Diskuze

Jak si vybrat ideální horské kolo

Znáte výhody jízdy po silnici i občasného nahlédnutí do lehkého terénu a přesto u vás vítězí terén náročnější? Pak je volba jasná. Horské kolo. V současnosti jde o cyklistickou disciplínu s nejprogresivnějším vývojem. Jak se v rozsáhlé nabídce horských kol orientovat a jak si správně vybrat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

belgian chocolate

9. 6. 2006 8:54
jestli myslíš dámy polité parfémem za korunu škopek
tak souhlasím. mně jsou obzvlášť nepříjemní takto upravení pánové. chlap má vonět jako chlap, ne jako laciná štětka. 
0 0
možnosti

cote d'or

7. 5. 2006 18:29
v restauracich, kam chodim
zedniky nepotkavam. zapach cigaret mi vadi stejne jako ten, ktery se line z cyklistu.
0 0
možnosti

biker

20. 5. 2006 16:53
Re: v restauracich, kam chodim
mně zase smrdí nasmradění zm*di!
0 0
možnosti

Lachtan76

7. 5. 2006 11:48
Kotouce
Chtel bych jenom upozornit na vetsi disky vyrabene pro downhill kola ...maji sice vetsi brzdnou schopnost, ale pokud si nekdo stavi svoje kolo a nebude to vylozene kolo na downhill, tak by jste se vetsich kotoucu mely vyvarovat. Jsou dost tezko nastavitelne tak, aby se pri jizde v terenu nedotykali brzd. desticek a tudiz jizda za poslechu byt i obcasneho cinkani kovu neni zrovna nic moc. Mam takovou zkusenost s brzdy Hayes 9 a proto pro vsechny hydraulicke kotoucovky doporucuji co nejmensi disky, ktere i na jezdeni v narocnejsim terenu bohate staci.
0 0
možnosti

belgian chocolate

6. 5. 2006 15:36
v restauracich, kam chodim
jsem se se zedniky nesetkala, a pokud ano, jsou v praci (delaji neco uzitecneho), takze bych je omluvila. cigaretovy kour mi smrdi a vadi stejne jako cykliste.
0 0
možnosti

netsurfer

20. 5. 2006 16:54
Re: v restauracich, kam chodim
mně zase smrdí nasmradění zm*di!
0 0
možnosti

looney

6. 5. 2006 14:12
cyklo ve meste
nekdo tady nakousl tema : cyklodoprava ve meste,,,ja se povazuji za docela ohleduplneho cyklistu (jezdim cca 8let a nikoho jsem na kole nesejmul), ale nejakej ten chodnik si obcas neodpustim, stejne jako predjizdeni kolon aut at uz zleva, zprava nebo pekne na stridacku ---- ja na silnici nezabiram zadne misto, a pri staveni silnic (ani dnes), na me jako cyklistu neni mysleno (konkretne BRNO), tak se povazuji za neco "extra" a dokud se situace nezmeni, tak budu pouzivat chodniky, jednosmerky, pesi zony i nadale ole!
0 0
možnosti

saldo

19. 5. 2006 9:46
Re: cyklo ve meste
Pravděpodobně nejezdíš také autem, jinak bys "ocenil", jak je "příjemné" dávat zvýšený pozor na cyklisty, proplétající se ve špičce zleva a zprava mezi auty a riskujícími mnohdy závažná zranění, které si většinou sami zaviní, ale díky nedobrým dopravním předpisům za to může vždy jen řidič.
0 0
možnosti

malcolmX

4. 5. 2006 13:28
kotoucovky
Beru, ze nektere veci jsou fakt, ze kazdy ma sve zkusenosti... nicmene s kotoucovkama jsem najezdil uz hezkych par tisic kilometru a zatim si je jen chvalim. Nejaky ten pad uz mam za sebou taky a jeste nikdy (klep klep) se mi nepodarilo kotouce poskodit. Mimochodem o kolo se musite starat at mate vecka nebo kotouce, tim spise v pripade draheho stroje. Cas straveny nad pravidelnou udrzbou retezu, cepu, brzd, presmykacu a dalsich (nejen) mechanickych soucastek se vam x/krat vrati na pozitku z jizdy, pocitu bezpeci a zivotnosti materialu. Nakonec jeden usmevny postreh: Je celkem legrace sledovat, jak si na strese auta za milion nekde veze celo/odpruzene horske kolo s kotoucovkama za 4 tisice od pokladny z hypermarketu... Doporuceni: za snizene viditelnosti svitit, svitit a jeste jednou svitit - a hlavne BEZ PRILBY ANI RANU!
0 0
možnosti

cote d'or

3. 5. 2006 21:42
nejdůležitější doplněk kola
je cyklista, který ví, že 1) před vstupem do restaurace se má osprchovat a převléci 2) po silnici se jezdí za sebou a v malých skupinách, které se dají snadno předjet 3) horské kolo mimo lesní cestu nadělá víc škody než traktor 4) kolo se opírá pouze o zeď vlastního domu 5) krátké přiléhavé kalhoty sluší pouze mladým štíhlým lidem 6) vycpaná zadnice nesluší vůbec nikomu, a proto se s ní nechodí mezi lidi
0 0
možnosti

Kykl

4. 5. 2006 8:37
Re: nejdůležitější doplněk kola
a teď tu o Smolíčkovi ;-)
0 0
možnosti

nashmen

3. 5. 2006 13:56
jen názor
Na své rok staré Meridě mám hydr. kotoučovky Shimano a Dual Control XT. Zatímco k Dualu nemám absolutně vůbec žádné připomínky a jsem s tímhle systémem maximálně spokojený (odřazovací páčku jsem od samého počátku nepoužíval, takže jsem ji odstranil), ke kotoučovkám bych malé výhrady měl. Aspoň v mém případě tedy bohužel zatím neplatí, že hydrauliky stačí jednou seřídit a pak už se člověk nemusí o nic starat. Ale jinak až na nějaké to vrzání při dešti jsem žádný změnšení účinek brždění u mokrých kotoučovek nezaznamenal. Jinak souhlas s již zmíněnou kvalitou uvedeného článku. 
 
0 0
možnosti

Hekynen

3. 5. 2006 13:28
Dual Control
Minulý týden jsem si pořídil nové kolo (Ridley CrossBow) s Deore LX mající onen Dual Control; no, mé zážitky jsou zatím rozpačité (ne z kola, ale z "řazení"). Musím u toho docela přemýšlet, a to jsem zatím jel jen silnici (skorovinky) a lehký terén (lesní cesty), žádná "divočina". Z poloviny případů při řazení i brzdím. Musím si hold zvyknout...
0 0
možnosti

nashmen

3. 5. 2006 14:07
Re: Dual Control
Zvykneš si neboj. Kdo ví na co při tom řazení ještě myslíš :-) Doporučuji odmontovat odřazovací (spodní) páčku. Tím ti toho zbyde míň na přemýšlení. Většina lidí si myslím brzdí jen při jízdě dolů a to tedy málokdy je potřeba nějak často zároveň přehazovat. Přece když funíš do kopce a případně podřazuješ, tak při tom nebrzdíš. Uvidíš, budeš spokojený.
0 0
možnosti

Ebo

3. 5. 2006 11:05
mno..
..škoda jen, že se neprosadil systém přenosu energie kardanem a převodovka v zadním náboji..  sice se to vyrábí, ale neví co by za to chtěli..
..když si vezmu jak musí člověk pořád čistit řetěz od nečistot.. a spolehlivost řazení.. prostě děs.. 
0 0
možnosti

Marty

3. 5. 2006 15:50
Re: mno..
Kolo jsem mel pred cca 10 lety... Ale kardan mam na motorce. Nedavno jsem ho musel namazat (ano je to nutne asi po 50tis km). Kdyz jsem videl co je to za technologii, tak se nedivim, ze takovy miniaturni ekvivalent v cykloverzi budou chtit ranu.
Hlavne vyhoda kardanu - sice ma konstantni 5% ztraty, ale retez ma od cca 2% do cca 15% dle stavu. :)
0 0
možnosti