- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
takhle malá, a zároveň rychlá loď nemůže vážit 100tun....................
Koukal jsem na to, a skoro bych řekl, že to Libuše Tomanová špatně přeložila. Možná je to v originálním článku dobře, protože je tam psáno ..."100,000kgs".... což nemusí být s určitostí 100tun, ale třeba 100kilo vyjádřené číslovkou na tři desetinná místa.........
zlehka jsem to přepočetl, a podle dnešního kurzu je tam jenom zlata (platinu, byť dražší jsem počítal za zlato - není specifikován podíl) za 5 mld dlrs = asi jde jen o šikovný daňový manévr.
taky jsem to přepočítal, je to naprostá kraviny co tam píšou, šlo spíše o 100kg
Dobrý den. Nevím jak je to z Archimédovým zákonem při stavbě lodí, ale asi stejně jako u čehokoli jiného co má plavat ve vodě. Vzhledem k délce lodi 30m , ponoru lodi viditelnému na obrázku asi 2m, a šířce lodi asi 10m je výtlak lodi asi 18 000 tun vody. Pokud by na loď bylo použito 100 tun drahých kovů, plus další materiál, šla by ke dnu jako šutr. A to hned. Tak nevím, ale toho pracháče, asi někdo pěkně vzal na hůl. Nestavěl to někdo z Česka?. Paula.
Výpočet máš sice úplně špatně, ale závěr dobře. Kdyby bylo pod vodou tak 25m x 5m x 1,6m, tak je výtlak 200 tun. Jenže s takovým ponorem by to mělo manévrovatelnost jako pramice.
Náklady na stavbu lodi CVN-77 zřejmě přesáhnou původně schválenou cenu jedné lodi této třídy - 4,5 mld. USD.
ta cena je vysoká jen díky krámům co tam všude nacpal, loď jako taková je zhruba jako jachty za 2 miliony euro....
To je jako vzít hodinky za 20 000,- a dát na ně drahokam za 5 miliónů a tvrdit, že mám hodinky za 5 miliónů....Ale proti gustu...asi bylo potřeba navyšovat výdajovou stranu bilance
Je to pěkná loď, ale co je na ní tak drahé? Není nikterak velká....
Aha, ono je tam sto tun zlata a platiny.... Ale k čemu to je? Na balení ženských je to jak s lopatou na komára. Tak že by reprezentace?