Diskuze

Šinkanzen Fastech: 3 x rychlejší než pendolino

Tak už i na železnici vtrhlo 21. století. V Česku se vysmívaným symbolem stalo vrtošivé pendolino, jež potřebuje přes tři hodiny na cestu z Prahy do Ostravy, dlouhou 360 kilometrů. Zrovna takovou rychlostí jezdí supervlak, který právě představili Japonci. Ten by stejnou štreku zvládl za hodinu. Japonské expresy šinkansen patří k legendám na kolejích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tom

13. 6. 2007 16:23
za ty prachy jen Pendolino a koridor od Skanska????

Tak ty pendolina Italové vyřadili kvůli poruchovosti. Koridor u nás od Skanska je uskákaný - děs.

A za ty prachy jsme mohli mít TGV i s autonomním koridorem.

Kdo tady říká opak, je naprostý neználek nebo od ČD.

0 0
možnosti

fgwetgwsg

30. 1. 2007 14:42
sgggg

:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0 0
možnosti

Milan

3. 4. 2006 15:16
Není pravda
Článek jsem si přečet a jsem zděšen, co dokáže někdo napsat. Je to plné žvástů a nepravd a piřpomíná mi to spíš, než článek o nové verzi Šikansenu, účelné pomlouvání Pendolina, i když vlastně nic z toho, co píšou není pravda...Kdo se orientuje v oboru, tak ví;-)
0 0
možnosti

Martin

30. 3. 2006 17:47
sinkazen
Vy by ste někdo chtěl šinakzen v ČR? Dovede si představit tu trať Jak by to naprosot ničilo krajinu? A cenu tratě? Myslim si, že v ČR bohatě stačí 160, i když na nejvytíženějších ůsecích by se hodila 180/200/220... a při pohled na nový šinkazen: nepřipomíná to ani trochu normální vlak, je to uvnitř malý, neprostorný... např. oproti vagonu Bmz pro V max 200 km/h, který je používan na některých EC/IC vlacích
0 0
možnosti

Martin

30. 3. 2006 17:43
sinkazen
0 0
možnosti

Tom

26. 3. 2006 23:49
psoledni
a zaroven by zlepsila napojeni na Nemecko (a celkove v ramci Evropy spojeni Prahy se zapadem Parizi atd.). No a snad by mohla popohnat sousedy k napojeni VRT k nam. Zalezi jak se budou uvolnovat penize na panevropske koridory.
Jo a sorry za preklepy.
 
0 0
možnosti

Tom

26. 3. 2006 23:43
a jeste
Nema cenu stavet u nas VRT, pokud nebude napojeni za hranicemi. Slovensko a Polsko bude VRT stavet az za dlouho (tedy ty, ktere budou napojeny na CR, napr. Polsko pravdepodobne uprednostni napojeni primo na Nemecko a az pote pres nas na Rakousko), realna je snad trat z Nemecka do Rakouska. Tedy Norimberk, Plzen, Praha, Brno, Breclav, Viden. A pripadne Berlin, Usti, Praha, Brno, Breclav, Viden. Trat z Brna pres Olomouc/Prerov, Ostravu do Varsavy bude az pozdeji. Zalezi tedy pomerne dost na nasich sousedech, napred se VRT site musi dostat bliz k nasim hranicim. Nejpravdepodobnejhsi prvni usek VRT je u nas na smeru Praha - Plzen (koridor tma jde udelat jen na max 120 a nekde jen 80 i mene dokonce ( profil trati vice proste nedovoli, jsou tam podel reky moc prudke oblouky), mluvi se o tunelu od Prahy na Beroun. Tato cats by se mohla udelat drve, zlepsila by vnitrostatni dopravu (spojeni dulezitych mest Praha  a Plzen)
0 0
možnosti

Jirka

26. 3. 2006 21:05
ulet
tak tenhle clanek je fakt novinarsky ulet. Srovnavat pendolino se sinkanzenem. Pokud se nekomu zdaji 4,3mld Kc za pendolino strasne penize, tak kdyby jsme meli financovat sinkanzen, tak nam v rozpoctu statu nezbidou penize uz na nic. Kdy konecne tem vychvalovacum ICE TGV apod. dojde a vsimnou si v jakych zemich tyto vlaky jezdi -ekonomicky nejvyspelejsi staty sveta. Ono je krasne ze by to sinkanzen z prahy do ovy zvladnul za 1hod, ale buddte si jisti ze by vam byl stejne k nicemu, protoze cena jizdneky by se pohybovala v radu tisicu!!! Takze zlate pendolino za 500, spadnete z nebe a otevrete oci. Zajedte si treba vlakem ICE z berlina do mnichova-supr nema to chybu, ale ta cena!!! Jednou se rozlucte spredstavou, ze chcete mit zeleznici jako na zapade, ale za ceske jizdne. Velmi se mi libi diskuze typy jestli nahodou neni autobus o 3 nebo 5Kc levnejsi, ale jak vidim na ICE maji vsichni.
0 0
možnosti

blé

25. 3. 2006 16:35
he?
proc sme se ve skole ucili ze nejdelsi trat je bajkalsko-amurska magistrala??????(neco kolem 6000) sem zmaten:)
0 0
možnosti

Elektronek

22. 3. 2006 11:33
Slohová práce
Co má znamenat tohle? (z úvodu): "Pendolíno potřebuje...tři hodiny na cestu z Prahy do Ostravy, dlouhou 360 kilometrů. Zrovna takovou rychlostí jezdí supervlak...Šinkanzen". Za prvý je to stylistická prasečina, a za druhé autor nestydatě porovnává dohromady vzdálenost (v kilometrech) a rychlost (v kilometrech za hodinu).
0 0
možnosti

To snad ne?

23. 3. 2006 20:11
Re: Slohová práce
Umis cist????
0 0
možnosti