- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
před chvílí jsem se vrátil z Kohútky. Cesta byla sjízdná i bez řetězů, dokonce, vzhledem k minimálnímu provozu, v obou směrech. Se zimními pneu, žádný problém. Parkoviště zdarma, sjezdovky upravené a navrch ještě s cca 5cm prašanu na povrchu, téměř žádné řady a černá sjezdovka většinu času poloprázdná a často jsem fičel dolů bez toho, že bych měl někoho před sebou. Bramborák v "Kurníku" fantastický a oběd, česnečka a nezbytné borůvkové knedlíky (ne z Makra, ale čerstvé a s "domácíma" borůvkama) - zlatý hřebík vydařeného dne. Když se k tomu přidalo nádherné počasí s překrásnými výhledy na Vsetínské vrchy, Radhošť a Smrk, můžu potvrdit, že středisko si návštěvu, hlavně ve všední den a z okruhu cca 120km, rozhodně zaslouží. Celkovou atmosféru hodnotím lépe, než areál na Bílé.
V článku se autor rozplývá nad dostupností střediska z české strany. Stavba zmíněné komunikace stála 180 milionů Kč, v cenách zhruba před deseti lety. Je jasné, že dnes by stála více, řekněme, cca o 30%. Délka této komunikace je necelé 3 km. Je pravdou, že podstatná část nákladů byla hrazena z fondů EU. A nyní se nám nabízí několik pohledů. Nebyly důležitější a využívanější úseky silniční sítě, které by zmíněnou investici potřebovaly daleko víc? Není ostuda, že tato komunikace je v zimě, kdy je asi nejvíce využívána, sjízdná pouze se řetězy? No a není divné, že v horském terénu, se spoustou opěrných zdí, propustků, terénních úprav a mostků, stála skoro stejně jako slavná Vysočanské cyklostezka?
Nabízí se další pohled: Silnice byla povolena a skolaudována jen pro dopravní obsluhu. První dva tři roky se tam jezdilo jen na povolení OÚ. Jak asi vypadala studie vlivu na životní prostředí EIA, když nyní je nárůst dopravní zátěže v samém centru CHKO Javorníky tisícinásobný, nárůst hluku taktéž. Jakým způsobem se vydávají stavební povolení pro nové chaty (vesměs na slovenském území)? K čemu je CHKO informační centrum na půdorysu půl fotbalového hřiště na tři patra?
Dosti podstatná nesrovnalost. Přes týden kyvadlová doprava skibusem z Vranče nefunguje. Na telefon jsou vlekaři schopni zajistit dopravu pouze pro větší skupiny nešťastníků "v nouzi", kteří doma zapomněli řetězy, nebo je, po informaci nejserioznějšího deníku v ČR a přilehlém okolí, nevzali sebou.
Jak tady můžete psát takové kecy! To mě zajímá který tady z vás tupců dokázal něco takového jako oni?
Až budete mít lepší středisko tak pak teprve něco takového říkejte! Vy ani nevíte co něco takového obnáší. Oni už tam vložili obrovské investice o kterých by se vám ani nezdálo.
Jde vidět že jste dost tupí, protože o tom nemáte ani páru!
Naschledanou
Byl jsem tam na silvestra. Naprosté zklamání. 370 Kč na 4 hodiny, jezdilo se jen dvou vlecích a polovina sjezdovek neupravená. A to co bylo zavřené nebylo ani označené. Takže člověk zkončil v lese, kde byl led a štěrk. No prostě super :-) Nikdy více!!
Řeka to same, tam se neudelalo od komanču nic.
Za temer stejne penize mate v Alpach povetsinou mnohem lepsi ubytovani, lepsi jidlo, jedete po silnicich, ktere si tento nazev take zasluhuji a neobtezuji vas ozralci na sjezdovce nebo v penzionu...
Kohútka prý v Beskydech a o pár odstavců níže pak napíše javornické pohoří. On asi pisatel článku netuší, že Javorníky patří do geomorfologické oblasti Moravsko-slovenské Karpaty (spolu s Bílými Karpaty, Vizovickou vrchovinou, Myjavskou pahorkatinou a Povážským podolím). Beskydy (přesněji řečeno Západní Beskydy, celek Hostýnsko-vsetínská hornatina) začínají až za údolím Vsetínské Bečvy tvořícím severní hranici Javorníků.
nějak přesně jsem to nestudoval. Ale myslím že to nesedí. Podle mě celé beskydy patří do Bílých Karpat. Nikdy jsem ani neslyšel, že by se Beskydy nějak dělily. Beksydy končí na Soláňi a Javorníky začínají ve Velkých Karlovicích, což je pod kopcem Soláň. Z toho duvodu moc nechapu to rozdělení. Pro mě to je jedno pohoří, které není rozděleno žádnou přírodní překážkou nebo rovinou.
Je to pěkně napsaná reklama!
Párkrát za sezónu si sem zajedeme, když to nemáme až tak daleko. Na týdenní pobyt to není, možná s malými dětmi. Co bychom tu týden, při těch cenách jídla a ubytování, dělali na jednom místě? Na Bílou je to takových 40 km...
A že je ta sjezdovka černá, to jsem si ani moc nevšiml - taková slušná červená. Lidé jsou tu ochotní a obsluha velice vstřícná (od parkoviště po hospody), mluví se zde česky a hodně i slovensky.
Jen ten SKIBUS jsem ještě nikdy neviděl: vždycky se nás 6 - 12 namačkalo do obstarožního Landroveru s lyžemi na zahrádce na střeše...
Na Kuhutce jsem byl cca pred 3 roky. To tam misto te sedacky byl obycejny vlek.
Svahy v podstate neupravovane, velike muldy, ale o to az tak nejde, jediny slusnejsi svah, na kterem se dalo jezdit byla ta jejich tzv cerna. Svah je bohuzel dost kratky a ma mirny bocni sklon, takze to lyzovani je takove diskutabilni.
Tezko rici, mozna maji slusne svahy tak pro deti a zacatecniky, ale rozhodne pokud si chce nekdo dobre zalyzovat, Kohutku rozhodne nebrat. Je to tragedie.
Vypada to hezky, myslim, ze tam muze byt fajn lyzovani. Jenomze kdyz vezmu vzdalenost z Prahy 380 km, tak to je prakticky stejne jako na Dachstein West. A mé oblíbené Flachau je 420 km. Kohutka leda tak na týden do nějakého hezkého ubytka. Mate nejaky tip?
Já si myslím, že to stojí za to pouze tehdy, když si pojedete zalyžovat na Slovensko. Já jsem to taky tkahle zkoušel a bylo to dobrý, jsem tam jel v půlce března.