Diskuze

Jedenáct věcí, které byste měli vědět o řetězu na kolo

Při jízdě na kole ho nevnímáte, tedy do doby, než spadne nebo praskne. Cyklistický řetěz nevydrží vše. Je to křehká věc, o kterou se musíte starat. Když se pravidelně nevyměňuje, může poškodit kazetu s převody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dick Winters

17. 8. 2008 21:49
Jak opravit řetěz v terénu.

Autor se mohl zmínit, jak v terénu opětovně spojit přetržený řetěz. Co je potřeba a jak to provést.

0 0
možnosti

rudastraka

17. 8. 2008 11:09
kamil struha

vidim ty dutohlave, ze si myslis, ze na vesnici jeste lezem po stromech

tak prijed, ja z toho stromu slezu a vypichnu ti vidlema voci

ani nechtej vedet, jaky neuveritelny story se u nas vypravuji o prazskejch pepicich

0 0
možnosti

hehe

17. 8. 2008 21:50
Re: kamil struha

že by se ozvala potrefená husa? ;-D

0 0
možnosti

Lukas Vesely

17. 8. 2008 9:27
Ty ceny jaksi nechapu

Novy retez sem jeste nikdy nekupoval, takze nevim jak moc je cena v clanku prestrelena, ale pastorky se daji koupit i za 200,- Kc tak v cem je problem? Je pravda ze ja na svem kole z Tesca za 1300,- Kc vyjedu rocne tak 5x... ale i takc;-D

0 0
možnosti

Josef

17. 8. 2008 3:17
Nevyzpytatelne retezy !

Nekdo se tu pokousi delat z toho vedu !  Vzdyt je to tak jednoduche! Zadnou laserovou merku nepotrebujete. Staci se podivat na predni velke kolo, zdali retez zapada az na dno kazdeho zubu. Bezi-li jen po vrcholcich, okamzite jej vyhodte! Z vlastni zkusenosti : Najel jsem za leto 11000 km po vetsine zemi Evropy a dokud jsem nemazal tak mi retezy vydrzely dele. Pak prisly deste a musel jsem trochu mazat a zivotnost to zkratilo. Maze se tak, ze jednou retez poradne nasaknete olejem a potom nekolik dni uz jen otirate povrch, aby nechytal prach. Slavne znacky nejsou zadnou zarukou trvanlivosti. Nejlepsi se prokazal francouzsky Sedis, dnes se prodava pod znackou Sachs. Jeho cepy a pouzdra maji jine reseni (patentovane). Na pneu take nesazejte na slavne znacky. Michelin nevydrzela ani 2000km, kdezto neznama korejska znacka na zadku vydrzela pres 4500km. Jindy ale nevydrzi ani 500km. Vsude jsou flasky a strepy !!

0 0
možnosti

Jan.Emil

17. 8. 2008 10:20
Re: Nevyzpytatelne retezy !

Mně se osvědčilo namazat nový řetěz přípravkem "SMOKIE STOP" zakoupený za 235 Kč na benzince Shell. Je to přípravek určený do naftových motorů kde se přidává do motorového oleje.

Není to olej ani vazelina. Je medovité konzistence, těsní řetěz od vody a stačí řetěz namazat jen jednou. Když je řetěz nový, vezmu ten přípravek a nějaký kus drátku nebo dřívko a tysnu s tím na každý článek kapku. Je pravda že řetěz je pak trochu umolousaný ale přípravek medovité konzistence do těch článků zaleze a řetěz se už téměř neopotřebovává.

Zbytek přípravku můžete nalét do motoru vašeho auta po výměně oleje kam je určen. Já tím mažu všechny šrouby,kluzné spoje, panty. Je to mazivo které dobře maže a voda ho nevyplaví.

0 0
možnosti

Ach jo trumpeta

16. 8. 2008 22:14
Tak to už je na mě hodně.

Pokud se nad článkem zamyslím plyne z něho, že je nejlepší řetěz neměnit a když praskne je dobré vyměnit vše. Pokud zadní kazeta má vydržet pouze cyklus výměny 3 řetězů pak je zbytečné ji šetřit...

0 0
možnosti

XXL

16. 8. 2008 22:37
Re: Tak to už je na mě hodně.

Argumentace je podpásová. Zdůvodnují to finančně - musí se měnit pak kazeta. Ale kazeta stojí cca jako řetěz. Pokud mi řetěz vydrží 3x déle a měním pak obojí, tak není problém.

JIná věc je, že vytahaný řetěz neběhá tak dobře, jako nový. Jde-li mi o rychlost řazení, tak je důvod měnit. A lepší výsledek je u levnějšího typu řetězu, který není vytahaný, než u dražšího, který vytahaný je.

Pokud má někdo např. 10 kolečko, tak tam musí řetěz měnit často. Navíc řetěz bude dražší, počítal bych min. 1000 Kč. Výměna tak po 1000 km. Tj. km jízdy na korunu - na řetězu. Asi jde měnit méně často, ale tyhle kazety zas stojí daleko víc. Nebo to sice jezdí, ale přehazuje pomaleji. A je lepší pak mít třeba 9 nebo 8 pastorek. Kde měnit díly vyjde levněji. Ale neopotřebované přehazují lépe než opotřebované na 10tikolečku. Každý si musí určit, jaký chce standard za kolik.

0 0
možnosti

XXL

16. 8. 2008 21:42
Moje zkušenosti, expert píše celkem dobře, ale trochu

i jako obchodník. Měřil jsem občas řetěz- lze se dočíst, kolik vytahání je v toleranci a kdy by se mělo měnit. Stačí šuplérou. Řetěz pak může přeskakovat, třeba jen některé pastorky.

Jinak v výměně kazet (či vícekoleček). Kazeta či vícekolečko stejné kategorie stojí jako řetěz, který je pro ni určen. Nebo o malinko více. Př. kazeta za 350 Kč, řetěz za 300Kč apod. Takže zničit kazetu, když řetěz vydrží déle a nejsou potíže, to není problém. I kazeta se má časem měnit. Trošku dražší můžou být převodníky, ale ty se zas nemusí tak oběhat.

Přešel jsem na levnější řetězy, nemám problém. Měnit řetěz za 350Kč a odjet jenom 1000Km (kdy je víc kopců, tak se vytahá), to je na řetězu na 100km 35 kč. Což je relativně dost, vlak sice stojí více, ale na kole je součástek více, co se oběhají.

Chce vysledovat typy, které déle vydrží, řetězy se liší.

0 0
možnosti

Mářa

16. 8. 2008 17:08
výádrž

na biku mi retez vydrzi 1000 az 1500km a na silnici (desitkovy Shimano) 2000 az 3000km  ;-)

0 0
možnosti

Tom

16. 8. 2008 16:31
Kazeta?

Počítám, že je celou dobu řeč o rozetě, ne? Mám najeto na kolech hodně tisíc km, ale asi málo šlapu, zatím mi řetězy vydržely déle než 1500 km. Je ovšem pravda, že nemám rád déšť a v zimě do soli a bláta by mne nikdo nedostal, prostě salonní cyklista :-). Tom

0 0
možnosti

radkul

17. 8. 2008 20:35
Re: Kazeta?

I jako salonní cyklista by jsi mohl vědět, že řeč je skutečně o kazetě!!

0 0
možnosti

Martin1965

16. 8. 2008 15:18
1.500 km ??????

Jiří Fiala z obchodu Krab Cycles asi kolům a hlavně řetězům moc nerozumí. Protože já jsem letos měnil řetěz, který měl najeto 19.000 km. Samozřejmě, jsem měnil i kazetu, ale takto to řeším už několik let a nejsem sám.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků

25. března 2024

Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?

22. března 2024

Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...

Mnohem lepší než Thajsko. Kambodža vás okouzlí vstřícností i památkami

21. března 2024

Kambodža byla loni zvolena asijskou vedoucí kulturní destinací. My jsme si její návštěvu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu

25. března 2024

Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...

Děravé království v údolí Loiry. Nejen zámky, ohromí skalními domy i koktejly

28. března 2024

Premium V některých se pěstují houby, v jiných zpracovávají jablka, v dalších farmáři chovají bource...

Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla

28. března 2024

Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...

Láska na druhé sousto. Japonská kuchyně je plná nástrah i úžasných chutí

28. března 2024

Seriál Když jede člověk do Japonska, nevezme si s sebou zásobu paštik, to se rozumí tak nějak samo sebou....

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...