Diskuze

Na svazích frčí helmy. Jste IN?

Historik lyžování možná někdy v budoucnu označí období 2004-2006 za epochu, v níž se při sjíždění na lyžích definitivně prosadily helmy. Dokazuje to jak nárůst nabídky a prodeje, tak i pouhý pohled na svazích. Odhadnout podíl uživatelů helem je ovšem zatím nesnadné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Janisska

15. 1. 2008 11:35
helma v Itálii

Lidi, neví někdo, kde přesně v Itálii je helma povinná? Jedem do Val di Sole a na netu to nikde nemůžu najít.

0 0
možnosti

is

19. 1. 2005 10:33
K článku II
Dokončení poznámek k článku:
4. „Autora“ úsměvné domněnky, „jestli vůbec někdy stál na lyžích“, bych mohl elegantně urazit protidomněnkou, ale nemám zapotřebí se vůči komickému anonymovi ospravedlňovat. Bez chlubení jsem v Česku byl jedním z prvních „novodobých“ uživatelů helmy v běžném ježdění, mám v nich odhježděny stovky dnů a poprvé jsem ji na hlavě měl v 70. letech při závodech ve sjezdu. Kromě praxe jsem prostudoval dost materiálů včetně výstupů odborných pracovišť jako CPSC a Snell.
Ivan Sosna
0 0
možnosti

Martin

19. 1. 2005 14:04
Re: K článku II
Pane Sosna, plně s Vámi souhlasím a myslím si, kdyby většina těch kteří kritizují a neustále něco na něčem hledají by možná měli raději přemýšlet o tom jakou helmu si koupit. Také sdílím stejný pocit s Vámi, co se týče slyšení a komunikace v helmě, osobně také necítím nějaký rozdíl. Když jsem si poprvé vzal helmu tak mě trvalo si na ni zvyknout asi tak 1 hodinu. Dnes bych si bez ní připadal divně a nesvůj.
0 0
možnosti

is

19. 1. 2005 10:32
K článku
Po šesti lyžařských dnech (samozřejmě s helmou) zjišťuju, že článek vyšel, a můžu, byť takto opožděně, zareagovat na pár připomínek.
1. Po stovkách dnů lyžování a komunikování v helmě nemám pocit, že by špatné slyšení bylo natolik závažným problémem (já ho nemám vůbec).
2. Nenapsal jsem, že helma je k ničemu, nýbrž upozornil na omezenou ochranu při přímém nárazu.
3. Cyklistické (inlajnové) helmy: před pár lety jsem obeslal hlavní výrobce a závěry z jejich jednoznačně odmítavého stanoviska vyšly v MFD.
0 0
možnosti
zavřít

Martin

14. 1. 2005 7:55
noste helmy
Jsem lyžař a helmu používám a bez ní bych už asi na svah dnes nešel. Nesouhlasím s tvrzením, že rekreační lyžovaní není zas tak nebezpečné aby bylo potřeba nosit helmu, podle mne je to velký omyl. Na lyžích osobně trávím každý rok spoustu času a mohu objektivně říct,  že se to začíná pomalu zlepšovat, ale bohužel lidí je stále více a více. Také tvrdit, že když jen rekreačně lyžuji tak helma nemá cenu, to je snad největší omyl. On už ten u nás používaný výraz rekreační, co to je? Ne příliš dobrý lyžař, který při většině oblouků pořád přibržďuje, nebo dobrý lyžar rekreant. Na lyžích se rekreuje naprostá většina návštěvníků hor a ti co nejsou tak moc zdaní a jistí si na sjezdovce by měli mít helmu v prvé řadě. Většina úrazů se právě přihozuje těm méně zdatným, např. srážka s druhým kdy nestačí zabrzdit, vyhnout se atd. se stávavá právě těm co své lyže nemají plně pod kontrolou. Jak jsem již napsal helmy se rozšiřují, ale zatím jenom u těch zdatných a u dětí.
0 0
možnosti

roňa

13. 1. 2005 18:03
technologie
helma je o.k. ale už jste někdy viděli helmu na motorku se stěnami silnými 18 cm a vážící 5 kg. Nevím jestli nás autor tak trochu nelakuje
0 0
možnosti

skrezl

13. 1. 2005 14:45
Jsem rad, ...
... ze se tu neobjevuji negativni nazory na helmy, ze bysme zacali moudret? :-)
0 0
možnosti

Mablung

13. 1. 2005 15:26
Re: Jsem rad, ...
Spíše to už lidi přestalo bavit. Lyžování není tak nebezpečný sport, aby bylo nutno nosit helmu. Něco jiného je, když lidi chtějí blbnout. Ale to není rekreační lyžování. Je to to samé jako u kola. Helma na silnici je relativně zbytečná. Ale do lesa by bez ní nikdo vyrazit neměl.
Všechno co uděláš sebou nese nějaké riziko. Jde o to, abys dokázal zvážit, jak velké to riziko je. Ostatně, jak si chceš ve frontě pokecat s holkama, když budou mít všichni helmu ;-)
0 0
možnosti

Rayden

13. 1. 2005 13:35
helma pro - teda spíš proti :)
Jezdím na hory skoro pravidelně, o koupi helmy jsem uvažoval a momentálně jsem ve stádiu zkoušení. Připadá mi to stále větší nutností něco na té hlavě mít.
Mluvil jsem o tom s hodně lidma a co mě udivuje na článku, že autor nezmínil ani takovou základní věc, že v helmě se docela špatně slyší!!!!!
0 0
možnosti

Viking

13. 1. 2005 16:55
Re: helma pro - teda spíš proti :)
To muze byt problem, nektery modely maj takove jako dirky v prostoru usi. Ale asi to nebude ideální. Závodníci jsou na trati samy, slyšet moc nepotřebujou. Ale pokud je tam spousta lidi.....no... 
0 0
možnosti

mfdnes-bulvar

13. 1. 2005 11:24
helma je dobrá věc
..........ještě jsem chtěl podotknout, že obecně s tím článkem souhlasím, tzn. že helmu považuju rozhodně za dobrou věc,podobně jako například při jízdě na kole
0 0
možnosti

Vlastenec

13. 1. 2005 11:01
Přilba
akorát nevím proč se tomu nemuže říkat Přilba. Helma mě zní nespisovně
0 0
možnosti

OFF

13. 1. 2005 10:57
Helmy a další vybavení
Chtěl bych se připojit k zástupcům nošení helem na lyžování. Koukám kolem sebe hlavně na alpských svazích a každý rok mi to připadá jako rozumnější nápad. Jezdím docela ostře, když mám volnou širkou apskou sjezdovku, tak to někdy s chutí sbalím do sjezďáku a dostanu se i k 80km/h (mám to i změřený a rýpalům zdůrazňuji, že fakt jen v případech absolutně prázdné sjezdovky, takže ohrožuju jen sám sebe).
Ale i díky carvovým lyžím se teď dá jezdít hodně rychle i v obloucích a a občas si říkám, že kdybych v té rychlosti sebou švihnul, tak by se nějakej kokosák hodil.
Jen bych ještě na závěr rád upozornil redakci, že podobný článek se stejnou tématikou vyšel i vloni někdy koncem února a z mého pohledu byl určitě kompaktnější a lépe napsaný. Někd neškodí se ohlédnout zpět (a to platí ni na svazích).
 
0 0
možnosti

Herman Maier

13. 1. 2005 13:15
Re: Helmy a další vybavení
Ještě přidej 50 km/h a můžeš jezdit sjezd ve Světovém poháru!
0 0
možnosti

Letadlem

Na cesty

Předplatné časopisů

Termíny

Kultura

Recepty

Nepřehlédněte