Diskuze
Deset nejúchvatnějších dopravních divů světa
Děkujeme za pochopení.
P49a82v39e84l 93K75u57b49e70l14k85a
11. nejúchvatnější div světa: dálnice D1
F51e77r77d16i88n78a17n67d 30S48l41a18v42í74k
Dík za typ, teď přemýšlím jak dlouhou dovolenou asi budu potřebovat abych si prohlédl "dopravní stavbu" o délce 48 tis km
P44a59v11e53l 28K66u85b83e73l38k31a
já vás na hranicích s Mexikem vystřídám Vy si zatím přeletíte letadlem do Peru a tam se zase vyměníme
J77a84r19o35s75l30a74v 82L20e58b79e97d25a
Tak z toho výčtu jsem viděl a projel jen norské tunely včetně zmiňovaného, ale stálo to za to. Jinak víc než množství a délky tunelů (několik kilometrů je tam naprosto běžné) mě fascinoval poblíž Osla podzemní kruháč; případně křižovatky, z kterých vede tunel na jinou nadmořskou výšku třeba o stovky metrů .
Taky byl dost dobrý most Storebælt v Dánsku (18 km), viz https://www.google.cz/search?q=Storebælt&source=lnms&tbm=isch
J51a88r96o34s21l37a79v 77L24e79b61e65d50a
Hmm, ten odkaz jsem nějak nevychytal, ale stačí dát v guglu "storebælt" a zvolit obrázky.
V19l62a97d54i21m29í46r 12F31i98b58i83g41e54r
Transsibiřská magistrála se stavěla jen 14 let? Chápu že se stavělo v neobydlených místech kde nebyly problémy s lidmi, ale 14 let je na tu délku, úroveň mechanizace a stavebních postupů hodně málo. U nás se za 14 let možná začne stavět první úsek VRT který se bude stavět možná stejně dlouho.
T39o62m98á69š 38M73o20r79a83v20č21í55k
Samozřejmě ne celá, pořádný kus trati už byl hotov ještě před započetím "oficiálních" prací. Na druhou stranu elektrifikace se vlekla celých 73 let, abyste si snad nemyslel, že jen u nás je vše špatně
V66l97a82d24i44m98í73r 52F79i32b86i74g14e75r
Až přístě v Blance se teď nesvezete.
M39a50r31t53i97n 48K83o44p88e83c97k97ý
Hodně odfláknutý článek s řadou chyb a zavádějících tvrzení. Například - takzvaná Tibetská železnice rozhodně nezačíná v Pekingu, to je asi jako kdyby Tatranská železnice začínala v Mělníku. Ve skutečnosti začíná v tibetském městě Golmud, měří 1142 km a cesta trvá 13 hodin. Na Tibetskou železnici navazuje vícero tras, nejen do Pekingu, ale třeba i Šanghaje, která je ještě delší (4373 km). Dále namátkou - proč by měla být zrovna cesta na Nanga Parbat nejnebezpečnější? Mnohem více "smrťáků" je například na Sečuánské dálnici v Tibetu nebo na El Camino de la Muerte (Silnice smrti) v Bolívii, kde zahynuly již tisíce lidí. Nejdelší železnicí světa není Transsibiřská magistrála, ale Nová hedvábná stezka vedoucí z čínského Ji-Wu až do Madridu (12 875 km). Podivný je i samotný výběr "dopravních divů". Proč třeba teprve budovaný (a celkem "krátký") norský tunel a ne řada mnohem delších tunelů (třeba Channel Tunnel), včetně 6.nejdelšího vodního tunelu na světě, kterým je naše Želivka (51 km)? Proč Tokyo Bay Aqualine a ne Oresund Bridge? A tak dál...
E26v73a 25R88o66s30o88v78á
Nová hedvábná stezka je, stejně jako v článku uvedená Tibetská železnice, pouze spojení několika existujících tratí, a tudíž není delší než Transsib, který ve své podstatě nemá skoro žádné odbočky a byl jako celek budován
V21á63c67l82a90v 27P70o47u34s90t32k83a
Tibetská železnice: Převýšení přes 4 000 metrů, délka 4 064 kilometrů. .......... Vlak projede trasu za 48 hodin.
To asi ne.
D76u76š24a14n 62R63a84j25n77i77n19e66c
Priemerná rýchlosť 84km/h , prečo nie ?
Skôr úsmevné je , že na chrbtovej kosti Ruska sa vlaky stále šušnia priemernou rýchlostou 64.5km/h a aj to iba jeden expres Rossia!
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků
Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?
Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...
Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu
Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na palubě české La Grace: Vlny tu kradou jídlo a medúzy ucpávají kohoutky
Dnes brzy ráno odstartoval ve Francii největší námořní festival ve Středozemním moři. Letos má i...
OBRAZEM: Nejdivnější armáda světa. Tisíce mužů chrání posmrtný klid císaře
Až osm tisíc bojovníků bylo zrozeno z hlíny, podobně jako golem, aby chránili posmrtný klid jednoho...
Český výletník: Říkali mi, že v Kolíně nic není. Tak jsem tam vyrazil
Všichni si myslí, že ho znají, protože přes něj jezdí každý někam vlakem. Ale doopravdy ho zná...
Děravé království v údolí Loiry. Nejen zámky, ohromí skalními domy i koktejly
Premium V některých se pěstují houby, v jiných zpracovávají jablka, v dalších farmáři chovají bource...
Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla
Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...