Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

STROJ ČASU: před 80 lety začala jezdit nejstarší lanovka v Česku

Přesně před osmdesáti lety začala na našem území jezdit první osobní lanovka. Vedla z Janských Lázní na vrchol krkonošské Černé hory a za hodinu vyvezla až 120 lidí. Pro srovnání - dnešní osmikabinkový Černohorský express vyveze nahoru za stejný čas až 1 500 lidí. Podívejte se na proměny slavné lanovky ve Stroji času.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Smil

To byly časy

díky tomu jsme lyžovali každý rok zdarma, už tehdál tam byly fronty, ale nikdy tak veliké jako dnes.

0/0
7.11.2008 17:10

zase-vlasy.cz

pěkné

Moc pěkný článek, moc pěkný kraj R^

0/0
3.11.2008 11:26

vinco

lanovka

Chtěl bych autorům sdělit,že v časopise ŠIRÝM SVĚTEM je popisována stavba lanovky.Jak pomáhala armáda s dopravou lana atd.Tento časopis mám.Vinco

0/0
1.11.2008 18:11

Bolek

Naopak Wikipedie by měla doplňovat

z tohoto článu, kde je zmínka o rozhledně a Komancovi? Kde je zmínka o hraběti Černínovi? Kde o kapitálové účasti ministerstva železnic? O pomocné provozní lanovce? O rašelinné půdě, finanční krizi 30. let atd atd...? ;-D

0/0
31.10.2008 18:09

Petr

Článek je zkopírovan z Wikipedie?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lanov%C3%A1_dr%C3%A1ha_Jansk%C3%A9_L%C3%A1zn%C4%9B_-_%C4%8Cern%C3%A1_hora

0/0
31.10.2008 15:35

Bolek

Re: Článek je zkopírovan z Wikipedie?

ať čtu jak čtu podobnost vidím pouze ve stejných faktech, nenacházím stejné formulace. Ono se to dá napsat fakticky jinak? Wikipedie má copyright na události, historii, příběhy?? Že by zhrzený autor z Wikipedie? 8-o

0/0
31.10.2008 18:04

lukyyn

by me zajimalo proc zmenili trasu lanovky

... preci to musela byt parada primo z kolonady na C.H. (a to az na jeji vrcholek)

0/0
31.10.2008 14:02

Smil

Re: by me zajimalo proc zmenili trasu lanovky

Jako lyžařský vlek by to nešlo.

0/0
7.11.2008 17:08

Redakce serveru

nic pro slabý nátury

Nejlepší je na tý rozhledně ta drátová průhledná podlaha. Mladá tam vylezla, podívala se pod nohy, zaječela, chytla se křečovitě zábradlí a s vytřeštěným pohledem do dáli se odmítala pustit a jít dolů. Vyměkla až po čtvrt hodině. ;-D

0/0
31.10.2008 13:53

Petr

Re: nic pro slabý nátury

Aspoň tam není narváno.

0/0
31.10.2008 15:30

Bekele

lanofka

Celá dolní stanice je jeden velkej omyl. nabubřelá stavba s chodbou ke kabinkám dlouho jak tejden pred vejplatou. schody, chodby, schody, lidi valej s lyzema, naprostej udes... Princip posuvu kabinek ve stanici rovnez omyl, neuveritelnej shon, stres, kabina furt ujizdi, do toho musite strefit lyze do drzaku, narvat tam x lidi, nakonec jezdi poloprazdne protoze se to nestihne. zkratka omyl. vykona 8 sedacka nebo tak neco by byla 100x lepsi

0/0
31.10.2008 13:43

Lenka

Paráda

Letost jsme tam byla s rodinou na dovolené  všem vřele doporučiji vyjet lanovkou nahoru a dolu jít pěšky je tam -pokud se povede super výhled

0/0
31.10.2008 13:35

Heretic1

Je to tam moc krásné

Proto prosím aby jste tam nejezdili. Je tom jak na Václaváku(skrytý vtip), jak v zimě tak v létě.

0/0
31.10.2008 12:56

cyp

Re: Je to tam moc krásné

pokud se dobre pamatuju tak vaclavak je na druhy strane kopce :)))))))))))

0/0
31.10.2008 13:42

Bekele

Re: Je to tam moc krásné

jj :)

0/0
31.10.2008 13:44

Heretic1

Re: Je to tam moc krásné

.. na druhé straně, ale je to stejný kopec..

0/0
5.11.2008 12:30

Rejpal

Pro pořádek

Lanovka na Petřín začala jezdit jářku již roku 1891.8-oRv

0/0
31.10.2008 12:09

Atomas

Re: Pro pořádek

Autor patrně myslel nejstarší visutou lanovou dráhu. V textu je to uvedeno, v nadpisu nikoliv...

0/0
31.10.2008 12:24

tesik

trasa původní lanovky

Škoda, že v článku není i trasa původní lanovky s porovnání s trasou dnešní.. Docela by mě zajímalo vidět to porovnání.. původní lanovka byla skoro o kilometr delší, to musela být fakt někde z náměstí Jánek až na vrchol..

0/0
31.10.2008 8:42

Peťan

Re: trasa původní lanovky

Lanovka začínala opravdu skoro na náměstí a do dnes tam ta dolní stanice je. Horní stanice byla mezi nynější stanicí a Pardubickými boudami (dnes tam je tuším rozhledna na jednom ze sloupů staré lanovky). Jinak by měl taky vyjít článek a úžasné rozkrádačce lanovek od ČSD. Lanovky byly asi jediné, co na dráze vydělávalo a mohlo alespoň trochu krýt ztráty, ale ať žije Vaškova privatizace. ;-D

0/0
31.10.2008 12:42

Peťan

Re: trasa původní lanovky

Lanové dráhy v režii ČDS: Bohosudov-Kněžiště; Pec p.S.-Sněžka; Janské Lázné-Č.Hora; Oldřichovice - Javorový vrch u Třince; na Slovensku: Tatranská Lomnice - Štrbské Pleso; Tatranská Lomnice - Lomnický Štít, St. Smokovec - Hrebienok....;-D

0/0
31.10.2008 12:50

JiříK

Re: trasa původní lanovky

Zapoměl jsi na Jěštěd. 1 km za 50 Kč. Taxikáři závidí.

0/0
31.10.2008 13:49

Peťan

Re: trasa původní lanovky

Nezapomenul. Ta lanovka nebyla privatizována (jako jediná). Tu mají ČD (nástupce ČSD) ;-D

0/0
31.10.2008 15:15

Heretic1

Re: trasa původní lanovky

Já vám to řeknu trošku přesněji. Horní stanice byla po cestě za Sokolskou boudou. Teď jsou tam nějaké kiosky(odjakživa)vde tam dřevěný chodníček k té rozhledně, ta je ostatně vidět i z nynější honí stanice. No a ve straé doní stanici je muzeum, takže když budete v Jánských Lázních snadno ji najdete. Je asi na 1/3 cesty k nynější dolní stanici:)

0/0
31.10.2008 12:53

Obcasnykomentator

Slušný text

Gric jako zdroj se nezapře, autor má pochvalu, že jeho použití neodbyl.

Připomínka: "chrudimská "strojírna František Wiesner" později převedená na Transportu Chrudim...": jaké "převedená na", to bylo docela obyčejné a sprosté znárodnění. Znárodnění je terminus technicus a není důvod obcházet je nějakým zavádějícím eufemismem.

0/0
31.10.2008 7:49

Roumen

Re: Slušný text

Proste to stat koupil za symbolickych 0 korun. ;-D

0/0
31.10.2008 8:13

moopy

na Černou horu

chodím pěšky..pač k nám do hospody lanovka nevede

0/0
31.10.2008 7:21

Heretic1

Re: na Černou horu

zalez moraváku.. Ale dá se to pít:)

0/0
31.10.2008 12:55

weiland

dotaz

Cituji: Stavba nové dráhy, s menšími, čtyřmístnými kabinkami, začala v roce 1976.

Dokdy přesně jezdila ta stará - "dvoukabinová" - až do toho roku 1980, kdy se spustila ta novější?

Dík za odpověď.

0/0
31.10.2008 6:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.