Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V září k blízkému moři. Vyplatí se Chorvatsko, ceny jsou až poloviční

Kdo se chce na konci srpna či v září ještě na pár dní smočit ve slané vodě, ideálně zvolí Chorvatsko. K nejbližšímu moři na Istrii je to necelých 700 kilometrů a teplé počasí i voda tu mohou vydržet až do začátku října. Navíc ceny v září klesají až o polovinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan9002

Loni jsem se koupal v moři 10. října,

;-(Letos to ale vypadá, že bych v říjnu zamrzl do ledu.;-(

0/0
1.9.2010 15:34

metafrik

:-D

;-D

0/0
31.8.2010 17:06

Mira3

Nesmysl:

chladno, deštivo, večer brzy tma, vystydlé moře, otrávená a utahaná obsluha,...

0/0
31.8.2010 11:14

FotoGraf

Brela

Dneska jsme se vratili, jeli jsme busem. Navrat byl masakr, zacpy jak na Split, tak par km za nim, zavreli tunely kvuli vichrici a desti, na objizdce nas vyhnali taky, pry by jsme se mohli vyvratit, tak ridici hledali objizdku. Ubytovani bylo v soukromi, 11 noci za 460 Euro. Pivo je tam dost ridke a pullitr za 15 kuna, vo vedlejsi Baska Voda i za 10, ale to spise ve fast foodovem podniku. Jidlo docela drahe, nejlevnejsi vyslo menicko v Makarske - kure z rostu, americke brambory, tatarka, salat, male pivko a chleb za 55 Kuna. Jezdili jsme MHD - dopravce Komet d.o.o. Do Splitu za 38 kuna, do Makarske za 12.  Casto jsem se potkal z arogancii a neochotou - v potravinach, policisti, nekteri poskytovatele vyletu, ale to vetsinou proto, ze neumeli anglicky ani nemecky a cesky rozumeli jenom neco. Parasailing v Brele byl za 350 Kuna pro dva, v Baske vode za 140 pri objednani den predem. Vylet lodickou Trpanj na Brac a Hvar za 160 kuna i s obedem - ryba salat a chleb, vino a limca.

0/0
30.8.2010 0:08

FotoGraf

Re: Brela

Co mi vadilo byli vysoke ceny potravin a nic moc piva - pit se dalo snad Karlovacko, nebo Ožujsko. A hlavne hlava na hlave, kdo sel na plaz odpoledne, tak si casto nemel kde lehnout, soukromi nula, pac z kazde strany byl Cech, Slovak, Polak... v mensi mire Madar, Slovinec, nebo vnitrozemni Chorvat. Pocasi fajn, ale jak zaslo slunce, tak zima, pod borovicema ve stinu taky kosa. Zmrzka vyborna, vetsinou za 6 kuna, obcas za 5, nebo za 7. Bezna porce jako u nas dvojita, v jednom stanku dokonce styrnasobna, proste po jedne zmrzce krute precpan. Otravne byli cikanky, co nabizely ubrusy, za 10 Euro, nebo 70 kuna, nevzal jsem ho ani za jejich 50. Jinak Chorvatstina je smesny jazyk, porad jsme se tlemili tem zdeformovanym vyrazum, stacilo si cist jidelny listek, nebo slozeni potravin:-). Pred rokem jsme byli v Recku na Kefalonii, letecky a s pujcenym autem na 5 dni, tam nebylo tak precpano, ale o to vetsi vedra a utratili jsme taky o 15K vice.

0/0
30.8.2010 0:14

MPík

Re: Brela

"Chorvatstina je smesny jazyk" - myslím, že víc než o Chorvatsku jsi čtenářům prozradil o sobě...

0/0
30.8.2010 10:20

FotoGraf

Re: Brela

Ja to myslel jako ze je vesely, zabavny, odborniku.

0/0
30.8.2010 11:45

chudacek.blbecek

Re: Brela

A to něco mění?

0/0
30.8.2010 14:23

FotoGraf

Re: Brela

V tvém případě ne ;-D

0/0
30.8.2010 15:30

ruleta_

Re: Brela

Vichrice byla ze soboty na nedeli celkem velka, jeli jsme autem v nedeli - doprava naprosto v poradku, silnice prazdne, tunely otevrene. Byli jsme 8 noci v Tucepi na blind. Naprosta spokojenost - i ikdyz jsme prijeli celkem pozde kolem 6-7 vecer, tak jsme ubytovani nasli s pomoci mistnich strasne rychle, luxusni apartman komplet vybaven. Lide mili, bez problemu, umi nemecky, anglicky i v mistnim Konzumu (umet = dorozumet, tj. zaklady - a staci to). Dokonce se nam stalo, ze jsme zapomeli penize v obchode a prodavac bezel cca 100 metru za nama aby je nam dal. Restaurace - pravda - trochu drahe - ale s tim se musi pocitat. Turisticka oblast se nezapre. Vecere 60-70 kuna na jednoho, vino (1 l) cca 80.

Jedine co je z meho hlediska predrazene jsou vodni skutry a padak - ale jako zabava jednou je to OK.

0/0
31.8.2010 14:27

FotoGraf

Re: Brela

Ten parasailing byl drahy v Brele - 350 Kuna, ale jak jsem psal v Baska Voda jenom 140 pro sve osoby, kdyz jsme objendali den predem. Za skutr - ten velky pro dva chteli 200 Kuna na 15 minut, do toho jsme uz nesli. Hroznove vino se dalo na trhu koupit od 10 do 25 Kuna, bile vino patokove v litrovce od 10 Kuna. Pro Slovaky vychazel ten kurz jeste horsi, kdyz prepocitavali na starou menu. To je dan za to, ze to mame od nas tak blizko a ubytovani umelo byt  docela levny.

0/0
31.8.2010 15:10

ruleta_

Re: Brela

Ja to myslel obecne - u Tucepi byl od 290 do 690. Ten za 690 byl na 500 m snure pro tri lidi. Skutr 250 na 15 minut. To vino 1 l za 80 bylo mysleno v restauraci. Jinak se dalo koupit i "pitelne" za 30 kuna, ale ne v restauraci :D

0/0
31.8.2010 15:26

FotoGraf

Re: Brela

A na jak dlouho? Tady na 10  minut, vice mene udelali jedno vetsi kolecko. Ono to stacilo, stejno to ve vzduchu bylo uplne jine, nez jsem si v podvedomi mysel, misto protivetru jako na motorce tam bylo ticho, nebesky klid, vitr ani nebylo citit. Proste poklidny vyhled. Pri ztahovani dolu s nama drncli o vodu, aby jsme si jakoze uzili adrenalin :-). jj, ja taky myslel vino v hospode, ale to si ja nedavam, pac netusim, co muzu ocekavat, i drazsi vina muzou chutit nanic. To radsi pivko, to vim uz od zacatku, ze to chorvatske pivo je lepsi nez voda, ale horsi nez nase. Milou servirku jsme zazili na mestke plazi ve Splitu, umela luxusne anglicky, tak jsem ji vyzpovidal, byla z Estonska a dlouho zila v USA a pak se provdala za Chorvata :-)

0/0
31.8.2010 15:35

ruleta_

Re: Brela

Tech cca 10 minut odpovida. Sli jsem take do lode na cely den a projeli defacto cele pobrezi od Brely az nekde pod Tucepi. Lodka na cely den stala nejakych 500 kuna, motor slaboucky, ale v pohode. S tou lodkou se dalo jet na Brac, takze taky dobra vec. Pivo piji obcas - takze to mistni mi nijak nevadilo a prislo mi ok, piji spise vino a treba cervene z Peljesacu mi vylozene chutnalo.

0/0
31.8.2010 15:53

sid_cz

no

rodiče se vrátili tento týden z HR, byli pod šibenikem a podle nich moře už docela nic moc a i když bylo teplo, tak prý pofukoval už chladnější vítr, upřimně, jet v září do chorvatska kvůli moři, no nevím, já osobně bych se chtěl okoupat a otužilec nejsem

0/0
29.8.2010 21:26

Stone_Pilot

Špatnej článek....

Pokud doporučuju posezonní výlet do Chorvatska, mělo by tam být napsáno, že s koupáním v moři se už moc počítat nedá. Počasí je prostě středoevropské, možná o nějaký stupeň Celsia víc, ale prostě už nastupuje podzim. Koupání jen pro otužilé a na pláži  si posedíte v mikině. Průjezd Bosnou přes Neum na Dubrovnik je samozřejmě možný i s občankou, pas není třeba. Brno - Dubrovnik za 11:15 snad jedině při překračování limitů nebo s bažantem pod volantem a umělou výživou napíchnutou do žíly -v reálu je to určitě o 1-2 hodiny více. Pochválit snad můžu doporučení nejet ve Slovinsku po dálnici, za ty prachy se to nevyplatí a v pohodě se dá jet po neplacených cestách -celkem  rychle a bez dopravních zácp, průjezd Slovinskem maximálně do 50 minut.

0/0
29.8.2010 20:32

IfčaX

Re: Špatnej článek....

No, jak kdo... Já jsem jezdívala většinou v září a koupání bylo fajn. V sezóně jsem jezdila jen "venčit" děti, protože je nechci brát ze školy, takže zbývaly jedině prázdniny a moc mě to nenadchlo. Velká horka a voda kolikrát tak teplá, že už ani neosvěžovala. Je pravda, že v tom září nám snad naprosto pravidelně vyšly za ten týden jeden až dva chladnější dny, ale zas to bylo tak akorát, aby je člověk využil na nějakou tůru nebo výlet...

0/0
29.8.2010 21:59

ruleta_

Re: Špatnej článek....

V zari - od Splitu dolu - je to OK. Pocitat se musi s tim, ze noci jsou chladnejsi, vecery a rana take. More je porad dobre, pres den jsou teploty take vysoke.

0/0
31.8.2010 14:29

Stone_Pilot

Re: Špatnej článek....

Nemáte pravdu. Jezdím zásadně do Dalmácie a o vysokých teplotách vzduchu a přijatelné teplotě moře (aspoň 21 C) se už v září nedá mluvit. Jedině když je nějaké mimořádné babí léto - čili v podstatě stejná situace jako u nás - někdy je září mimořádně hezké, ale většinou to už za moc nestojí - jako dneska.

0/0
31.8.2010 15:49

yetti_z_hor

jedine na par dni

- na otocku - na vikend - a to se jeste budu velmi rozhodovat mezi CRO a IT, protoze jezdit do chorvatska na ceske pivo, ceske jidlo, ceskou televizi, cesky rozhlas, ceske noviny a vsude kolem ceske lidi a pak jeste lezet u bazenu - to mi pripada vazne uchylne.

RECKO je v evrope TOP TOP, druhe misto bych dal Kanarske a Madeiru.

0/0
29.8.2010 16:47

cany1313

na Hawaii

to bude lepší.

0/0
29.8.2010 15:55

ta, která nejsem

Re: na Hawaii

Hawaii si nechte až na zimu, a doporučuju Konu.

0/0
29.8.2010 22:19

marycka magdonova

Kdo mi dá objektivní nadhled bez emocí?

1) V bývalé Jugoslávii jsem ještě byla jako dítě, od té doby ne. (Vzpomínky samozřejmě hezké.) 2) Masírovaná negativními články masové turistiky mě pak již JUG nezajímala. 3) Tento článek se mi zdá objektivnější v tom, že doporučuje po-sezoní návštěvu se všemi známými výhodami - masy jsou pryč, levnější ceny a přesto teplo, příroda moře krásné. 4) Autem jedu ráda, nepospícháme, máme kola a vyjíždíme do okolí, spíme i pohodlně příležitostně v SUV, jsme ve dvou...

Je tam přesto tolik neochoty, špíny a negativů z masového turismu, (viz komentáře nejen dnes) že netřeba riskovat? ( A jet do jižní Itálie - může to někdo zkušený srovnat?) Díky.

PS. Když ano, kde je opravdu krásná přiroda, pobřeží a ne moc lidí?

0/0
29.8.2010 14:49

IfčaX

Re: Kdo mi dá objektivní nadhled bez emocí?

Objektivní asi nikdo.

Jednak můžeme mít každý jinou zkušenost, každý byl někde jinde a potkal jiné lidi. A potom jde taky o to, co čekáte a v neposlední řadě, co vidět chcete...

Ohledně přírody bych myslela, že máme u nás spoustu hezčích míst (ale holt bez moře). Špínu... nemyslím. (Asi jako u nás - někde člověk může narazit, ale že by byla špína svrab a neštovice, kam se podíváme... to doufám ne.)

Neochota - už jsem se setkala s arogantním chování obsluhy i u nás, v Chorvatsku taky. Ale častěji s příjemným - tady i tam. Vyloženě nápadnou neochotu vyplývající z toho, že jsme mluvili česky, zatímco sousední stůl německy jsem zažila jen jednou.

Ale nevím jak moc jsem objektivní já - navíc jsem tam už čtyři roky nebyla. (Prostě mě tenhle způsob trávení dovolené přestal bavit a nechávám si pasívní pobytovku u moře až na stáří, kdy víc, než se vyplesknout na slunce, vykoupat ve vodě, či se nenáročně projít po pláži nezvládnu, není to tím, že by mě otrávilo zrovna Chorvatsko.)

0/0
29.8.2010 16:12

keyz

Re: Kdo mi dá objektivní nadhled bez emocí?

to je osobní, na kola je dobrý ostrov Pag ( neplatí se most ) kousek od Zadaru který taky stojí za čučku, nebo jet až do Černé Hory ( Montenegro ), tam je to o něčem jiném ( příroda paráda a přímo od moře můžete jet na hory  - cca 1400 m.n. i na kole, platí se ečkama ), jestli chcete pošlu fotky ( skoro domorodec :-))

0/0
29.8.2010 18:47

Veldrane

Re: Kdo mi dá objektivní nadhled bez emocí?

Zalezi na tom kam do Montenegra jedete. Pokud chcete k mori tak takovy Kotor opravdu neni spatny. Nicmene na jih k mori uz nikdy. Strasna spina a bordel - to se snad ani neda popsat. Hory jsou nadherne ale uz i v narodnich parcich je taky peknej bordel. Nicmene uznavam ze stoji za to je videt. Treba takovy Durmitor rozhodne ma neco do sebe.

Co se tyka Chorvatska tak ty 4 dny kdy jsme jim projizdeli, mne opravdu stacili. Neprijemna obsluha, snad v kazde restauraci strasnej sizung, sluzby naprosto neodpovidajici cenam, Nikdy vice !!. Osobne si myslim ze Italie ma toho mnohem vic co nabidnout, a treba takova Ligurie je nadhernej kus zeme.

0/0
29.8.2010 20:09

pk08

Re: Kdo mi dá objektivní nadhled bez emocí?

zdravím,chtěl bych být vám trochu napomocen.do chorvatska jsme jeli poprvé v r.2005-před tím né-z důvodu války.Jezdili jsme pod Omiš-vesnička Staniči-pěkná pláž-večer kousek do Omiše.Nám se tam moc líbí-neřeším,že jsou někde češi-všichni chtějí někam zajed-odpočnout.Nejsem typ,že bych někde lítal na kole,apod-večer pohoda-terasa,klid-koukání na moře-toto si nemůžu vynachválit.Když jsem se opravdu nudil,sebral jsem batoh a hura na kopce co se táhnou na pobřežím-nádherný výhled.Já osobně Chorvatsko si nemůžu vynachválit-nám začíná dovolená otočením klíčku v zapalování.V Itálii jsme byli v Pinetu- Pescara-pěkné místo,pláže dlouhé,ideální na procházky a hlavně vlny-Pineto pěkné městečko,potom jsme byli na jihu Tortora Marina-přijeli a druhý den jsme jeli nazpět-bordel,špína-nedoporučovali večer chodit na pláž-pro mne nikdy jih Itálie-příroda nádherná,lae jinak Afrika-ve špatném slova smyslu-ale záleží asi kde jste-my měli smůlu-Itálie pro mne není,neexistujePodívejte se na googleearth

0/0
29.8.2010 18:48

Stone_Pilot

Re: Kdo mi dá objektivní nadhled bez emocí?

Ostatní se už vyjádřili - CR má svá pozitiva i negativa. Jen jedna poznámka - pokud se chcte koupat v moři, tak posezonní výlet do Chorvatska je nesmysl. Je tam už chladno, maximálně může být hezké babí léto, jako všude v  Evropě. To by měli v článku zmínit. Takže maximálně procházky nebo kola, popř. bazén, ale kvůli tomu není třeba jezdit 700 km.....

0/0
29.8.2010 20:25

marycka magdonova

Re: Kdo mi dá objektivní nadhled bez emocí?

Tak všem děkuji !!!

Asi nezbude, než to prostě buď risknout nebo toho nechat. Uvidíme, zatím žádné rozhodnutí. Na vlastní kůži je to ale asi vždy to rozhodující, protože prority každého z nás jsou velice individuální.

Ještě jednou mnoho díků!

0/0
29.8.2010 23:53

Layka

Re: Kdo mi dá objektivní nadhled bez emocí?

Chorvatsko je v pohodě. Musí se počítat s tím, že je to balkán. Ale moře paráda ;-) Doporučuju Brelu a vůbec celou oblast pod pohořím Biokovo - je na co koukat.

0/0
31.8.2010 10:20

danny47

Proč Chorvatsko.....

Když už jet autem k Dubrovniku, tak proč nezastavit přímo v Bosně - je to "Chorvatský moře za český ceny"..!!

0/0
29.8.2010 14:44

danny47

Dálnice ve Slovisnku....

Vážení od.orní pisálkové - nějak jste si asi nevšimli, že dálnice ve Slovinsku už je skoro celá (kromě asi 15 km před hranicemi) i ve směru na Záhřeb.....  takže  jestli má známka význam jedním směrem, tak má i druhým .... Rv

0/0
29.8.2010 14:40

Stone_Pilot

Re: Dálnice ve Slovisnku....

Za ty prachy???? Objel jsem to bez bloudění v pohodě za 50 minut. Když počítám nějaké zdržení při nákupu nálepky, tak to bylo srovnatelné s průjezdem po dálnici.

0/0
29.8.2010 20:21

jirži

Přes Bosnu a Hercegovinu je nutný pas.

Do Bosny a Hercegoviny občani EU cestují jen na občanský průkaz. Několikrát jsem jel přes různé hraniční přechody jen na OP (i když jsem měl v rezervě i pas).

0/0
29.8.2010 13:43

danny47

Re: Přes Bosnu a Hercegovinu je nutný pas.

To víš aktuální informace NZSvČR ..... resp. z archivu jeho pisáílků !!!

0/0
29.8.2010 14:42

Salada

Re: Přes Bosnu a Hercegovinu je nutný pas.

Kdysi jsem jel přes Bosnu a Hercegovinu na pražskou tramvajenku. Jeli jsme od Makarské do Dubrovníku. Nějak jsem si to neuvědomil a pas nechal v pokoji a v peněžence měl jen tu tramvajenku. Prostě do autobusu vlezl pohraničník, všichni dali nad hlavu průkazy s fotem, on proběhl uličkou a jelo se dál.

0/0
29.8.2010 17:54

Rytmus_Hnoje

Chorvatsko v říjnu?

Nemáte s tím někdo zkušenosti? Jaké je tam počasí v první polovině října? Díky.

0/0
29.8.2010 12:46

IfčaX

Re: Chorvatsko v říjnu?

Sama zkušenosti nemám, ale jeden známý tam takto jezdí každoročně. Samozřejmě až na jih, na Pelješac. A jak říká, voda je "sportovní" (teda studená). Ale jinak je tam prý příjemně teplo, nikoli pařák... Ale bez záruky - jak jsem koupila... atd. :-)

0/0
29.8.2010 12:51

Rytmus_Hnoje

Re: Chorvatsko v říjnu?

To mi stačí. No uvidíme, co na to přítelkyně. Každopádně díky. :-)

0/0
29.8.2010 13:08

AAA2

Re: Chorvatsko v říjnu?

Právě jsem se vrátil z Hradu ... ehm, teda z Hvaru :) Počasí naprosto luxusní!

0/0
29.8.2010 13:40

djdave

letecky pohled?

ten prvni snime hvaru jestli je letecky pohled tak to fotili tak setinu sec pred katastrofou:)) se divim ze to fotak prezil.jedinecne foto:)

0/0
29.8.2010 12:21

hugo.tom

Řecko

nechápu, že Idnes tady tak propaguje Chorvatsko, za celé léto tak 20 článků o Chorvatsku Rv Já se v pondělí vrátil z Řecka a po této dovolené bych už Chorvatsko  nevolil. Já byl třeba na Lefkádě a pláže se s Chorvatskýma rovnat nedájí, také čistota je mnohem větší v Řecku. Když Evropu tak jedině Řecko. Počasí stabilní celou dobu jasno a nad 35°C.

0/0
29.8.2010 11:19

Dennys

Re: Řecko

Recko je fajn - ja znam Thassos, Kretu, Rhodos a naprosta spokojenost. Musime zkusit i pevninu.:-) Ale Turecko mne take rozhodne nezklamalo. 

0/0
29.8.2010 11:35

WoCoGo

Re: Řecko

asi tak, pak proc tam jezdi skoro cela cr,jakoby na svete nebylo nic jinyho nez pobl..any chorvatsko....no ides no,asi nekdo caluje reklamu na tenhle "raj na zemi"Rv

0/0
29.8.2010 11:58

Muf007

Re: Řecko

Je to jednoduché. Chorvatsko, potažmo Jugošku máme podvědomě v sobě jako hezké a čisté moře a ochotné lidi. Je to stejné klišé jako, že Balt je studený a Itálie špinavá. Znovu říkám je to klišé, které přežívá. Samozřejmě je to blbost až na půdu, ale stačí pravidelná masáž v novinách a lidé tomu dál věří. Navíc zaběhlé věci se jen pomalu odnaučují. Tady to platí x-násobně. Léta jsem měl pod kůží cestu Wien-Graz-Maribor-Zagreb-moře, jiné katalogy rovnou odkládal. Dneska se ceny vyrovnaly a nabídka je neskutečně široká a tak není jediný důvod. Před pár lety jsem Chorvatsko definitivně odepsal. Zvracel jsem nad divadýlkem se zákazy masa a mléka, nad dětskými propustkami nebo písničkami o chlupatých ženách konče. Potřebuji takovouhle zemi v níž neochota zvítězila nad dávnou poválečnou vděčností? NE. Tak jsem objevil Řecko (kde co ostrov, to jiný svět), Itálii a její ostrovy nebo Francii. A proto mě těší, že stále více z nás má stejný pocit. Proto rok co rok klesá počet našich turistů v HR!

0/0
29.8.2010 12:28

whismen

Re: Řecko

...no vidíš a já když srovnám Řecko a Itálii s Bulharskem a Chorvatskem,tak mi vychází příjemnější dovolená v Bul. a Chor.

0/0
29.8.2010 13:00

valchaaa

Re: Řecko

Loni jsem byl na Krétě hned začátkem září a už je to pozdě.Čtyři dny ok ale pak už i pršelo zataženo apod. příště určitě jet v červenci nebo srpnu.

0/0
29.8.2010 13:08

yetti_z_hor

Re: Řecko

je fakt, ze loni bylo zari v recku vazne hnusne, turistickou sezonu pocasi ukoncilo o mesic driv, ale rozhodne to neni pravidlo.. stane se to tak jednou za 10 - 15 let.. takze valchaaa: jedna vlastovka jaro nedela :)

0/0
29.8.2010 16:42

Jan9002

Re: Řecko

Loni jsem se na Chalkidiki koupal 10.10. Koupali se i řeci, takže nemáš pravdu.

0/0
1.9.2010 15:44

Stone_Pilot

Re: Řecko

Ale no tak, zrovna o Řecku se tu píše taky docela dost. Jnak samozřejmě když nejvíc lidí od nás navštíví Chorvatsko, je asi logické, že tu nebude 20 článků o Portugalsku.....

0/0
29.8.2010 20:41







Najdete na iDNES.cz