Diskuze

Zubačka: nejistý osud vzácné technické památky

Denně projede mezi Tanvaldem a Harrachovem deset párů vlaků. Pravidelní cestující už ani nevnímají, že jezdí po železnici, která je v Česku unikátní. Je nejstrmější v republice a navíc jako jediná má mezi kolejnicemi speciální ozubnici, které dříve pomáhaly vlakům překonat prudké stoupání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Železniční cvoček

26. 5. 2008 12:30
Škoda

Těšil jsem se na jízdu 31.5.2008 ale bohužel se nekoná tak snad bude reparát 14.6.2008 uspěšný!!;-O;-(:-/;-D

0 0
možnosti

Komouš

18. 6. 2008 13:34
0 0
možnosti

Toňas

16. 2. 2007 22:11
Re:zrušit a zavřít

nic nezavírat,nic nerušit!!!!vždyť je to unikátní trať na které jezdili a jezdí historické stroje které jinde nejsou...třeba 404.003 T426 atd....spíš zainvestovat..ta trať si to zaslouží a navíc to ministr kultury v roce 1992 prohlásil národní kulturní památkou....mě je teprv 16 ale rozhodně mam lepší nápady než ten co yb to zrušil....

0 0
možnosti

Te.

1. 1. 2008 21:48
"mě je teprv 16..."

"ale rozhodně mám lepší nápady než ten co by to zrušil"

Dobré !

R^

0 0
možnosti

Jan

22. 11. 2006 16:59
Trať a vozidla

Na této trati není až tak velký problém ji vyjet, hlavní je jí zpět ubrzdit.

0 0
možnosti

Jan

22. 11. 2006 16:57
Moderní soupravy

Regionova opravdu není moderní souprava. Spíše bych řekl, že je to velmi nepovedený kousek Šumpereckých konstruktérů (modernizátorů). Základní nedostatek je hnaná náprava, která je nechána jako vnější, čímž je zaviněna většina adhézních potíží.

0 0
možnosti

tosnadnenimozne

14. 11. 2006 23:06
co tu po nás zbude?

V Ivančičích u Brna stával viadukt, ve Vítkovicích vysoké pece, na severu je to zubačka. Je opravdu velmi zajímavé, jaká je úcta k tomu, co tvořilo kdysi dávno(?) tvář krajiny. Vždyť svět kolem nás nejsou jenom betonové krabice obchodů a řady paneláků. Třeba jednou skončíme tak, že budeme děti vodit do technické zoologické zahrady a budeme jim ukazovat - tohle je kamenný most, který je starý 600 let, ale museli ho přestěhovat, protože byl tak úzký, že se na něm minuly čtyři formanské vozy, ale šest proudů aut ne.

Přijde mi, že se všechny problémy řeší jediným zdůvodněním - nejsou peníze. Jenže peníze budou a to, na co byli naši předkové hrdí, bude , no teda nebude. Je mi fakt smutno...;-(

0 0
možnosti

Franta Vrata

26. 11. 2006 21:32
Re: co tu po nás zbude?

Tak nebrec,vzdyt mamuti take vymreli.....A lidstvo se take nakonec vyvrazdi......

0 0
možnosti

Ondra

14. 11. 2006 14:31
Moderni soupravy

Regionova neni priklad moderni soupravy!

A ten moc 26 metru dlouhy, to by asi nestalo za rec, nemela to byt vyska??

0 0
možnosti

Merlin

14. 11. 2006 19:18
Re: Moderni soupravy

Výška těžko:-)

0 0
možnosti

jája

13. 11. 2006 9:21
pro rušiče

vážení rušiči,je hezké,jak tady bojujete za zrušení zubačky,ale nevím,co vám udělala.Pokud už jste tak prostoduší,že nemáte vztah k památkám, uvědomte si prosím alespoň to,že v zimě to je pro lidi jediný dopravní prostředek,kterým se někam dostanou,protože v horách jste s vašema zas*anejma autíčka v pr*eli!!!

0 0
možnosti

Rřemysl Lasota

12. 11. 2006 17:25
Zrušit a zavřít

Všechny tyto lokální vysoce prodělečné tratě by se měly zrušit, kolejnice prodat do sběru, lokomotivy rozebrat a sešrotovat. Místo, které zabírají tyto tratě by se mělo přeměnit na cestu a na místě nádraží postavit parkoviště. Zaměstnance přeškolit na hlídače parkovišť.

0 0
možnosti

dgfsdfgs

12. 11. 2006 22:24
Re: Zrušit a zavřít

Ano! Zrušit a zavřít - ale tebe. :-D;-D(Y)

0 0
možnosti

Luko

11. 11. 2006 12:12
K zblití...

Vůbec mi to nepřekvapuje, češi si všechno nechaj zchátrat a pak pláčou. Je to ostuda. Troufalost typu: "Nejsou peníze na národní kulturní památku" se na západě jen tak nevidí. No zeblil bych se z toho našeho ubohýho malýho zakomplexovanýho národa.>-Rv

0 0
možnosti

?

30. 12. 2007 22:38
Re: K zblití...

Ale zas budeme mít v Praze olympyjádu:-)

Na nějaký dráze v pohraničí si dr.Bém kariéru neudělá a ing.Burgermeister se nenakapsuje.To tunel pod Muzeem je jiná káva

0 0
možnosti

Thor

11. 11. 2006 7:08
Díky

Díky za podobné články p. Vlčku. Jsem rád, když si mohu přečíst o podobných hist. technických lahůdkách. Zubačky a úzkokolejky jsou takové perly naší dráhy - i když se o ně bohužel ne vždy řádně staráme :-/

Pro milovníky podobných tratí:

odkaz na Jindřichohradecké místní dráhy:

http://www.jhmd.cz

0 0
možnosti