Diskuze

Cyklista na silnici rovná se sebevrah?

Nedávno jsem byla na dovolené v Holandsku. Najezdili jsme desítky kilometrů a téměř jsme nepotkali automobil. V nejmenších vesničkách, kde bylo jen několik domků vedle kanálů a nebylo místo ani pro speciální pruh pro cyklisty, byla cesta společná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kalanak

14. 6. 2006 22:47
Mněnavky
Jsem ciklista i motorista. je zajimavé jak se muj vstah mnění podle toho zda držím říditka nebo volant. Jste taky takový zamyslete se nat tím. Kalanak
0 0
možnosti

Zadejda

13. 1. 2006 14:59
Dálniční známka
Dotaz: Platí dálniční známka z r.2005 i v lednu 2006?
0 0
možnosti

Standa

11. 11. 2004 2:17
Je to tak
S článkem se nedá nic jiného než souhlasit. Na stránce http://www.vemeste.nakole.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.vemeste.nakole.cz se můžete dočíst o tom, jaké jsou zkušenosti z měst, kde cyklistice dali radní zelenou.
0 0
možnosti

Pronger

3. 11. 2004 23:20
....
Jojo...strasne rad jezdim na kole... nejradeji v noci potme...bez svetel...a jeste lepe v protismeru. Je to docela adrenalin...doporucuji vsem!!! vyzkousejte
0 0
možnosti

Oponent

31. 1. 2005 13:43
Re: ....
Jo tak kvůli tobě mají cyklisti nálepku přebytečného smetí na silnici. Tak ti děkujem. Možná až někdy dospěješ, jestli vůbec, tak pochopíš. Jsi aspoň dobře pojištěn?
0 0
možnosti

skarlet

29. 10. 2004 11:32
....
Souhlasím s tím, že spousta řidičů jezdí jak hovada. Bezohlednou jízdu však nepředvádí jen vůči cyklistům, ale vůči všem. Na druhou stranu je pravda, že cyklisté si s dodržováním silničních předpisů příliš hlavu nelámou. Tolikrát jsem byla svědkem opravdu sebevražedných cyklistických čísel - jako např., když se cyklista rozhodl přejed z pravého odstavného pruhu čtyřproudý přivaděč na dálnici ...  nebo když v noci potkáte naprosto neosvětlené cyklisty bez helem, kteří jedou vedle sebe ... nebo když jede 70-ti letý děda na stejně starém kole z kopce (silnice 1.tř.) a kličkuje, protože v jedné ruce drží košík vajec a to, že pod kopcem bude odbočovat doleva ukázat taky nemůže..... A takhle bych mohla pokračovat donekonečna. Chyba je na obou stranách. To, že je u nás málo cyklostezek je bez debat.
0 0
možnosti

Cherry

25. 10. 2004 12:35
Silniční vši
Že jsou cyklisté silniční vši, to tvrdil už můj dědeček, který měl autoškolu za první republiky - asi před 70 lety. Osobně bych zavedl povinné přezkoušení cyklistů z dopravních předpisů. Např. v Brně na Botanické mají stezku přes 2/3 chodníku (který kreten tento projekt schválil, by mě taky zajímalo!) a stejně jezdí vedle po silnici, nejraději v jednosměrce v protisměru. Když už jedou po stezce, tak rychle jak hovada, vůbec je ne..re, že v této čtvrti chodí po chodnících většinou méně pohybliví důchodci.  Ignorují značky "konec stezky" před přechodem, jezdí na kolech i po přechodu(!!). A že na silnicích první třídy nemají co dělat, jim taky vůbec nevadí. Ať se pak nediví, že je někdo sejme - zvlášť, když jedou metr od krajnice. Raději srazím takového vola, než riskovat čelní srážku s prozijedoucím autem.
0 0
možnosti

typický týpek

25. 10. 2004 13:16
Re: Silniční vši
Ano, takto nebo podobně uvažuje většina Čechů. Bohužel.
0 0
možnosti

informator

25. 10. 2004 11:47
souhlasím s článkem
Stát totiž nehodlá podporovat cyklisty. Proč? Jednoduše proto, že když si koupím kolo, zaplatím na dani nějakých dejme tomu 4000, u auta je to bezmála 100000. Auto taky generuje další služby = další příjmy státní kasy. A co hlavně - generuje obrovské DPH a spotřební daně na benzinu a naftě. Stát bohužel zajímají jen prachy. A to je celé tajemství. "Vybudují se cyklostezky za velkých nákladů a příjmy zanedbatelné. Tak to tedy ne! To by nás voliči neměli rádi," jistě si říkají politici. Tedy problém je i v nás. Politiky donutíme k činnosti, když cyklistů bude víc a ubude aut. Problém je třeba vidět nejen v rovině bezpečnosti, ale i v ekologické rovině. Chtějme tedy čistý vzduch a sedejme do auta jen když to opravdu potřebujeme (například něco těžkého nebo objemného odvézt, a ne tehdy, když můžeme jet vlakem nebo autobusem a nic přitom nevezeme. Pouze tašku s pár věcmi, mobilem a novinami. Auto je užitečná věc, ale nezneužívejme ho v většímu a většímu pohodlí. Venku se trošičku ochladí a lidi hned do práce jedou autem, protože si v něm zatopí. Přitom stačí se prostě víc obléct.
0 0
možnosti

Jarda

25. 10. 2004 8:28
Plechovkovej stát
Naše země je zas*anej plechovkovej stát (a taky policejní). Skoro každý řidič plechovky si myslí, že je NĚCO. Tak bezohledný a nafoukaný řidiče jako u nás jsem nikde jinde nepoznal, a to jsem sjezdil skoro celou Evropu (kromě bývalého SSSR). Zvláště ve Skandinávii jsem poznal, že prestiž lidí ve městě (zhlediska dopravy)je tam v tomto pořadí:  1.chodec, 2.cyklista, kolečkové brusle,..., pak dlooouho nic a poslední auta a motorky. Zvláště s tím posledním místě se ztotožňuji.
P.S. všiměte si, co důležitých lidí jezdí u nás v autě v počtu řidič + 0
0 0
možnosti

EVŽEN Žemle

24. 10. 2004 23:43
NEsouhlas
Bez ohledu na to, že ten článek je polopaticky skoro celej postavenej na hlavu musím říct, že sihlasim,sám za sebe sice musim říct, že  na kole jezdim převážně v terénu, ale když už se vydám přes město (lbc), je to o hubu. Nejen že není kde jezdit a krajnice jsou 20cm, ale ani řidiči plechovek vás nevnímaj, a nejde o to že na sobě nemáte 2 kila odrazek, blikátek apod, ale jde o to, že cyklisty prostě berou jako něco, co na silnice nepatří. většině z nich je úplně jedno, že když vás předjížděj a nechaj vedle vás a jeho zp. zrcadla 5 centaků, tak máte na kalhotech hnědej pruh. ä to že čr jsou kopce a  stezky se sem nehoděj - to je totální žvást určitě od nějaký politický kedlubny - neříkejte mi, že nevyšlápnete několik desítek metrů do kopce, když můj 70ti letej děda jezdí po hřebenech Krkonoš každej druhej den
0 0
možnosti

Svoboda

24. 10. 2004 20:59
cyklostezky
Rád jezdím na kole, pravda snažím se vyhýbat autům seč to jde atady na Ostravsku to někdy zrovna nejde tak jak si člověk představuje. Ale dvě věci všem cyklistům nejezděte vedle sebe i když se Vám zdá že místa je dost a ten šílenec v autě Vás musí objet z auta to fakt vypadá jinak. A druhá věc hlavně pro cyklisty z Ostravska to coje mezi OV a FM je rychlostní omunikace první třídy - sice na ní není třeba dalničních známek, ale ve své podstatě je stejně nebezpečná jako dálnice Praha Brno a tam cyklista nemá co dělat.
0 0
možnosti