- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Napište radši dvacátej osmej článek o tom, jak je to úžasný na Sázavě u Medníku, takových článků není nikdy dost
Nara je nádherné město a určitě je fajn, že se tu taková upoutávka objevila. Ale v článku je hromada nepřesností. Chrám byl přestavován především kvůli sérii masivních požárů a částečně i zemětřesení. Také je dobré nevěřit všemu, co říká Wikipedie. Bronzová socha Buddhy v chrámu Tódaidži není největší na světě, ani pro Buddha Vairóčana už by to neplatilo. Nevím, jestli bych otvor ve sloupu se stejnými rozměry jako má nosní dirka sochy označoval za její "model". A co se týče toho, že Japonci jelínky nejedí... možná by to chtělo zabočit do některé z uliček, kde prodávají vyčiněné kůže i dobře odleželé maso :-) Možná ne přímo z těch jelínků, co procházejí okolo chrámu, ale jinak jim poražení "posla bohů" (přišlo mi, že poselství spočívá především v kvantech bobků, ale je s nimi zábava) rozhodně problémy nedělá...
Chtěla bych upozornit autora, že zmiňovaní jelínci se jmenují česky "sika" ne "šika"
Cervus nippon (Temminck, 1838) - sika (syn. s. východní, s. skvrnitá, jelen sika) - Sika, Japanese deer
Je to trošku divný, protože šika (shika v anglické transkripci) jednoduše znamená "jelen"
Zadny z tech chramu neni starsi 200 let. V dusledku zemetreseni, pozaru, naletu atd. se neustale prestavovaly nebo stehovaly. Lide jezdi do Nary predevsim proto, aby se vyfotili u nejvetsiho budhy. ... Jinak - doufam, ze se tato diskuse nezvrhne zase na nekonecnou debatu o vlacich, jako vsechny diskuse o Japonsku. Jako kdyby podobne vlaky nejezdily v Evrope uz 30 let (Francie, Spanelsko, Nemecko) !
Jó vlaky .... průvodčí se při vstupu do vagonu s rukama na kolenou pokloní a jde štípat lístky. Ale tam kde je hodně zahraničních turistů už se jim tolik klanět nechce, protože každý turista si chce průvodčího v poklonu ulovit (lovy beze zbraní) a asi jim to brnká na nervy. A kdo je vlastník JR pasu tak si vlaky užije mnohem víc než v Evropě, rychlost, kvalita, hustota sítě a hlavně četnost spojů. To funguje jak metro, v 19:00 si řeknete, podívám se z Tokia do Yokohamy, prohlédnete si Nippon Maru a ve 23:00 jste zpátky. Dřevostavby tolik nevydrží, to je jasné, přestože kjótská oblast nebyla za války srovnána se zemí. Ale ty chrámy jsou plné zachovalých dřevěných soch z doby, kdy Libušini vyslanci kontrolovali Přemyslovi Oráčovi občanku, jestli je to on koho mají přivést.