- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jinak celkem pěkný článek kazí jazyková neznalost autora. Poreba s "ocáskem" pod "e" se čte "Poremba". Takže ani poreba, ani poruba. Stačí si otevřít jednoduchý polsko-český slovník.
Jsem v zahraničí a nemam tak přístup ke svým knížkám, ale podle mě místní osady nikdy tisíce obyvatel neměli ... Velká Jizera maximalne cca 600 obyvatel, jizerka max 300/400 obyvatel a Orle nebo Karlov mohlo mít tak sotva stovku. Možná si to jenom špatně pamatuju, ale myslim, že to tak je.
Škoda, že autor zve běžkaře na něco, co neexistuje!
Jeli jsme dnes z Jizerky přes Orle (po PKO BP) do Jakuszyc a zpět do Orle přes Samolot (po KGHM) a stopy rolbou upravené nebyly. Litoval jsem, že jsem nejel na Smědavu, české trasy jsou mnohem lépe udržované.
PS: To do toho polského supermoderního vlaku za deště teče.
Myslím, že věštit budoucnost a napsat do článku, kdy budou v Jakuszycích upraveny stopy, není zrovna lehké :-)
Já tam zažil jak dny, kdy byly perfektně upravené snad všechny trasy - to se mi tam líbilo víc než na Jizerské magistrále, která přeci jen bývá častěji přelidněná a nic nového už tam nepoznám :-) Stejně tak jsem se tam setkal s tím, že byla upravena jen menší část okruhů v blízkosti stadiónu v Jakuszycích. Přejezd z Jizerky na Orle bývá upravován nejméně, tomu se snažím vyhýbat.
Info o tom, jak jsou v Jakuszycích upraveny stopy, jsem nikde nenašel (možná je to mojí slabou znalostí polštiny :-) Nicméně lyžaři se o stavu tratí mohou navzájem informovat zde http://www.kamzasnehem.cz/bezky/jizerske-hory/jakuszyce
Poruba slyším poprvé, radši vždycky říkám Poreba (a to nejsem místní z Harrachova), tady nejsme někde na Ostravsku. :)
Jinak ty čtyři stopy bych si přál i u nás, aspoň v okolí Friedrichswaldu a Josefsthalu.
Supervlakem bych to nenazval, je to normální novější motorová jednotka jako třeba 840 na Slovensku, ale to záleží na úhlu pohledu. Jen teda tohle je moc
Fotka: "Vlak Viamont ve stanici Sklářská Poruba". 1. Fotka je z Jakuszyc, 2. Vlak není Viamont, ale SA134 navíc ho ani Viamont nevlastní, 3. Není to Sklářská Prouba, ale Sklarzska Poreba, když už tak Sklářská Mýtina pokud chcete překládat. Poreba = Poruba je překlad tak do Slezštiny.
Český název toho města je Sklářská Poruba, ať se líbí, nebo ne
Patrně stejnej vlak a pak jste nám musel jet v patách!? Všechno sedí... počasí,hlášky ve vlaku, stopy Jakuzsyce, počet lidí v Orle i elektomontéři na Jizerce
Taky bych snad uvedl to že v ten den v Polsku stopy protažené i když asi jen na tom stadionu neb cesta Elektr.Turzow ta tedy nebyla a pak na Jizerce jen čistě prošláplé stopy
Asi to tak vypadá. Ten vlak jel v 08:44 z Kořenova, přestup v Harrachově 08:51 až 08:56. I stav těch stop sedí. Na Orle to nebylo čerstvě rolbované, tak před 2 dny, ale šlo to. Takže zdravím!
http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Jelenia_G%C3%B3ra%E2%80%93Ko%C5%99enov
a krásná fotka ještě s pruskými stožáry elektrického vedení co uniklo Rudé armádě
Celý svět je naruby, už i Poláci mají lepší vlaky...
Neboj, ještě pár roků a ty samé vozy z polské vagónky PESA budou mít i ČD
Já tam byl na dovolené v létě začátkem července, tedy v době kdy měl být provoz do Polska zahájen. Bylo inzerováno slavnostní otevření, včetně ceremonií atd. takže jsem s tím při plánování dovolené počítal, že se svezu i do Polska. No a když jsem se tam pár dní po "otevření" dostavil, tak jsem zjistil, že do Polska nic nejezdí !!! Dle tvrzení zaměstnanců ČD, to bylo kvůli Polákům, kteří na poslední chvíli odmítli trať zprovoznit, protože neměli ještě hotové traťové telefony. Česká strana jim navrhovala, ať tedy použijí dočasně běžné mobilní telefony, což Poláci údajně odmítli. Dost lidí včetně mě tohle dost naštvalo. Všude to bylo inzerováno jako hotová věc a pak nic Ani nevím kdy to nakonec zprovoznili, během mé dovolené to bohužel nebylo
Ano, souhlasím s vámi. V létě jsem byl také natěšen a nic nebylo. Ale Poláci již v létě jezdili aspoň úsek Jakuszyce - Poreba, který byl dříve také mimo provoz. K přeshraničnímu zprovoznění pak došlo asi někdy na podzim, nevím kdy. Já si chtěl na Silvestra dát běžky po kolejích, jako dříve, a s překvapením jsem zíral, že to už nejde, že tam jezdí vlaky. Ale Polákům je nutno přiznat, že z celé té rekonstruované trati je dobrých 90% na jejich území a myslím, že podle toho i nesli náklady rekontrukce.
Ano viděl - viz JUNGFRAUJOCH, cesta tak kolma, ze se bojite podivat dolu a na lyzich byste to nevysel ani stromeckem.. Jinak diky za clanek. Tu trasu taky zkusim.. ;-)
Tady zase někdo dělá chytrého