- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přesně jak to popisuje. Jsem z Opavy a tak mám do Pl. kousek. I když jsem si už zvykl, vždy si té změny ,každým přejezdem hranic, všimnu. Novější napucovaná auta, satelity na polorozbořených domech, vlajky Vatikánu, bor.el na dvorku, husy, slepice, kýčovité sochy svatých ( divoké barvy ). Neříkám, že krajiná dosidlená u nás po Němcích je udržovaná, ale území, které Poláci zabrali Němcům, to je opravdu ukázka jejich kultůry.
Blázen! Tak takhle reagovali někteří rádoby kamarádi, když se doslechli, že jsem jel na kole do Černé Hory. Bylo to loni v červnu. Za 5 dnů 996 km. Letos, opět v červnu, jsem jel do Řecka. Za 6 dnů 1345 km. Sedmý den ještě 130 km zpět do Soluně na vlak. Kdo neví co je cyklistika, nemůže to nikdy pochopit. Sportu zdar, cyklistice zvláštˇ. Všechny cyklisty zdraví J.G. z Lanžhota.
Pěkně napsané, 200 km je pro trénované, já tak do 100 km a mám toho dost, cyklo zdar příteli...
Autor clanku pise, ze jezdi na tatranky a pivo. Z popisu trasy vyplyva, ze (az na vyjimky) pouzil pozemni komunikace. Autor tedy verejne v clanku na idnes priznava, ze jako ridic nemotoroveho vozidla porusil zakon 361/2000 Sb, jmenovite paragraf 5, odst. 2, pismeno a) a b). Myslim si, ze clovek po trech pivech je "pod vlivem alkoholickeho napoje", ledaze by ta piva byla nealkoholicka (coz nebylo zdurazneno).
Je podivne, ze se nad timto verejne priznanym porusovani zakona zadny diskutujici nepozastavil. Asi je to tim, ze jsme narod Svejku a ke Svejkovi patri neodmyslitelne pivo, zakon nezakon. Nekdo muze namitnout, ze pokud cyklista pouzije alkohol, ohrozuje akorat sebe, zatimco ridic motoroveho vozidla ohrozuje ostatni ucastniky silnicniho provozu. To neni tak docela pravda. Muze nastat dopravni nehoda s velmi vaznymi dusledky nejen pro cyklistu, kterou zavinil cyklista. A reci o tom, ze na kazdeho stejna davka alkoholu pusobi jinak sem rozhodne nepatri.
Zdravim, Petr Olsak
Pěkný článek. Před pár dny jsem jel podobnou trasu,ale jen 170+80km za 2 dny. Z Turnova přes Liberec,Hejnice,Frýdlant do Zhořelce-Görlitzu.Pak po cyklostezce kolem Berzdorfer See do Žitavy, přes Olbersdorf, Jonsdorf a Hain na rozhlednu Hochwald (744m) na česko-německém vrchu Hvozd. Stoupání z Hainu k rozhledně jsem sice už jen vytlačil,ale výhledy do Česka,Německa a Polska stály za to. Další den po silnici přes Krompach,Jablonné v Podještědí,Stráž pod Ralskem do Hamru. Po cyklostezkách sinicích i cestách zpět do Turnova. Nejsem žádný polykač kilometrů, jezdím kvůli zajímavým místům - hrady, zámky,rozhledny,přírodní útvary,jezera, přehrady...Stačili mě 2 mapy,ale navigace by se mi hodila, zvlášť při průjezdu městy.
[A]
Byl jsem na kole pět dní minulý víkend a zabloudil jsem hned u vlaku - GPS, mapa....
Navigace je těžká, zvlášť pokud jezdíte po polních cestách. Dost často se mění, podle těžby dřeva nebo zasetých plodin. Super je se podívat na více map, včetně fotomap.
Trasu jsem si vyznačil na mapě abych viděl i profil. Je to darda, ale asi seto dá ujet. Když má člověk něco najeto. S GPS je ale taková cesta podstatně rychlejší. Vždycky víte kde jste, a když špatně odbočíte za 20 metrů už to vidíte. Zabloudit se prakticky nedá. Jen to chce mít Německý a Polský mapy.
Skoro mne láká to projet taky, ale chybí parťák, a nejsem si jist, že bych to celý ujel. Ale za zkoušku by to stálo.
Napište mi na tflaska@atlas.cz. Třeba bydlíte nedaleko ode mě a můžeme někdy něco dát. Nemusí to být hned 200.
Můžu se optat jakou používáte mapu na navigaci.. Díky bradel@centrum.cz
Používal jsem PDA Yakumo Delta 300 GPS. V tom program OziCE. Na tom nahrané Windmapy. To jsou turistické mapy v měřítku 1:50000. Jsou tam tedy všechny lesní cesty, cyklotrasy i barevné turistické trasy. Jsou tam dokonce i elektrická vedení! Pro kontrolu a orientaci dobré.
Nyní mám v telefonu Sony Ericsson P1i program SmartComNavigator v kterém používám ty samé mapy. Aby bylo jasno, není to o navigaci. Na displeji vidíte na té mapě červenou šipku, která vám ukazuje vyši polohu a směr pohybu. Dopředu lze do těch map zanést průběžné body (stačí ťuknout na displej) a oni se pospojují čarou. Tak si lze dopředu naplánovat trasu a v terénu se pak již jen držet této "klikatice".
Pekna streka a no horacovi pane redaktore, klobouk dolu... 200 jsem nikdy nedal a uz asi ani nedam :-) Moje maximalka je 183 km, ale plne nalozen s brasnama jako posledni etapa po navratu z 2-tydenniho cykloputovani do Svycarska. Jen ty pivka nechapu, po trech uz mivam tak ztuhly nohy, ze pak trva hodinu, nez se do toho dosatnu zpatky, ja radeji na kole birell a kofolu :-)
No ty pifka bych taky tezko rozjezdil a kdybych si dal tri tak me asi uz z ty knajpy nikdo nedostane :))
papirove mapy jsou rozhodne lepsi... z gps se dovi prd, akorat ho to taha za rucicku...