Diskuze

Zájezdy s cestovními kancelářemi budou méně riskantní

Není tomu tak dávno, co jste si mohli zaplatit zájezd u cestovní kanceláře,sbalit kufry a přesto nikam neodjet. A nebo vycestovat do zahraničí na vámi vysněnou dovolenou, ale nemoci se kvůli krachu vaší cestovky vrátit domů. Další variantou prázdninových dobrodružství je vyrazit s horským vůdcem či sportovním instruktorem a až na místě zjistit, že jejich odbornost je nulová. To vše by se ale mělo změnit a v letošním roce by měl být spotřebitel podobných rizik již ušetřen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jana Karlíková

7. 2. 2002 10:46
Gramatika!
Spojení "a nebo" nepatří za tečku! Vraťte vysvědčení z páté třídy. Vhodné je přece buď rovnou "Nebo...", případně ještě "Anebo", či nejlépe "bla bla bla a nebo". Třeba umíte něco jiného než češtinu, tak do toho!
0 0
možnosti

Petr Konrád

7. 2. 2002 10:16
To si snad z lidí děláte srandu, ne? Tohle by nenapsal ani Tatar. Kdo to u vás píše, nemáte někoho kdo by si to po nemožném redaktorovi přečetl? Chce se mi zvracet!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

Jindřich Nový

14. 1. 2002 9:52
Cestovní kancelář nebo agentura ?
Přijetím zákona č. 159/1999 Sb. nejen, že se stabilizovala pozice klienta "cestovek", ale na trhu cestovního ruchu vznikly nově pojmenované subjekty - cestovní agentury. Vyvíjí svou činnost jako akreditovaní prodejci zájezdů cestovních kanceláří. Kolem cestování se píše mnoho a slovo dostávají pohříchu pouze a výhradně zástupci cestovních kanceláří a jejich vyjádření jsou často mírně řečeno neodborná, účelová, zavádějící a škodlivá. Dokonce některá nesou znaky záměrného klamání a pomluvy činností cestovních agentur. Podtext je jasný - kupujte výhradně v cestovních kancelářích- v agenturách nemáte nic jistého! Co to je za lež a nesmysl ví jen ti, kteří tuto nehoráznost vytrubují do světa! (viz. Váš článek -Zájezdy s CK budou méně riskantní- citace:"Novákovi si mohou vybrat, zda si koupí zájezd u CK, která je organizátorem zájezdu a je pojištěná proti úpadku, nebo u cestovní agentury, která zájezdy kanceláří pouze prodává a pojištěná není.") Co to znamená pro čtenáře ? Dál od agentur, které prodávají riskantní pobyty! Ale to je lež jako hrom. A pisatel(ka)buď lže vědomě nebo neví o čem píše. Každá agentura musí mít podepsanou řádnou obchodní smlouvu s dodavatelem (CK), jejíž součástí je i potvrzení o povinném pojištění organizátora proti úpadku. Na základě písemné plné moci může teprve agentura nabídnout zájezd JMÉNEM CK a tento realizovat. Klient tedy i v agentuře kupuje zájezd nikoli agentury, ale cestovní kanceláře s plným zajištěním tak, jako by tak činil přímo v cestovní kanceláři. Proč by se tedy agentura měla pojišťovat a proti čemu, když ze zákona ani zájezdy nesmí organizovat!? A takových "odborných" článků je více. Projevuje se v nich jistá zpupnost a nadřazenost zaměstnanců kanceláří vůči agenturám. To jsou Ti, kteří "jen prodávají." Ano přátelé, prodáváme a také díky nám máte své platy. Jaké by asi cestovní kanceláře vykazovaly obraty, kdyby nebylo sítě agentur? Čím by se chlubily na veletrzích a v článcích? Mohly by v každém městečku otevřít své zastoupení, platit nájmy, zaměstnance, telefony, faxy atd? Ale klient zákon nezná a lež splnila účel-zpochybnila činnost agentur. Nemáte dojem milé dámy a pánové, kteří tyto hlouposti hlásáte, že si pomluvou agentur tak trochu děláte do svého hnízda? Pokud se podíváme na problém z hlediska klienta, je dokonce lepší koupit si zájezd v agentuře. Proč? Protože disponuje stejným zákonným krytínm jistoty pobytu a odpovědná agentura navíc velmi pečlivě a často na základě dlouhodobé zkušenosti vybírá své dodavatele. Pokud má zájem klienta si udržet, měla by se zajímat o to, čí a jaké zájezdy prodává. A právě to možná některým cestovkám nevoní, protože agentury někdy podezřele levné triky prostě nezbaští a doporučí svému klientovi raději produkt jiné cestovní kanceláře. Proto si myslím, že opravdu dobrá a poctivá cestovní kancelář soustavně pracuje nejen s klientem, ale podporuje i svého prodejce (tedy nejčastěji agentury)tak, aby mohl jeho zájmy dobře zastávat tam, kam cestovní kancelář jinak nedosáhne. Máme sice asociaci CK a CA, ale ta zatím plně zastává pouze zájmy cestovních kanceláří. Cestovní agentury (ač tvoří odhadem asi 85% subjektů nabízejících produkty cestovního ruchu)hledají svou pozici jen obtížně. Kdo se zabývá vážně jejich pozicí a činností? Kdo je schopen jejich jménem hovořit a jednat? Nemají takové finanční zázemí pro publicitu a nemají sílu v jednání s CK např. o výši odměny za realizaci jejich zájezdů. Tato je deset let prakticky stejná a není vůbec tak lukrativní, jak se laikům zdá v porovnání s prodejci elektroniky nebo textilu, či potravin.(Zpravidla 5-8% a to jen z části konečné ceny zájezdu) Přitom náklady - nájemné, telefony, faxy a poštovné, příp. mzdy rostou každý rok i pro agentury. Ale pomoc nikde žádná. Cestovní kanceláře tak vlastní bezkonkurenčně nejlevnější distribuční systém na českém trhu (méně než 10% ceny produktu) a nerozumím tomu, proč vlastní prvky tohoto systému, který jim samotným vytváří podstatnou část zisku (prodejem) ještě zpochybňují podáváním nepravdivých a vědomě zkreslených informací a v případě, že jde o kvalifikovaného pracovníka vyložených pomluv. Myslím, že by bylo na čase vytvořit aktivní profesní sdružení cestovních agentur,(nebo výrazně aktivovat stávající) které by bylo schopno zajistit realizaci základních oprávněných zájmů majitelů těchto agentur vůči cestovním kancelářím např. projednáním základních a závazných ekonomických pravidel spolupráce, která by vycházela z konkrétní situace, postavení a stavu na trhu.(např. stanovením minimální odměny za prodej apod.) Všechny podmínky zatím výlučně stanovují cestovní kanceláře a to přirozeně a pochopitelně na úrovni a způsobem, který vyhovuje výlučně jim. Nechci jim nic podsouvat, počínají si naprosto logicky a já sám bych nečinil jinak. Vlastně ani nemají s kým diskutovat. Ona (ony)stávající asociace dosud patrně ani nezaregistrovaly, že by existovaly nějaké zájmy cestovních agentur. A že k celkové vyváženosti situace na trhu nabídky služeb cestovního ruchu by bylo dobré, aby oba partneři cestovní kanceláře i cestovní agentury své pozice a vztahy definovaly nejen v zákonné podobě, ale i v realizační úrovni své činnosti na trhu. Tady přeci vůbec nejde o důvěru vůči CK nebo CA, ale o důvěru k cestování jako takovému,aby kanceláře i agentury vůbec měly s kým pracovat. A budovat tuto důvěru musí oba subjekty souběžně a ve vzájemně výhodné spolupráci. Jiná cesta asi není. Dr. Jindřich Nový, Cestovní agentura Nova TOUR Vyškov
0 0
možnosti