Diskuze
Kolo, které pomáhá šlapat
Děkujeme za pochopení.
Jakub Ditrich
Odpovědi k dotazum
Vedle blábolů těch co na elektrokole nikdy neseděli (ale všechno vědí) zde padlo i několik věcných dotazů, na které rád odpovím:
- Dobíjení (rekuperace) při jízdě z kopce je technicky celkem triviální, každý elektromotor se může bez problůémů chovat i jako alternátor. Problém je s účinností takového systému, která je v jednotkách procent, vzhledem k váze cyklisty a kola a jejich odporu vzduchu. Celkem srozumiteně napsaný článek o tomto tématu (v angličtině) nalezne zájemce na adrese http://www.ativsolutions.com/cblog/index.php?/archives/24-Regenerative-Braking.html
- Rychlost jízdy. Pochopitelně se na elektrokole dá jet takovou rychlostí, jakou jezdec vyvine. Motor pomáhá cca do rychlosti 25 km/h, ale na trhu jsou i modely (například francouzská Matra), které jednou na motor přes 40 km/h.
- Dojezd na baterie. Vždy závisí od typu baterie a okolní teploty. Při deseti a více stupních C na nabití LiPol 10 Ah baterie ujedete 50 km (v režimu asistovaného šlapání). Praxí ověřené hodnoty.
Michal
reklama?
"Zatím nejluxusnější model v naší nabídce..." Máte na mysli v nabídce serveru iDnes.cz? Zpravodajské servery už provozují i e-shopy se sportovním vybavením
Vítek
manuál - překlad z čínštiny
V manuálu se dočtete, že:"... otočením klíčku v zapalování do polohy OFF zlepšíte brzdící vlastnosti elektrokola. " Ať žije zapalování ;-D
juve
No tak to se nedivím, jestli ty dveře jsou z nějakého
maseratti za 20 mega a servus je bůhví kde, někde v pr/deli pak by snad to kolo mělo být levnější než výměna dveří u tohoto vozu
chicocheco
To je zase vynález
První, co mě k tomu kolu napadlo, bylo dobíjení šlapáním - po rovině dobíjíš, z kopce šetříš baterku a do kopce jedeš zadarmo. Bohužel Číňany taková jednoduchá dedukce nenapadla, a tak si budem muset počkat na další generaci e-kol.
juve
Re: To je zase vynález
To není tak jednoduché jak si to představuješ už jenom z principu elektromotorů
####
trochu malo 25
> Zákonný rychlostní limit asistovaných kol je v Evropské unii stanoven na 25 km/h a většina kol jej dodržuje," vysvětluje Ditrich.
To jako chapat jak? Kdyz neslapu, ze pojede maximalne 25km/h? Nebo ze nesmim slapat a zrychlovat to kolo na padesat nebo osmdesat z kopce?
####
Re: trochu malo 25
pokud by to samo o sobe jelo tech 25km/h a slapanim bych to dokazal urychlit na konstantnich 50km/h... i kdyz pri tehle velikosti kola, plastich a tak bych to asi neriskoval ;-) tak se to jevi jako zajimavy dopravni prostredek do prace na vzdalenosti cca 30km max
XXL
Co si jazyk reklamy přeložit do reálnějších čísel?
Spotřebuje-li se 1kWh, tak do baterií se napere max 80%. Což by byl výkon 800 W po dobu hodiny nebo 400 W hodiny dvě. To zní rozumně. Udávají možný dojezd 40 km. Takže v reálu méně, když se trošku opotřebují baterie, ještě méně. Takže 30 km, kdy nefouká a nejsou kopce. Průměr rychlost - rovin 30 km - cyklista poloviční? 15km/h, to jezdí na vesnici staré babky či strejcové, co jednou do hospody. Normální, tj. 15 letý nebo i 40 letý pojede netrénovaný 20-25 km/h a ujede bez potíží 50 km. Pokud trošku jezdí, bude jezdit rychlostí 25-30 km/h. Skutečně, ne když nefouká nebo po větru...
Není to ani ryba, ani rak. Na kolo to je těžké, kdo šlape, pak do kopce musí vytáhnout tu zátěž navíc. A rychlost je jako u kola. Trochu to urychlé důchodce - ale pro dojetí na vesnici do samoobsluhy či do hospody se to nehodí. Za by to někdo ukradl, staré kolo neukradne. Takže hračka na nic. To je lepší pak nějaký moped.
x
Re: Co si jazyk reklamy přeložit do reálnějších čísel?
Pro jízdu po rovině rychlostí 25km/h potřebuji na kole okolo 150W, takže pokud mám k dispozici 800Wh pomoci, je to dost slušné. Jinak k těm průměrům, 20km/h se dá, 25 průměr už netrénovaný jedinec nedá, leda v úplných rovinách bez větru, ale v kopcích ani náhodou.
Jiří
Chybí mi důležitá informace:
Může se při jízdě z kopce dobíjet baterie?
jiri.fiala
Re: Chybí mi důležitá informace:
typ od typu, nekde jsem o jednom cetl, ze ma elektrodynamickou brzdu a muze dobijet. ono jak by to taky melo fungovat, muselo by to mit treti packu na rekuperacni brzdu.
x
Řídící jednotka
Když to má řídící jednotku, jde to taky hustě vočipovat, jako se to dělá u aut, aby to mělo větší výkon?
chatab
Re: Řídící jednotka
das tůnynk z Karfůru a mas mynymalne o 20 klokanu navic
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Pronájem bytu 2+1, 67 m2, Ústí nad Orlicí, ul. Špindlerova
Špindlerova, Ústí nad Orlicí
10 000 Kč/měsíc