- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevím jak u vás, ale tady u nás u Poděbrad patří stezka především pejskařům, jejichž miláčci vesele pobýhají bez vodítka a košíku. Běda tomu, kdo se odváží ozvat. Těch ohleduplných je poskrovnu...
LIDI se chovají ,jak h ovada nejen na cyklostezkách,...................
ta dneska rano u Vltavy proti me jeli 3 cyklisti vedle sebe a neuhli, vcera jsem tam byl na kole a dve cyklistky vedle sebe me nechteli pustit. Tak myslim, ze vycitat inlajnistum, ze jsou netolerantni je trochu mimo, pac pro nektere cyklisty plati to same.
Jak je vidět oběma skupinám baykerů i těch s tou vyšpulenou prdelí co jezdí v předklonu zřejmě dost nafučelo do uší. Jste paka jedni i druzí, ikdyž si myslím, že cyklisti jsou mi přece jen o něco sympatičtější. Co se týká vaši sporů o rychlost, moc rád bych alepoň jednoho z vás viděl jet 5minut v kuse rychlostí 45km/h. A to mám naježděno víc jak vy všichni dohromady. Ono vám městským hrdinům totiž v panelácích zřejmě trošku přeskakují převody. Nebouchají sousedi až příliš dveřmi od výtahu...?
Takže jako potrefená husa se ozývám. Proč jsou bajkeři a cyklisti (tedy i ty) paka? Proč by měl někdo jezdit 45 km/h pět minut v kuse? Jak jsi zjistil, kolik má kdo naježděno, žes to spočítal dohromady?
Ještě že u nás máme spoustu polních cest. Na cyklosteskách kolem Ostravy je pěkně narváno. Zato v lese ani noha. Jen to chce dlouhý rukáv, protože některé cesty jsou docela zarostlé...
Nepsat o té Ostravě, tak jsem měl strach, že jezdíš pralesem, ty stesko....
Jezdím na kole a taky dost v autě. Poslední dobou se v autě dost bojím: jída na červenou, malá vzdálenost mezi auty, předjíždění před zatáčkou. A mezitím lidi na kolo. Tohle fakt nechápu. A ještě k tomu ten hrozný randál. Vždyť stačí odbočit na vedlejší ulici. Občas se vyskytnou exoti kteří se motají mezi kamiony a přitom pár metrů vedle je super cyklosteska.
Ona třeba cyklostezka je, ale najet na ni je problém. Třeba když frčím z Pankráce na Hlavák po magistrále, tak bych možná teoreticky měl na Nuseláku najet na chodník/cyklostezku. Jenže není způsob, jak tam rozumně najet a pak zase za Nuselákem sjet zpátky na magistrálu - zabralo by to dvakrát tak času (a ujel by mi vlak). Tohle se zlepší, až bude cyklostezek víc a budou na sebe navazovat, dokud jsou úseky "odnikud nikam", tak se holt často ani nevyplatí na ně z té silnice sjet.
Proč nesmí cyklista na chodník? Dneska stejně všichni jezdí autem...
Inlajnisti i cyklisti maji podle zakona na cyklostezkach stejny prava, takze se budou muset zacit chovat ohleduplne obe skupiny nebo si nezajezdi nikdo.
Řeší se to, že spousta, hlavně bruslařů, nedodržuje elementární pravidla pohybu na cyklostezkách. Jak se diví, když na ně z kola oukám, ať nejezdí vedle sebe a jedou u pravého kraje! Autor článku poněkud mate údajem, že bruslař-závodník jede i v tréninku 35 km/h a že takovou rychlostí nejezdí 99, 9 % bikerů. 35 km/h zase nejezdí na cyklostezce 99,99 % bruslařů, ale rozhodně dost MTB jezdců. Na stejném úseku bude kolo vždy rychlejší než brusle.
ilustrační fotografie. Zkrátka se tam chodí vyprdět a plácat v zásadě nesportovní jedinci a ten kdo si chce opravdu zasportovat je využije maximálně když není zbytí jako průjezdní trasu, případně se na nich objeví až v době řidšího provozu, aby z toho vůbec něco měl...
Přesně tak. Na cyklostezku vjíždím jen v nejnutnějším případě - je tam totiž dost nebezpečno. Měli by tam občas zavítat policajti a trochu si na pitomce posvítit.
No na to bych se nevsadil ani zlamanou gresli. Protoze cyklista je 100% ucastnik provozu na pozemni komunikaci. Tzn podle zakona se nesmi vyskytnou na stejnem miste jako chodec, cili na chodniku. Jelikoz je podle podle me cyklostezka tedy silnice s upravenym pravidlem, kdo se tam muze pohybovat, museli by inlinisti na cyklostezkach chodit v levo a davat prednost vozidlum (kolum), popripade se pohybovat jako organizovany utvar chodcu na prave strane oznacen vepredu neoslnujicim bilym svetlem a vzadu neoslnujicim cervenym.
Vlastne pokud je chodec, tak by mel inlinista davat prednost cyklistum a pokud je ucastnik provozu na pozemni komunikaci, tak standartni inlinista porusuje asi tak 10 zakonu provozu na silnicnich komunikacich.
Proti inlinistovi jako chodci hraje hlavne jeho rychlost. Jelikoz nejsem si jistej jak to presne je, ale v zakonu je neco o tom, ze co se pohybuje rychleji nez 20km/h je ucastnik provozu na silnicnich komunikacich.