Diskuze

Cyklonovinky: rámy ze lnu, řemeny místo řetězů a tretry pečené v troubě

V cyklistice není nic dáno na věky, snad jen kulatá kola. Tohle jsou některé z trendů a novinek poslední doby: elektronické řazení, bambusová vlákna, řemeny místo řetězu či planetové převodovky. Pokračuje i odlehčovací trend, plně funkční silniční kola dnes váží 6,5 kilogramu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mikes

17. 4. 2009 17:02
Kulatá kola?

Co je myšleno termínem "kulatá kola"? To jsou kola ve tvaru koule? :-/

0 0
možnosti

viveka77

17. 4. 2009 21:14
Re: Kulatá kola?

Podle mého názoru měl autor na mysli, že všechno se inovuje, skoro všechno se na kole mění, snad jen ta kola zůstanou kulatá, tj kruhová a ne ne hranatá třeba :-)

0 0
možnosti

erben3

17. 4. 2009 15:11
Karbonové kotouče

Docela se divím těm karbonovým brzdovým kotoučům. Není karbon náhodou materál na bázu uhlíku? To ty kotouče při brzdění neshoří?8-o?

0 0
možnosti

Petrik

17. 4. 2009 17:02
Re: Karbonové kotouče

Vzhledem k tomu z karbonu se delaji nejlepsi zavodni spojkove kotouce do zavodnich aut a brzdy jsou rovnez korbonove ci karbon-keramicke, tak to asi nejak poresene maji....jak, to netusim.

0 0
možnosti

RBmann

17. 4. 2009 14:16
boty

Nechapu, ze se v clanku tak divi tem botam, na inlajnech to neni zadna novinka, se bezne zapekaji boty v troube (teda ne ty molitanovy). A Bont je znamej prave svyma bruslarskyma botama.

Jinak se podle me vetsina veci nechyti, me stejne jako vetsinu lidi tady zaujala ta zatahovaci sedlovka. Ale hlavne, aby to v realu fungovalo. To je jako ty slavny bezdusovy systemy. Nerikam, ze je to spatny, ale stejnak u vetsiny cyklistu vitezi normalni duse a plast.

Jo a co me fascinuje, je to tahani kilogramu dolu, jako vyborny, ze ma silnicka pod 7 kg, ale jeste aby taky stahnul vahu dolu cyklista co jede na ni.

No a 11ti kolecko je uplna blbost, ja mam 9ti kolecko a vyuziju jich maximalne 7. (na tom nejvetsim jsem snad v zivote nemel prehozeno.

0 0
možnosti

vit rus

26. 4. 2009 8:44
Re: boty

R^Ja myslim, ze se predevsim uz vsechno chytilo, takze spekulovat o tom zda se to chyti nebo nechyti je zbytecne. Biopace, podle me jen prisel v nespravnou dobu, moc brzo, lidi na to nebyli pripraveni, to ale neznamena, ze jeho cas jeste nemuze prijit. Stejne tak je to se samocinnym razenim, pripadne integraci razeni do jednoho ovladaciho prvku, jedne packy nebo rukojeti anebo razeni v  nabojich, dle me jedonznacne budoucnost.

0 0
možnosti

oId fashioned Vince III..

17. 4. 2009 11:55
nějak mi tam chyběj věci

z chlebový kůrky:-)

0 0
možnosti

iuos

17. 4. 2009 14:14
hmm

z nich by mohla být pěkná přilba

0 0
možnosti

Hans

17. 4. 2009 9:55
No nevim

Taky už jsem zažil různý vynálezy. Biopace, odpr.představce,řidítka atd. Jde o to si na kole dobře zajezdit-tzn.aby kolo dobře jelo.A to je kumšt který umí jen někdo. :-P Vždycky pak sleduju jak se k těmto převratným novinkám po nějaký době nikdo nehlásí!!!

0 0
možnosti

Dr.Ozd

17. 4. 2009 10:08
Re: No nevim

Vlastně mi není jasné,proč se ten slavný Biopace neuchytil.Vždyť podle fyzikálních zákonů jsme se měli při šlapání daleko méně unavit!Rozumná se mi vcelku zdá ta stavitelná sedlovka,jinak nevím.Elektronické řazení může taky uspět ale pokud vím,není to žádná horká novinka r2009,když jsem si to prohlížel loni na veletrhu v Brně.Líbí se mi i řemen místo řetězu - menší ztráty při přenosu síly,minimální údržba,bezhločný chod,ostatně u motorek se na to taky hodně přechází.Akorát ta výměna.

0 0
možnosti

Sisyfos

17. 4. 2009 9:45
To jsou mi věci.....

11 kolečko?To se mi líbí,jak to mají marketingově zmáknuté.Kdysi byly 5 kolečka něco extra,normálně se používaly 4 kolečka.A pozvolna se začlo koleček přidávat.Každé 3 roky kolečko navíc,aby fandové stále kupovali "lepší".Ono,kdyby tenkrát udělali rovnou 11 koleček,to by vývojáři neměli už 20 let co dělat a obchody by se taky tak nehýbaly.Tak už se těším,jak někdo za 3 roky "vynalezne" 12 kolečko,to už ale bude doufám strop,protože už to bude v celém běžném rozsahu po jednom zubu a nic víc vymyslet nejde.

0 0
možnosti

ja314

17. 4. 2009 10:07
Re: To jsou mi věci.....

Ta kolecka jsou proste zpusob jak - v pripade beznych cyklistu - vydelat neco navic. V realu bych totiz rekl, ze tak 95% si vystaci s 4-5 kolecky z celkovych 9. Akorat ze kazdy nejspis vyuzije jinou sadu 4-5 kolecek napr. z univerzalniho 9 kolecka.

0 0
možnosti

Míra

17. 4. 2009 9:20
boty do trouby

jak píše Berda, s lyžáky na běžky jsem dělal to samé:-P, protože vždycky parádně ztvrdly, starý dobrý Botas, nalojovat a nahřát držely pak bez bolesti přes celý Krkonoše

0 0
možnosti

Marty

17. 4. 2009 8:51
výsuvná sedlovka

se mi zdá docela bomba, posed řeším pořád, tohle by mohlo bodnout na mý bolavý záda, kolik to stojí??

0 0
možnosti

thundershit

17. 4. 2009 9:03
Re: výsuvná sedlovka

když tě s tou sedlovkou někdo přetáhne po zádech mohlo by to pomoct

0 0
možnosti

Vit I.

17. 4. 2009 8:41
fyzika...

...v troubě zahřát na 80 procent...

a pak zchladit na třetinu, obout na čtvrt světla a vyrazit na půl proudu do terénu ;-D

0 0
možnosti

Berda

17. 4. 2009 8:44
Re: fyzika...

vidím tam stupňů?? co je na tom? mě to přijde logické, zahřeje se a tím přizbůsobí tvaru, stará známá věc, v podstatě jsem to takhle dělal s lyžáky na běžky léta, nejdřív jsem je ještě promazal lojem, takže zpátky ke kořenůmR^

0 0
možnosti

thunderbitch

17. 4. 2009 8:20
převod řemenem, uf to snad ne

převod řetezem je nejúčinější převod vůbec a z kola dělá stroj s pravděpodobně nejvyšší účiností a stačí tak málo aby fungoval dobře - jednou za dva měsíce ho namazat 8-o

0 0
možnosti

Santano

17. 4. 2009 8:45
Re: převod řemenem, uf to snad ne

Nechapu proc by remen mel mit nizsi ucinnost nez retez. Podle me ma same prednosti, napr. vydrz, bezhlucnost nebo udrzba (zadna). Jediny zadrhel je v one konstrukci ramu a nemoznosti v CR sehnat prislusne komponenty.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozor na omyl. Tyto úchvatné přírodní divy ve skutečnosti stvořil člověk

10. dubna 2024

Obdivujeme se jejich majestátu, žasneme nad jejich krásou a těší nás, co všechno jimi všemocná...

Očima šotouše: prohlédněte si nejkrásnější fotografie laminátek v Česku

9. dubna 2024  14:16

V březnu jsme se v naší fotografické soutěži pro milovníky železnice zaměřili na jednu z...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Váháte, kam na dovolenou? Toulání po Dánsku vás nabije pozitivní energií

12. dubna 2024

Dříve jsme chtěli vidět celý svět, dnes máme chuť jezdit jen do zemí, ve kterých se cítíme dobře....

VIDEO: Konec všech křivd. Vodní festival v Myanmaru vítá Nový rok

16. dubna 2024  14:01

Buddhistický festival Thingyan patří v Myanmaru mezi nejdůležitější svátky celého roku. Polévání a...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  16.4 10:22

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Po stopách templářů. Pět míst, kde nahlédnete do historie tajemného řádu

16. dubna 2024

Premium Je tomu více než 700 let, co byl zrušen rytířský řád templářů. Jeho bohatství, vliv a také...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...