Diskuze

Nekupujte letenku na prvním portálu. Správným výběrem ušetříte tisíce

Pro letenku se dnes už nejčastěji chodí na internet. Buď přímo na stránky leteckých společností a nebo na letenkové portály. Vyzkoušeli jsme šest nejznámějších. Například Kralovna.cz nabízí let do Paříže za 3 400 korun, u Condor.cz ji ve stejném termínu zabukujete za 4 800 korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jackie

27. 4. 2009 9:20
Zase jeden clanek o nicem

Ach jo, zase jeden z tech clanku, ktery se tvari jako objektivni srovnani a ve skutecnosti... Darmo mluvit:-/

0 0
možnosti

H.

23. 4. 2009 13:49
neprehledne

Kdyz jsme u toho, ta vase tabulka je taky dost neprehledna, hodnitil bych ji za 3 a to z nekolika duvodu:

- Toto je co (2366; Sky; JD). Je to snad cena v Kč, nebo Sk, nebo EUR, nebo cislo letu, nebo pocet litku kerosinu z bodu A do bodu B, nazev dopravce a  JD znamena Jedeme Domu? Az nekde dole v textu se doctu, ze to znamena Jine dny odletu.

- Letecke spolecnosti a ceny (pokud to jsou ceny) jsou zalomena jak se do sloupecku vesla. Takze nekde to vychazi na 2 radky, nekde na 4. To opravdu nestalo za to si s tabulkou 10 minut pohrat a udelat ji prehledensi, kdyz yz na vsech webech komentujete preheldnost nabidky? To opravdu neslo zmensit o 1px pismo, zmensit obrovsky padding bunek, nebo alespon pridat rucne BREAKY?

- Clanek rozhodne neobsahuje vsechny letecke portaly (asi by to ani neslo v IDnesu), ale zapomenout treba na korporatni portaly: CSA, Air France, Delta, atd, no..

- Jsou ty letenky zpatecni, ci jednosmerne (s moznosti predrezeravace zpatecniho terminu, klouzave, atd)?

0 0
možnosti

Jan Matura

23. 4. 2009 23:17
Re: neprehledne

Dobry den,

ano, mate pravdu, tabulka by mohla byt prehlednejsi. Je takova, jakou dovoli layout. V principu byl clanek o tom, ze se vyplati hledat na vice portalech, nebrat hned prvni nabidku. A take o tom, jak privetive jednotlive portaly jsou.

Tabulka je pro orientaci, proste konkretni priklad. Je jasne, ze v jinem terminu a pro jine destinace by to klidne mohlo vyjit jinak. Korporatni weby aerolinek tam nejsou zamerne, slo o test univerzalnich portalu. Ale jiste dojde i na ne.

Dekuji za jakekoliv napady a pripominky, treba ohledne vysvetlivek, priste je jiste udelam podrobnejsi. Jinak slo o zpatecni letenky, ceny v Kc s poplatky, nejlevnejsi nabidky v pevne stanovenem terminu a pripadne nejlevnejsi nabidka v okolnich dnech a pripadne z jinych nabizenych letist.

Jan Matura - iDNES.cz

0 0
možnosti

Alice Mašková

23. 4. 2009 9:12
Rozpory v článku

Ať hledám, jak hledám, tak nerozumím tomu, co píšete na začátku a Vaší tabulce. Vždyť se to vůbec neshoduje! Mimochodem to nešla udělat přehlednější tabulka? :-© Na internetu snad nemusíte šetřit místem jako v novinách.

Já mám dobré zkušenosti s Condorem a Královnou, proto mě překvapilo, že by měl mít Condor o tolik vyšší cenu a Letuška, jak píšete na začátku. A ono asi ne podle Vaší tabulky. 8-o

0 0
možnosti

Jan Matura

23. 4. 2009 10:54
Re: Rozpory v článku

Dobry den,

byla tam chyba - omlouvam se. Porovnani bylo mezi Kralovnou a Condorem. A tabulka je bohuzel takova, jakou dovoluje system...

S pozdravem,

Jan Matura

0 0
možnosti

Kamila Součková

23. 4. 2009 9:05
Lobby leteckých společností?

Toto není v žádném případě solidní test, ale obyčejný PR článek!Rv

Uvádíte, že Letuška nabízí letenku do Paříže za 3400, což ale nesouhlasí s uvedenou tabulkou.8-o Podle té nejlevnější letenku nabízejí Student Agency a Královna, nejdražší je oproti uvedenému Condoru zase GTS Travel. A Letuška? Patří k těm dražším... Co z toho článku je vlastně pravda?!:-/ A co jste vlastně v tabulce zvýrazňoval?

Pane redaktore, tentokrát jste odvedl šlendryánskou práci. ;-OSkoro mám pocit, jako byste psal na objednávku některého ze zprostředkovatelů letenek...

0 0
možnosti

Sandy07

23. 4. 2009 9:12
Re: Lobby leteckých společností?

souhlas!

0 0
možnosti

sky01

23. 4. 2009 8:44
rezervace a ceny (2)

Takže celkem doporučuji kupovat spíš v "kamenné" prodejně, nejlépe tam kde mají IATA licenci. Ono není nad to volat třeba ze střední Afriky na call centra Královny, Letušky, nedejbůh ne Expedii, nebo snad na RyanAir do Irska a chtít po nich změnu letenky ! A změnit letenku telefonicky přímo u letecké společnosti třeba v Americe bych nepřál ani své tchýni. No a ti menší prodejci, jsou pro Vás schopni udělat "prvníposlední" (no a někdy taky ne). Takže není nad osobní zkušenost, protože ušetřených pár stovek se Vám u složitějších nebo dražších  cest může šeredně prodražit.

0 0
možnosti

Mirek

23. 4. 2009 9:42
Re: rezervace a ceny (2)

Rozdíl v ceně je častěji mnohatisícový, takže i kdybych se nedovolal tak je pořád v naprosto drtivvé většině případů levnější si kopit u nízkonákladového přepravce jinou letenku než platit nenažrané aerolinky. Jinak když na letence z Londýna ušetříte 5000Kč tak to trvá i v Anglii dost dlouho než je provoláte.

0 0
možnosti

sky01

23. 4. 2009 8:41
rezervace a ceny (1)

na vysvětlenou:

- ceny nelze moc dobře srovnávat protože  všichni čerpají ze stejných dat a proto ve chvíli kdy uděláte rezervaci na jednom portále, a bylo tam poslední místo, pak ti ostatní musí míte cenu zákonite vyšší. Současně všichni používají stejné tarify (teď nemyslím akční ceny na webech leteckých společností) a mají stejné podmínky pro vystavení letenek, proto se ceny liší pouze v tzv. servisním poplatku (300-1000Kč).

Rozdíly proto vznikají pouze podle volného místa za levnější cenu, lepší kombinace různých přepravců (tedy i letištních a palivových příplatků), nesprávnou tarifikací "robota", který dotazy zpracovává (např. chyby v tarifech do Austrálie na Královně - rozdíly v taxách několik tisíc Kč u odletu z Vídně) a taky v nabízení letů ve kterých nejsou místa za nabídnutou cenu. Na obranu je třeba říct, že to je nešvar všech takovýchto systémů.

0 0
možnosti

andrewcz

22. 4. 2009 22:01
Paneboze...

..kristova noho letenky nejsou autobus! Jedine, v cem se cena letenky lisi, je servisni poplatek cestovni kancelari, jinak pokud si rezervujete stejny let (tedy cislo letu) ve stejne rezervacni tride, vzdycky stoji stejne... Rozdil je pouze v tom, jak vam vyhledavac na netu vysledky seradi, ale stejny let ve stejne tride na jinem vyhledavaci levneji proste nesezenete (tedy s rozdilem par korun (jasne, treba stovka) prave v servisnim poplatku).... To je zas iDnes fantasmagorie....

0 0
možnosti

Walt

23. 4. 2009 0:09
Re: Paneboze...

Bohužel nemáte pravdu, některé akce jsou pouze na stránkách dopravce. To i s rozdílem jdoucí do tisíců. A některé akční nabídky jsou nabízeny pouze přes některé servery - viz nedávná akce tuším Continental Airlines na australské verzi serveru expedia

0 0
možnosti

Raven

22. 4. 2009 19:41
Zabukovat?

Zabukovat? Co to je zas sakra za vynalez toto...

0 0
možnosti

aviceva

22. 4. 2009 13:28
další low-cost

Jaké máte zkušenosti s Wizzard.com?

0 0
možnosti

a.je.to

22. 4. 2009 14:41
Re: další low-cost

nic moc, i Student Agency se v autobusech chová víc jak letecká společnost a Wizzair spíš jak MHD, nebo vesnický ČD. :-/

0 0
možnosti

RuAA

22. 4. 2009 13:02
Porovnani cen

Pro orientaci v cenach pouzivam http://www.momondo.com Maji vsechna letiste i linky sveta. Neni to primo rezervacni system, ale jakasi nadstavba nad ruznymi rezervacnimi weby kde zadate sve pozadavky a rekne vam to u koho je to nejlevnejsi.

0 0
možnosti

Zabka

23. 4. 2009 9:22
Re: Porovnani cen

Ja zase pouzivam http://www.Kayak.com . Seradi to letenky od nejlevnejsich a potom to prehodi na tu nejlevnejsi webku.

0 0
možnosti