Diskuze

Kouřim, astronomický střed Evropy

To, že podle geodetických a kartografických měření leží astronomický střed Evropy s přesností na centimetr u Kouřimi, je trochu ironií osudu. Toto kdysi slavné město, konkurující i Praze, se totiž během několika desetiletí změnilo na dosti opomíjené. Neprávem, řada unikátů tu určitě stojí za vidění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

24. 12. 2009 23:57
Korekce

To je sice hezký, že na Wikipedii je Radslav a kmen Zličanů, ale už je tomu nějaké to desetiletí, co Dušan Třeštík tuhle teorii o různých slovanských kmenech (Zličané, Lučané, Doudlebi, Charváti, Pšované atd.) na našem území vyvrátil. Sice to asi nikomu nevadí a v dějepisných knížkách se popisuje pořád ten starý pohled na věc, ale dokázané prostě je že od 7. století tu byl jenom jediný kmen Čechů!

0 0
možnosti

marte

23. 12. 2009 13:52
kouřim- per.del světa

;-D

0 0
možnosti

tmf

17. 12. 2009 16:15
geodetický střed Evropy je

v Číhošti a mnoha dalších http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99ed_Evropy

0 0
možnosti

černej oes

29. 12. 2009 10:24
Re: geodetický střed Evropy je

Jo, wikipedia. To je prostě základ všeho vědění.

0 0
možnosti

Host

17. 12. 2009 11:45
spojení

no nejak autor pozapomel, ze do Kouřimi lze jet MHD. Končí tam 5. pásmo. Čili do Českého Brodu vlakem a pak jede bus. Stačí vám na to jízdenka za 32 kč(myslim) ( pokud máte lítačku v Praze), prostě pro 5 pásem. Doporučuji vystoupit v Lipanech a jít přes Miohylu do Kouřimi.

R^V;-)

0 0
možnosti

JBetak

22. 12. 2009 11:53
Re: spojení

I vlakem přes Pečky je to celé v ROPIDU.

32 Kč v žádném případě nestačí. Sám Český Brod je za 44.

0 0
možnosti

Host

16. 12. 2009 17:22
Cybička se vloudila

Pokud to založení je kolem roku 1260. Tak jej nemohl zesnulý neboštík

Václav I. založit.  V tomto roce je již 7 let na trůně jeho syn Přemysl Otakar II. asi nejschopnější přemyslovský panovník.

0 0
možnosti

Host

16. 12. 2009 17:39
Re: Cybička se vloudila

to bude totiz tim, ze 1261 je prvni jednoznacna zminka o Kourimi, ale mesto mohlo byt zalozeno uz na konci vlady Vaclava I. (+1253)

0 0
možnosti

Andee in Red Book

16. 12. 2009 16:29
???

Nechápu proč astronomický... snad nějaký zeměměřičský či co, ale astronomický??? 8-o

0 0
možnosti

Host

17. 12. 2009 22:01
Re: ???

Jestli tam nemělo být "astrologický"...

0 0
možnosti

chateauneuf za 14,90,-

16. 12. 2009 15:55
střed

ano, a můj pupek je středem vesmíru a celé dějiny se od něj odvíjejí, vážně.8-o

0 0
možnosti

Host

16. 12. 2009 15:01
To se jedná spíše o střed ČR , než Evropy

Jinak zrovna nevím, proč by se Kouřim měla rovnat Praze zrovna v 7. století. To na území dnešní Prahy bylo pár slovanských hradišť a to ještě ne na místě nynějšího  pražského hradu. To spíš 9. či 10. století sneslo srovnání obou míst.

0 0
možnosti

Host

16. 12. 2009 16:08
Re: To se jedná spíše o střed ČR , než Evropy

Geografický střed Česka je poblíž Číhoště.

0 0
možnosti

Host

16. 12. 2009 13:27
Lipany...nešťastně prohranou bitvu?

Jiní to vidí jako konec občanské války. Husité nadále snad existovali až do Bílé Hory. Pokud to nestačí, jeden z vítězů, král Zikmund posléze umírá na útěku a další se za necelých dvacet let stává nekatolickým králem. Tak nač smutnit?

0 0
možnosti

Host

16. 12. 2009 14:06
Re: Lipany...nešťastně prohranou bitvu?

v textu je, že bitva U lipan odstartovala konec husitské éry, nic víc a nic méně. A to je fakt.

0 0
možnosti