Diskuze

Zpožděné letadlo? Chtějte svačinu a telefon!

Zažil to snad každý, kdo vyrazil na dovolenou letecky. Každý rok si stěžují na mnohahodinová zpoždění charterových letů tisíce českých turistů. Klienti pak mnoho hodin musí čekat na letišti. Jaká jsou tedy vlastně práva klientů na kompenzaci a odškodnění v případě zpoždění letu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OM

ondrej1

27. 4. 2008 21:14
Děkuji

za tento článek!!!!! Ve středu byl z technických důvodů (pozemní personál poškodil nákladové dveře) zrušen ranní let ČSA z Manchesteru. Nabídka jídla žádná, odletěli jsme s velkým štěstím po 6 hodinách čekání. Zítra odesílám na ČSA žádost o kompenzaci. Taková informace má cenu zlata. R^

0 0
možnosti

Between

25. 4. 2008 8:25
Platí jen pro EU společnosti

Nebyl tam zmíněn fakt, že ono nařízení vlády o kompenzaci platí pouze pro letecké společnosti z EU. Takže například když budete mít 30h zpoždění jako my se společností Aeroflot, tak se nemůžete vůbec odkazovat na toto nařízení a musíte jen čekat jak s vámi vymetou. Rv Kompenzace se zdaleka neblíží tomu co by jste získali od společností z EU a navíc jim trvalo vyjádřit se skoro 3 měsíce. (Y)

0 0
možnosti
KK

Santa1

13. 5. 2008 8:11
Re: Platí jen pro EU společnosti

Myslím, že se týká všech firem podnikajících na území EU, a bez akceptace EU práva tu snad nemůže ani přistát.

0 0
možnosti

bobo

23. 4. 2008 14:08
zpoždění

tak to by tedy Travel Service měl mít na letišti vlastní bufet, protože je naprostou raritou, když odletí tak jak je plánováno. Bufet ve vlastní režii by jim alespoň snížil náklady na svačiny a pití.

0 0
možnosti

Artaban

22. 4. 2008 19:32
Realita

Před 14 dny mi zrušili let do Polska a přesunuli mě na jinou společnost o 3 hodiny později. Dostal jsem poukázku na 150 korun, přidal vlastních 150 a docela rozumně se nasnídal. Bohužel to bylo z povětrnostních důvodů, kde jsou povinnosti aerolinek o hodně menší, než je popisováno v článku, takže jsem byl rád aspoň za něco.

0 0
možnosti
MM

Ferin007

22. 4. 2008 16:29
"nařízení" není název.

;-)

0 0
možnosti

natvrdlý

22. 4. 2008 15:18
chtějte kompenzaci!

Padá s Vámi letadlo? Chtějte padák! ;-)

0 0
možnosti

Pavel

22. 4. 2008 19:58
Re: chtějte kompenzaci!

Padák ti moc nepomůže. Musíš chtít zázrak.

0 0
možnosti

FrequentFlyer

22. 4. 2008 14:12
To je sice pravda ...ALE

nic z tohoto neplati pokud ke zpozdeni, nebo zruseni letu dojde "ze zasahu shora" nejbeznejsi je pocasi napr. snezeni , nebo husta mlha.  Predpokladam, ze clanek je reakci na nedavne odklony letu na Brno a Drazdany kvuli huste mlze na Ruzyni. V tom to pripade (osobni nazor) by to melo platit letiste, nechapu jak nejvetsi mezinarodni letiste v CR nemuze mit na obou hlavnich drahach dostatecne kvalitni ILS pro instrumentalni pristani za mlhy, ktera maji napriklad vsechna letadla CSA (krome turbovrtulovych ATR). Kdyz uz to tedy draha 13/31 kvalitni ILS nema proc nebylo mozne prerusit udrzbu na par hodin a vyklidit runway 08/24.  Existuji evropska letiste, ktera maji pouze jednu runway a presto, ze se na ni pravidelne provadi udrzba (v noci s minimalnim dopadem na lety) denni provoz neni narusen. Neschopnost CSL zajistit provoz za ranni mlhy v roce 2008 na nejvetsim letisti v zemi je ostuda jejich a potazmo cele CR.

0 0
možnosti

lifo

22. 4. 2008 13:56
kompenzace

az na to, ze ne pri kazdem zruseni je aerolinka povinna platit kompenzaci.

0 0
možnosti