- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zdravim všechny cyklisty.. nemoh by mi někdo poradit jak moc mam nafouknout gumy, když jsem tlustoprd vážící 115 kg... ps: Na něčem přece musim zhubnout
Ja vazim 110 kg a pumpuju kolem 300,a v obchode mi tam dali 400
WD40 a teflon, no nevim mozna tak u vyrobku vedle na regale...
Pro jakekoliv mazani na biku je to naprosto nevhodny pripravek
Přikláním se k tvému názoru. v Cyklopragu sem si před
půl rokem kupoval kolo a na otázku Může se do toho dávat klasický WD40tka mi bylo odpovězeno že jasné NE
Tak tohle mně vážně pobavilo: "Příliš vysoký tlak, tolik běžná záležitost i u "věci znalých cyklistů" (pramení z přesvědčení, že čím tvrdší nahuštění, tím lehčí jízda), může ohrozit ráfek (riziko jeho roztržení)" Už jsem zažil spoustu prasknutí galusek, defektů duší a plášťů ale ještě nikdy !!! nebyl ohrožen ráfek. To aby se roztrhnul ráfek přílišným tlakem vzduchu v galusce (popř. duši a plášti) to by tam musel být setsakra tlak a nebo hoooooodně nekvalitní ráfek
No, tím tlakem ráfek nevodděláš, ale možná tím že ráfek bude muset příjmat více rázu a otřesů z terénu než když by to za něj obstarávala guma... nic proti tvému názoru.. ale někdo mi to tak říkal
"Očista pohonu
Říkejme tak soustavě řetězu, kazety a převodníků klik." - to se nedá číst, to je očista! K tomu fotka s rukou a hadrem a řetězem a rady typu "když je povolený šroub, utáhněte jej".Ládovat do laiků moudra o měrkách řetězu a centrování,(právě laici jsou ideálními klienty na inspekce a výměny opotřebovaných součástí u odborníků) je blbost. Napsat, že se kolo má utřít hadrem a promazat a co neumím vyměnit mám odnést opravit do dílny je na pár řádků, zde autor, s krkolomnou češtinou a šroubovanými obraty jen exhibuje. Ještě chybí nějaký rozsáhlý traktát o přípravě kola na zimu: "Odstraňte zbytky bahna z aktivní plochy pláště. Osvědčil se kartáč střední tvrdosti, v nouzi postačí klacík. Pomocí iMbusu povolte lehce šrouby na představci, přílišné utažení může způsobit únavový efekt na hliníkových částech komponentů"... atd atd. V jednoduchosti je krása a to se týká právě takových popularizačních článků pro neznalé. To zjevně R.H. neví, dnes další příklad.
ten článek by se hodil v únoru.. a pak sice nebyl měsíc potřeba.. ale ten únor... Jinak pěkné!
jen bych 2 osobní doplnění. i když ste v servisování kola úplní neználci, ale jste alespoň trochu zruční, tak se do toho pusťte, záhy se to naučíte a vyhnete se zbytečně drahým servisům a není nad to, mít vlatnoručně poctivě dotažení šrouby a vycentrovaná kola. z běžných nástrah je pro člověka pomalu nezbytné se naučit centrovat kola a dotahovat špice. u většiny kol(špalkové brzdy) se to centruje pomocí brzd.špalků, do kterých naráží rozcentrovaný ráfek kola. centrovací klíč pořídíte za 20kč, kolo otočíte, sednete si za kola a začnete špice přitahovat. návod je zbytečné psát, kterou špicu přitáhnout či povolit vám dojde hned vzápětí. za chvílku v tom budete kování a mít navždy pokoj, nejde přece dávat kolo do servisu po každém vjetí do díry. za druhé. běžný člověk rekreant se nemusí bát opotřebovaní řetězu. i když je řetěz vytahaný, tak plní svou funkci. jinak není potřeba měrka na řetěz, měří se to běžně šuplerou.
A moje osobni doplneni : predevsim nezapomente na povinnou vybavu - vpredu bila svitilna (ne blikacka), vadu prinejmensim odrazka (ne blikacka), odrazky na slapkach.
No a pak si zopakovat dopravni predpisy. Ty se musi dodrzovat na kazde komunikaci. Je v nich i to, ze po chodniku se nejezdi a po prechodu pro chodce se kolo vede.
Jinak vas nekdo sejme a bude to vase vina, tak jako jednoho pana na nabr. kpt. Jarose co jste z nej udelali mucednika.
..nevím, ale mazat teflonem vystlaný bowden je pěkná chujovina.. Když už, tak by bylo spíš lepší doporučit to, že je dobré ten bowden a ideálně i lanko po dvou až třech letech komplet vyměnit (záleží na intenzitě používání kola), paač je to pak o ústa, když třeba prdne lanko u brzd..
někomu stálo kolo 4 měsíce v garáži, tak by na ně neměl sedat ani na jaře
Jarni novinky pro cyklisty :
Povinne pojisteni odpovednosti za zpusobene skody. Cyklisticke prukazy vydavane za tucny poplatek po tezke zkousce a dukladne zdravotni prohlidce. Pokutovani cyklistu za dopravni prestupky v liduprazdnych lesich a na polich. Kontroly cyklolekarnicek a cykloreflexnich vest. Dechove zkousky u cyklistu jedoucich smerem od hospody. Cyklisticke trestne body. Prestupkova a trestni odpovednost cyklistu za to ze zpusobili zraneni sami sobe. Prestupkova a trestni odpovednost cyklistu za to ze sami sebe ohrozili.
A pokud nebudou mit na pokutu - okamzite zabavit kolo !!!