- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdysi dávno jsem letěl z Prahy do Leningradu s Aeroflotem. Let až do Leningradu proběhl naprosto normálně, ale již na začátku letušky cestující upozornily, že
"Pilotirujet zaslužilyj pilot Sovetskovo sojuza, dvaždy geroj Sovetskovo sojuza, general ...". My jsem smysl tohoto hlášení nedocenili, ale ruští spolucestující prakticky celý let absolvovali přikurtovaní na svých sedadlech.
Pochopili jsme teprve v Leningradě. Pilot přešel naprosto nečekaně z výšky několika tisíc metrů do témeř střemhlavého letu, takže jsme poznali několik vteřin nebo možná dokonce desítek vteřin, jak vypadá beztížný stav, jak jej trénují kosmonauti. Potom pilot naprosto bravurně let vybral a přímo z chodu bezchybně přistál na ranveji. Po přistání nám ruští kolegové vyprávěli, že pilot sloužil za války jako zvláštní stíhač, kterým se přezdívalo "kotláři", a střemhlavým letem se dostávali skrz protileteckou obranu, aby mohli prostřílet kotle lokomotiv.
Pekne, ale toto uz je stara zprava, ktera byla uz davno ,,publikovana,, na jednom cizim severu.
Takove piloty by meli okamzite odvolat z funkce a vysadit "za jizdy"!
Pravděpodobně mu poté co zavadil o páku došlo, že jako pilot skončil, tak se rozhodl aspoň zaopatřit rodinu z pojistky. Atmosféra v letecké společnosti Air India musí být fakt fajn.
letel jsem takovym srandovnim letadlem z Hyannis MA na ostrov Nantucket, MA kde letiste sousedi s morem. Prazilo slunce, more studene, rozpalena letistni plocha a nikdy bych neveril tomu, co to s tim mrnavym letadlem dela za divy. Leve, vzapeti prave kridlo tesne nad zemi a najednou se letadlo postavilo dokonce bokem k pristavaci draze. No a to uz jsem se zacal opravdu modlit, poprve v zivote. Po pristani se usmevavi pilot klidnym hlasem zeptal jak se nam libil let. Libil, dokonce rolocaster je zadarmo jako pozornost letiste.
... jen se z kokpitu stále ozývalo Allahu Akbar ... A to jim tuto výmluvu trvalo vymyslet celých 7 měsíců?
v AK Chotěboř. Pilot se učil vybírat vývrtky, ale Blaník nepozorován přešel do opačných otáček a jemu se proto nevedlo ji srovnat. Pustil knipl a otevřel kabinu že vyskočí, ale éro si samo v vývrtky vybralo. Inu diletanti by neměli zasahovat. Přece je éro vyvážené a i když se rozkolíše, tak se samo srovná. Dopraváky jsou ještě stabilnější než Blaník.
Presne opacne, dopravak se vetsinou z vyvtrky uz nevybere. Ale u neho se s timto stavem nepocita. Tam se takove extremni manevry nebo zakladni chyba pilota proste nedelaji.
Přistání s Il-62 v Bombaji za bouřky a při bočním větru. Jeli jsme půl dráhy nakloněný na jedný podvozkový noze a sledovali konec křídla snad půl metru nad zemí, než se pilotům podařilo srovnat stroj a čapnout na celej podvozek.
jo to bývají těžké chvíle
http://www.youtube.com/results?search_query=cross+wind+landing&aq=f
Ale to nejdulezitejsi jsme se nedozvedeli. Podarilo se to tomu druhemu pilotovi srovnat tu sedacku, nebo ne?
že dali to 'střemhlav' do uvozovek. Opravdu banální klesání a případ. V téhle výšce. klidně si mohli dát vývrtku či looping a bylo by to méně nebezpečné jak dneska jezdit po ledu. Nahoře je místa dost a éra hodně vydrží!
Ale co je těch havárek dneska a nikdo nic nenapíše jak zvládal smyky. Řidiči nákladáků to mají dnes těžší, to vím jako pilot dobře.
no nevim, neco jineho je co to letadlo dokaze a neco jineho jak se to jevi jeho osazenstvu. chtel bych vas videt jak si klidne lustite krizovku, kdyz se letadlo ve chvili kdy ma az na obcasne turbulence letet ustalene, propadne o dva kilometry....zvlast kdyz letite s indickejma zevlakama.
Jsem s nimi v profesnim styku dene a tahle zprava me pobavila ale nijak neprekvapila. Spis se divim, ze ten druhy Ind dokazal vypotit ten bezpecnostni kod kdyz to bylo potreba.