Diskuze

Záhadné rozměry v cyklistice

Když si kupujete kolo, obvykle víte, jestli ho chcete na silnici, nebo do terénu. Často máte i představu, jakou by mělo mít barvu. Jakmile ale narazíte na písmena a čísla na rámu a pneumatikách, jste v koncích. A aby nebylo rozluštění tak snadné, tak se užívají označení jak v palcích, tak i v milimetrech. Jak se v tom vyznat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pavel v.

28. 1. 2008 23:11
gratuluji - přesně co jsem hledal

Gratuluji, opravdu. iDnes mě většinou článků nenatchne, ale tento je super. Jsem úplný laik a kolům nerozumím. Na kole mi praskl rám a koukám po novém. Ale zjistil jsem, že takové údaje jako jste poskytl Vy, jsem nikde jinde nenašel. Je to naprosto super přehled o vybavení kol. Uchvátil mě popis rozměrů - někdo řekne: "to je přeci jasné", ale já a do teď nechápal, proč je můj ráfek 622 (to je 24,4") ale při tom to je 28" - naprostý zmatek a teď tomu rozumím.

Děkuji

0 0
možnosti

Marek Beneš

25. 8. 2005 11:05
"Tabulka"
cav, na webu http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp" target="_blank" rel="nofollow">http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp je na pravy strane odkaz na " WS Sizing System", doporucuju pokud si nekdo chce overit zda volil spravne (respektive co by mu doporucili na tomhle webu, at z nich nedelam neomylny...)
 
0 0
možnosti

Mejpy

21. 6. 2005 7:57
všem srdnatým kritikům
článek se mi jeví velmi zajímavý, na tohle téma se moc nepíše ani ve velu, ani v pelotonu, ani na specialkách webech, a přitom si myslím, že kdo jezdí, každý si občas s těma čísílky láme hlavu.
0 0
možnosti

HonzaXY

21. 6. 2005 8:56
Re: všem srdnatým kritikům
Upozornit na chyby nema se srdnatosti nic spolecneho.R.Virt clanek odbyl.Je tam rada interpunkcnich chyb. Vetna stavba je mizerna.Text pusobi odborne na laiky (jednoho z prispevatelu do diskuze pravem rozhodil), kdo kolum rozumi a sroubuje na nich jen popuzuji detinske formulace,chyby,nedotazene celky, zjednodusene vyporadani se s tematem.Souhlasim, zajimave tema, ktere se nevyskytuje.Ale tento clanek je samoucelne placani.Jedna vec je zabyvat se  znacenim pneumatik a ramu (to jsou mozna ZAHADNA cisla) a druha je psat o delkach a uhlech predstavcu (existuje jich daleko vic,nez RV uvadi a o nastavitelnych se nezminil vubec) a fabulovat o rozmerech, ktere zjistim obchazenim kola s posuvkou a svinovacim metrem. Clanek takoveho charakteru by mel psat strojar,zkuseny mechanik.Tim RV neni a podle hrubek v textu neni ani novinar, ktery ovlada jazyk..Ale nekomu to mozna staci...
0 0
možnosti

HonzaXY

20. 6. 2005 18:42
Pane Virt,uz radsi nepiste
-to jsou takove pitomosti (zapikovane v radoby odbornem textu), ze  to nikomu neposlouzi.Laika to rozhodi ("Tak co tedy?") a kdo kolum rozumi (Vy se asi rad prochazite po obchodech a listujete prospekty),ten se jen chyta za hlavu.Ale mozna omracujete ve svem okoli,kde vas mozna nekteri povazuji za odbornika:tak tam se realizujte,bude to lepsi...
0 0
možnosti

Maxx_Th

20. 6. 2005 20:42
Re: Pane Virt,uz radsi nepiste
... a kdyz uz jsme u tech presnosti a pisi takto impertinentni texty, tak oslovujeme 5 padem tj. pane Virte :-).
Pokud chci vyjadrit nesouhlas s uvedenym clankem, pouzivam argumenty. Pokud jste jen o lekci pred p. Virtem, muzete se uchylit jen k podobnemu nekonkretnimu vypadu. Blahopreji :-).   
 
0 0
možnosti

Ondrasss

20. 6. 2005 14:57
Nechte si poradit...
Kdyz si kupujete kolo, tak zcela jiste zajdete do specializovane prodejny, kde vam prodavac musi umet poradit jak typ kola, tak jeho velikost. Urcite by s vama mel par modelu vyzkouset, tak ze si nasednete. Kdyz sedite a date nohu patou na pedal, tak by ve spodni pozici mela byt noha napnuta. A takovych drobnosti je vice. Dalsi veci je nekupovat kolo v supermarketu. Horske kolo za 1590,- snad nebudi duveru v nikom, ale myslim, ze je potreba to zduraznit. Na takovych kolech se casto pouzivaji nestandardni komponenty a takove kolo, kdyz se neco rozbije uz vam nikdo neda dohromady. Jeho zivotnost taky nebude zavratna. Co se tyce kol, ktere se prodavaji v CR, tak bych doporucil MERIDA BIKES, je to obrovsky vyrobce (AFAIK druhy nejvetsi) a tudiz si muze dovolit montovat na kola lepsi vybaveni za nizsi cenu nez konkurence. A co se tyce prodejce, tak muzu doporucit http://www.sirer.cz, sam jsem tam ted kolo kupoval a jsem spokojeny. O.
0 0
možnosti

wasp

21. 6. 2005 19:43
Re: Nechte si poradit...
Promiň, ale když už chceš dělat Meridě reklamu, tak doplň, že se jedná o taiwanského výrobce - což nijak nesnižuji, naopak, Taiwan je dnes hi-tech - s českým dealerem, že měl velké problémy se svými hořčíkovými rámy, které praskaly. Na českém trhu stále ztrácí svou pozici a i letos je prvním z dovozců a výrobců, který letošní kolekci zlevnil! - což o něčem vypovídá.....
0 0
možnosti

Black.

20. 6. 2005 12:31
Kolum nerozumim
Kolum nerozumim a ted bych si chtel nejaky koupit. Tenhle clanek me od toho pomerne durazne odradil. Nejaka shrnujici tabulka by nebyla? Ted v tom mam vetsi chaos nez kdy jindy :(
0 0
možnosti

Karlos

20. 6. 2005 20:38
Re: Kolum nerozumim
zajděte si do specializovaného obchodu tam vam poradí a když ne tak ve druhém nebo třetím určitě
0 0
možnosti

George

20. 6. 2005 9:54
???
Tolik slátanin v jednom článku ??? Ten člověk snad musí být nemocný, nebo by se měl vrátit do základní školy !
0 0
možnosti

gter

20. 6. 2005 11:33
Re: ???
0 0
možnosti

Petr Havlík

20. 6. 2005 7:59
Ne obvod, ale průměr
V článku jsou trochu popletené pojmy. Pokud by kolo mělo obvod 26 palců, tak by byl průměr nějakých 21 cm. :o) To bych chtěl vidět, jak by na tom někdo jezdil. :o)
0 0
možnosti

Mike

20. 6. 2005 9:37
Re: Ne obvod, ale průměr
Ne obvod, ne prumer, ale polomer.
0 0
možnosti

wtonny

20. 6. 2005 7:21
Nechci palce
Bohužel, poslední dobou se velmi rozšiřuje udávání rozměrů v palcích a nikoliv v milimetrech (centimetrech).  Žijeme ve střední Evropě, máme uzákoněné jednorky SI.
Copak nelze udávat, že kolo má průměr 40cm, že monitor má úhlopříčku 47cm.... ??
Já bych nařídil všem výrobcům a hlavně dovozcům, ať to udávají v evropských mírách. Pokud se tomu nepostavíme, tak nás USA s jejich jednotkama převálcuje. A budeme mít míle, ° fahrenheita, palce, galony a pinty, libry, stopy a bůhví co ještě.  Děkuji nechci.
 
P.S. Můžeme být rádi, že to zatím není označováno čínskýma znakama. Ale možná se dočkáme i toho!
 
 
0 0
možnosti

kovboj2053

20. 6. 2005 7:51
Re: Nechci palce
Nauc se pocitat a rozsir si trochu obzory.
0 0
možnosti

Pepa

19. 6. 2005 23:05
Hezke, ale hodila by se tabulka
Hezke, ale hodila by se nejaka prehlednejsi tabulka, jake kolo se hodi k jake vysce cloveka atd ... - tento clanek nerika temer nic - staci se podivat do obchodu a opsat znaceni - a mam to co je v tomto clanku ... ;o(((
0 0
možnosti