Diskuze

Unikátní zubačky z Tanvaldu chátrají. Bez nového depa nepřežijí

Unikátní motorové zubačky z 60. let minulého století, které příležitostně vozí cestující na trati mezi Tanvaldem a Harrachovem, jsou v ohrožení. Chátrají a nutně potřebují nové depo. Jejich stavba si však vyžádá mnohamilionovou investici, na niž je potřeba získat dotaci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Von der Tann

4. 9. 2010 19:46
Do roku 1945 vlaky přes polskou hranici nejezdily

prostě proto, že tam žádná československo - polská hranice nebyla.. Článek jak za bolševika..Rv

Nicméně z pruského Slezska moderní elektrické vlaky skutečně na naše území zajížděly, a to až do Polaun, dnešní Dolný Polubný.

Bohužel Rudá Armáda ukradla vše, co se ukrást dalo a zbytek dokonal obecný nezájem o cokoliv veřejného a místně historicky významného, typický pro české i polské Sudety...;-€

0 0
možnosti

Pájik

5. 9. 2010 18:50
Re: Do roku 1945 vlaky přes polskou hranici nejezdily

No hlavně, že nadáváte na kvalitu článku;-D Polaun je přece dnes Kořenov!

0 0
možnosti

martin496

3. 9. 2010 22:48
Dráhy mají peněz dostatek? 2)

Ejhle, dozvěděli jsme se, že v Kořenově nás ani nemá napadnout vystoupit, neboť jízdu mžeme přerušit až po 100 kilometrech a tady jich tolik určitě neujedeme. No co budu povídat dále? Na muzeum jsme se vykašlali, když železnice o návštěvu a tedy vstupné nestojí, proč jim ho strkat? asi mají peněz dost, jinak by se zřejmě chovali poněkud odlišně. A z Harrachova jsme do Tanvaldu vyrazili pěšourem i v dešti a s prckama. I ten nejmenší (2 roky bude mít za dva týdny) to odšlapal bez nějakých větších problémů i s kopcem na Štěpánku cestou.

Nuž tedy, proč pak brečí, že jim chybí korunky na střechu depa? Nechť se zamyslí nad chováním svých zaměstnanců a něco s tímuž jednou udělají, no ne?

0 0
možnosti

naroznej

4. 9. 2010 13:38
Re: Dráhy mají peněz dostatek? 2)

Pravidelné vlaky na této trati provozují ČD , mimořádné "zubačkové" tanvaldský spolek nadšenců spolu s firmou Railtrans.

Muzeum neprovozují ČD , ale ten spolek nadšenců . Stejně tak opravit výtopnu chce spolek nadšenců , nikoliv ČD.

To jen tak naokraj.

Co se týče přerušení jízdy , tady je spíše chyba na Vaší straně. ČD mají vzdálenost 100 km uvedenou v tarifních podmínkách ,se kterými koupí jízdenky vyjadřujete souhlas. Kdyby paní průvodčí nedodržela tyto podmínky , vystavovala by se riziku postihu ze strany nadřízených.Pokud jste jeli z Harrachova a chtěli se zastavit v Kořenově , měli jste si koupit dvě jízdenky. První z Harrachova do Kořenova a druhou z Kořenova do Tanvaldu.

Pokud jste chtěli jet zubačkou , měli jste si zjistit veřejně známé termíny.

0 0
možnosti

martin496

3. 9. 2010 22:47
dráhy mají peněz dostatek? 1)

Na začátku července jsme si s dětmi naplánovali výlet z Tanvaldu vláčkem do Harrachova, tam nějaká malá procházka ( s dvouletým prckem 30km neujdete,že?) a zpět. Na jedné cestě se zastavit v Kořenově a kouknout do muzea. První neplánována změna byla ta, že od rána lilo jako z konve, čímž jsme odepsali tu procházku v Harrachově. pak nám na nádraží pověděli, že je týden, a tudíž zubačka jezdí pouze o víkendu. Tedy vzal čert zubačku, ve vlaku se to stejně nepozná, že? Ve vlaku jsme poprosili paní průvodčí, aby nám poradila, kdy je lepší zastavit se v Kořenovském muzeu, zda cestou tam a nebo nazpět v závislosti na návaznost vlaků.

0 0
možnosti

celim

3. 9. 2010 14:03
Tak vždycky žasnu nad těmi potřebnými penězi!

Představím-li si výtopnu jako halu(taková garáž na lokomotivy - neznám to tam), která má asi spadlou střechu, čili odklidit materiál a udělat novou, případně přidat nová vrata a že by to mělo stát 19 milionů?! V ten okamžik si představím luxusní vilu v téže ceně. Řekl bych, že se na ní spotřebuje o dost víc dražšího materiálu. Pak si vždycky říkám, jak chce někdo podojit štědrého investora(stát).

0 0
možnosti

já George XVII

3. 9. 2010 14:36
Re: Tak vždycky žasnu nad těmi potřebnými penězi!

taky mi to tak připadá.

0 0
možnosti

Don_Alex

3. 9. 2010 13:39
?

až na to že ty vlaky z Harrachova do Sklarske Poreby stale nejezdi, nevim odkud mate ty informace ze jo... Projel tam zatim akorat snad ten jeden propagacni vlak....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku

17. dubna 2024

Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na co zírá mašinfíra: Opomíjenou lokálkou do tajemných Zlatých Hor

13. dubna 2024

S dnešním Mašinfírou vyrazíme do kraje, o kterém mnozí z vás asi neslyšeli, a to i přesto, že má za...

Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností

20. dubna 2024

Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Španělské Stonehenge zpřístupnily klimatické změny. Je vítanou atrakcí

19. dubna 2024

Epizody vražedného sucha se do dění v Evropě nezapisují jen negativy. Vlna veder v roce 2022...

To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů

19. dubna 2024

Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...