Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Londýna do New Yorku za 37 hodin. Hotelovou vzducholodí už v roce 2015

Představte si, že sedíte v baru ve 265 metrů vysokém hotelu a přitom se vznášíte tisíce metrů nad zemí. Toto je vize britských konstruktérů, kteří navrhli unikátní létající hotel poháněný solární a vodíkovou energií. První zábavní let by se mohl uskutečnit už v roce 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ne přezdívce nazáleží

100 lidí?

Píšou, že tam bude: "čtyři dvojpodlažní apartmány a pět menších jednopatrových, a také jeden luxusní střešní byt". To je celkem 10 "bytů", pro 100 lidí?

10 lidí na apartmán?

eh...:-P

0/0
16.2.2010 19:32

FoDa

Hmm..

opravdu paráda, naprosto neaerodynamický, těžko ovladatelný tvar, se kterým budou přírodní živly cvičit jedna radost ;-D:-/

Ale v reklamě a vizualici vypadá moc dobře, z investorů možná vytáhnou slušné peníze  - nebylo náhodou vlastně toto cílem ?

0/0
14.2.2010 21:50

sjetá guma

Vodík???

Asi jim jeden Hindenburg nestačil.

Skoro jsem chtěl říct, že dobrý nápad, udělat plavidlo lehčí než vzduch, schopné letět nad mraky a pohánět to solárkem, to by muselo mít proti letadlu ho*no provozní náklady. Takhle bych do toho teda nesedl.Rv

0/0
14.2.2010 15:51

Choakinek

Maxko

Ale jo, pěkný Maxko. Z kerý je to adventury? ;-D

0/0
12.2.2010 18:30

performer1

ten interiér se hodí leda na nějakou GB party

:-)

0/0
12.2.2010 16:24

technik4

Eee

Ekologie vzducholodí by měla spočívat především v tom, že na vznášení se v prostoru nepotřebují vůbec žádné palivo. (Pokud však mají letět určeným směrem, už musí nahodit motory - a vítr je ještě ke všemu může hnát úplně jinam) Srovnejte si to všaks vrtulníkem, který ještě navíc produkuje příšerný kravál.. Ale slabinou určitě je, že takový let vzducholodi je mnohem víc závislý a počasí - tady, zda se vůbec uskuteční a jaká bude jeho délka. To v článku trochu chybí, a taky v jaké hladině to vlastně poletí.? Ten lahodný tvar taky bude dobrý pro radary, takže bude dobře vidět před kolizí s letadlem. Ale jak bude asi vypadat přistání a parkování za silného větru nebo bouřky? Hindenburg taky přistával, tuším - za bouřkových podmínek.

Vodíku bych se nebál - jestliže ho pouštíme jako palivo do silničního provozu, dopouštíme se mnohem větších rizik, navíc páchaných na osádkách vozidel, které jsou nešťastnou náhodou poblíž ohniska možné nehody auta s vodíkovým pohonem.

M se ten nápad moc líbí.

0/0
12.2.2010 15:49

FoDa

Re: Eee

No právě, je to tak závislé na počasí, že  pro plánované vzdálenosti, místa kde se to bude pohybovat a předpokládané dlouhé doby letu je to principielně naprosto nesmyslné.

0/0
14.2.2010 21:52

TrueRobos

No tak vodíkovou bombou

bych cestovat vážně nechtěl. Myslel jsem, že se s rozvojem tohoto typu vzduchoplavby čekalo pouze na hélium... 8-o

0/0
12.2.2010 11:30

MadHawk

nevidím nic, co by určovalo

směr letu nebo neco, co by to pohánělo? Ani jsem si nevšiml v článku... něco tu nehraje :-/

0/0
12.2.2010 10:29

ted61

tak

Tak tohle se mi také líbí, pokud na to budu mít letím.Do vesmíru se zatím nepodívám ale to snad utáhnu,.

0/0
12.2.2010 10:00

vena.m

Krása ...

Hoodně se mi to líbí, ale volně se vznášet nad oceánech bych asi nezvládl ;) ale prolett se v tom by mohl být extrémní zážitek ;)

0/0
11.2.2010 16:00

Teleke z Téléké

cestující (cca 100): 16 t ???

100 lidí váží 16 tun i s kuframa? ;-D

0/0
11.2.2010 15:57

mpixel

Re: cestující (cca 100): 16 t ???

100kg * 100 = 10tun + 6un kufry co je na tom divného?

0/0
11.2.2010 21:09

H8USuckers

Re: cestující (cca 100): 16 t ???

100cestujících + Na palubě bude na směny sloužit šestičlenná posádka včetně dvou leteckých inženýrů, o hosty se pak bude starat dalších 14 zaměstnanců. + také musí něco bumbat a papat...... ;-)

0/0
12.2.2010 13:35

DeWalt

Titanik, Hindenburg

lidé jsou nepoučitelní...

0/0
10.2.2010 23:11

Ccecil

Re: Titanik, Hindenburg

v druhém případě se jednalo o sabotáž

0/0
11.2.2010 13:44

John Coffey

Re: Titanik, Hindenburg

No jiste :-) - Sabotaz je pouze jedna z minimalne tri teorii. TEORII. Nehlede na to ze co do priznivcu a zastancu vede teorie staticke elektriny.

0/0
11.2.2010 15:37

Englishman

Re: Titanik, Hindenburg

Nevím, proč se s Titanicem tak nadělá. Titanic byl jen jedna ze tří sesterských lodí určených pro kyvadlovou přepravu přes Atlantik. Nic moc zajímavého na něm není a nebylo.

0/0
12.2.2010 15:19

on.

Pokrok

Pokrok nezastavíš. Od falických symbolů jsme došli k vulvickým.

0/0
10.2.2010 17:51

Bezpřezdívečný Tomáš

Re: Pokrok

;-D

0/0
11.2.2010 20:52

H8USuckers

hmmm

no jestli to bude pro přistání potřenovat ten přístav, jaký je na jednom z obrázků, tak to asi na moc míst létat nebude........

0/0
10.2.2010 15:59

Stíhací bombardér Karel 6

když to bouchne

tak ne u nás!

0/0
10.2.2010 15:24

Martin Soušek

odhad váhy

cestující (cca 100): 16 t = 160kg jeden

posádka a personál, zhruba 20 lidí: 6 t = 300kg jeden

0/0
10.2.2010 15:14

janys

Re: odhad váhy

Nebudou v tom započtené i osobní věci - zavazadla?

0/0
10.2.2010 15:30

moorhuhn1

Re: odhad váhy

Dimenzováno na průměrného Američana, ti tlustí si budou muset připlatit za dvě místa.

0/0
10.2.2010 19:31

jan09

ten vztlak se mi nezdá

Nějak se nemohu dopočítat toho vztlaku. Pokud kubík vzduchu váží cca kilo, pak 330 tisíc kubíků by vážilo cca 330 tun, vztlak je rozdíl mezi váhou vzduchu a vodíku, jak teda dostanu vztlak 390 tun? Nebo mám někde chybu?

0/0
10.2.2010 14:56

mix

Re: ten vztlak se mi nezdá

Ano, máte někde chybu :-) Krychlový metr vzduchu totiž neváží "kilo", ale 1,276 kg (při 0 stupních Celsia a normálním tlaku). Když od toho odečtete hmotnost krychlového metru vodíku za stejných podmínek (0,088 kg), dostanete na každý metr krychlový vztlak odpovídající tíze 1,188 kg. Takže po vynásobení to dává těch 392 tun...;-)

0/0
10.2.2010 15:43

Stoura

Re: ten vztlak se mi nezdá

Jenže to je na hladině moře. Pokud vystoupá do výšky, kterou uvádějí ...

A druhak: není mi moc jasné, jak chtějí dosáhnout avizované rychlosti. při tomhle tvaru. Hindenburg byl přísně aerodynamický a dosahoval nějakých 130km/h a to spálil po cestě několik desítek tun nafty.

0/0
10.2.2010 17:47

jan.banos

Re: ten vztlak se mi nezdá

Tady to bude spalovat vodík.

To bude takový fotr, že se cesta zkrátí na 3,7 hodiny ;-D

0/0
10.2.2010 20:59

Rubik1

Re: ten vztlak se mi nezdá

Je to rychlost vetru. Sama vzducholod by v bezvetri takovou rychlost nevyvinula. Ani se v clanku nic nepise o pohonu a palivu pro pohon.

0/0
11.2.2010 2:33

Jarouch777

Co to pohani?

Nejak mi uniklo co to bude uvadet d pohybu, (vrtule dmychadla ) a kterym smerem se to bude posovat. Dle tvaru bych to videl smerem nahoru ;-)

0/0
10.2.2010 14:47

zbyndatvrd

Povetrnostni vliv

by me zajimalo, co to s tou "vzducholodi" udela pri silnejsim vitru popripade bource 8-o

0/0
10.2.2010 14:28

Poslední Czarnian

Re: Povetrnostni vliv

Píšou tam, že má ultramoderní meteorologický radar, takže se špatnýmu počasí vyhne. Při rychlosti 150km/h to teda chci vidět.

0/0
10.2.2010 14:34

Poslední Czarnian

Divnej tvar

Je to nějaký neaerodynamický, spíš jak balón než vzducholoď.

0/0
10.2.2010 14:11

mattiCZ

Re: Divnej tvar

Taky je to aerostat. ;-)

0/0
10.2.2010 17:22

LUF

Proč mají letadla tak malá okénka?

Když se přitom kouknu na tu vzducholoď tak se dají udělat veliká

0/0
10.2.2010 13:07

paskundilek

Re: Proč mají letadla tak malá okénka?

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
10.2.2010 13:52

J i ř í

Co je na vodíkové energii ekologického?

Aby se vodík uvolnil z vody (čti ejč tú ou podle vzoru ou tú :-), musí se dodat energie odjinud.

0/0
10.2.2010 12:27

Kovis

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

Nebojte, on vám to nějaký zelený magor vysvětlí...

0/0
10.2.2010 12:29

Michal Ha.

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

Výroba vodíku je rozhodně ekologičtější než výroba helia. Navíc se u vzducholodi ten plyn z větší části nespaluje pouze se využívá jeho vlastností.

0/0
10.2.2010 17:09

Stoura

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

Tomu nějak nerozumím. V jakém smyslu je ekologičtější vyrábět vodík, než získávat helium ze zemního plynu?

Vzhledem ke tvaru a avizované rychlosti bude třeba po cestě spálit mnoho tun vodíku. Ale tolik ho k dispozici nebude.

Proč myslíte, že německý Graf Zeppelin (s plynovými motory) vezl jako palivo mnohem těžší plyn než vodík?

0/0
10.2.2010 23:03

Rubik1

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

Pri rychlosti vetru 100 km/h to poleti stejnou rychlosti temer bez spotreby paliva. Pochybuju, ze ma planovan nejaky silnejsi pohon.

0/0
11.2.2010 2:36

slon75

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

A co když bude vítr foukat na druhou stranu?

0/0
11.2.2010 12:23

retene

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

tak to veznou druhou stranou pres Jakonsko

0/0
11.2.2010 13:21

prebijak

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

Ze zemního plynu je možné získávat i vodík.

0/0
11.2.2010 20:02

LUF

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

Elektřina se dá vyrábět ekologicky. I když třeba spalováním fosilních paliv, tak ten kouř lze v elektrárně lépe čistit než co jde z letadla

0/0
10.2.2010 13:09

Stoura

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

A co jde z letadla? Přesněji řešeno kolik toho jde ven kromě CO2 a vody?

0/0
10.2.2010 23:04

AfBu

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

Podobně jako v autech se v letadlech spaluje uhlovodíkové palivo - petrolej neboli kerosin.

Při spalování 1l leteckého paliva pak uniká do ovzduší přibližně toto:

vodní páry 3154g, oxid uhličitý (CO2) 1239g, oxid uhelnatý (CO) 0,7-2,5g, oxidy dusíku (NOx) 6-16,4g, těkavé organické látky (VOC =Volatile Organic Compounds) 0,05-0,7g, oxidy síry (SOx) 1g, saze (pevné částice) 0,007-0,03g (1)

0/0
11.2.2010 12:01

retene

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

to jste vzal kde? Me se nejak nezda ten CO2. Protoze drtiva vetsina uhliku z paliva jde na CO2 a palivo jsou  temer jen uhlovodiky (C a H), tak kdyz z kazdeho uhliku "odtrhnu" 2 nebo 3 lehke vodiky a pridam mnohem tezsi 2 kysliky tak by CO2 melo byt tak 3kg. A zase te vodni pary bych tam cekal mene ... neni ta voda s CO2 prehozena.

0/0
11.2.2010 13:30

John Coffey

Re: Co je na vodíkové energii ekologického?

Chcete mi tvrdit ze kdyz spalim litr leteckeho paliva, dostanu tri kila vodni pary, kilo dvacet CO2... atd? Uhrnem pres pet kilogramu? Hmmmm... pane jo :-)

0/0
11.2.2010 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.