- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak mnozí pochopili, typologie je myšlena s nadsázkou, byla dílem pár minut. Jednotlivé kategorie se mohou překrývat, tak vzniknou kříženci a směsky. Protože to bylo k článku o českých lidech cestujících s kolem za hranice, nejsou zařazeny kategorie „užitkové“, nerekreační. To by mohl být třeba
METROEKOCYKLISTA – jezdí v Praze do práce nebo do školy, v civilu a čerstvě dokonce bez helmy, okázale se připlétá autům pod kola (město je moje!) – vyrojili se letos,
TRANSPORTÉR (nebo na bikefóru zmíněný SBĚRAČ) – igelitky, vozík, papír, železo, apod. a
CYKLORURÁL – na ukrajině (pro mladší - typ kola) s torpédem mezi vesnicemi, na pole a do hospody, max. 10 km/h.
Zdeněk Kukal (cyklotypolog - che)
Tak to jsem asi něco mezi cykloturistou, teda cykloturistkou a tradicionalistkou. Ale je to tak 80% ku 20%. Kolo je super, člověk šlápne a hned je někde jinde, a pěšky se plahočí takovou dobu.
Jen si všímám, jak poslední roky roste zájem o cyklistiku, někdy mi to i vadí, všude davy cyklistů...
Na mě sedí cykloturista, před převratem sem na kole nejezdil. :)
z wikipedie: "The first successful indexed shifting system was the Shimano Index Shifting or SIS, introduced in 1984 on the 6-speed Dura-Ace racing groupset. This made it near impossible to misshift, but at the expense of having more difficult initial adjustment. Most modern bikes made today are equipped with index shifting." A podle mě teprv tenhle vynález umožnil jízdu na horských kolech.
To si nemyslím. Jasně, že řazení bez zarážek chtělo trochu citu a člověk se s ním musel sžít, ale zase tak velký problém to nebyl. Navíc se to zase nemuselo tak seřizovat.
A Gary Fisher prý svou firmu "Horská kola" založil 1979:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Gary_Fisher
přičemž v terénu se jezdilo i předtím. To jen u nás jsme zaspali díky železné oponě dobu.
Za masivním rozšířením cyklistiky bych neviděl pád komunismu ale spíš lepší zpřevodování dnešních kol na kterých dnes vyjedou "všichni" "všechno". Dřív s jedním tácem vepředu a trojkolečkem vzadu to chtělo přeci jen poněkud větší odhodlání.
Zpřevodování kol není vynález posledních dvaceti let, to už existuje dlouho. Akorát za komunismu bylo zpřevodované kolo tak trochu nedostatkové zboží, jako ostatně skoro všechno. Takže ono to s tím pádem komunismu souvisí.
Komunisti na nedostatek kol na trhu reagovali slovy, že u nás není taková potřeba kol a že by se to neprodalo.
Stejná byla situace třeba u lezeckých bot, které chtěl vyrábět Svit Zlín, ale komunisti to opět zastavili, že není poptávka. Dnes jsou ve Zlíně dvě firmy, které prodávají lezečky do celého světa a lezení (nikoliv horolezectví) se rozmohlo takovým způsobem, že se o tom nikomu ani nezdálo.
Souhlasím s těmi dole, co už se těší na zimní úbytek cyklistů. A to nejsem motorista. V létě jezdí na kole každej ňouma, v zimě už to takové sranda není. To už se cyklisti i navzájem zdraví :)
Ono i v létě stačí vyrazit kamkoliv mimo profláklá místa a bikeři se zdraví, jsou přátelští a pomáhají si...
Jinak už teď je zrno od plev odděleno dost výrazně.
Divne je, že tu kdysi vznikl spolek, který hlásal, že v ČR není kde
jezdit a jako alternativu, resp. řešení nabízel tzv. singletrack,
rozuměj jednosměrné cesty lesem i mimo les.Časem se ukázalo, že to byl jen tah předsedy tohoto sdružení, který
využil zblbnuté lidi k tomu, aby si zaregistroval název Singletrack,
zalozil s.r.o. za podpory pravnika, jinak clena ODS. Co bude dal se lze domyslet: dotace z EU ? Ci jiny prijem ?Redakce VELO uz s Cembou skoncila.......btw
Nevíte někdo jak dopadla výprava handicapovaných cykloturistů podél Labe? Když vyjížděli tak kolem toho bylo velký haló a pak to nějak vyšumělo do ztracena. Tipoval bych že cestou potkali tolik nástrah že je hanba o tom vůbec psát! Díky za případné info.
Radsi s dobrou partou - na kole jsme takhle vyslapali za polarni kruh a pristi rok se chystame do Male Asie.
na jakýsi obskurní magazín a ještě obskurnější cestovku, neboť cyklosezóna už díkybohu letos končí a já snad potkám cyklisty na silnici (až na pár vyjímek) až na jaře.
Proč by cyklosezóna měla končit? Vždyť ještě ani není sníh. Alespoň u nás tedy ne.