Archont / Ono Bikes
Asi tři metry dlouhý Archont od firmy Ono vypadá jak potomek slavného stroje Schwinn Stingray. Každý kus je vyroben na míru jezdci. Jako kolo jezdí výborně, ale s baterií schovanou do „palivové nádrže“ a elektromotorem je to šílené podivné a také docela dost rychlé pohybovadlo.
Cena: 48 000 - 252 000 korun (podle hnacího ústrojí)
Super 73 / Lithium
Super 73 od kalifornské firmy Lithium je zajímavým strojem v prudce se rozvíjejícím segmentu elektrokol. 1000 wattový elektromotor umožňuje maximální rychlost přes 40 km/hod na vzdálenost cca 30 km bez jediného šlápnutí do pedálů. S přispěním vlastního pohonu je to samozřejmě více. Tlustými plášti a placatým sedlem trochu připomíná ikonickou motorčičku Honda Z50 Mini Trail ze 70. let. K dispozici je i otvírák a držák nápojů.
Cena: asi 80 000 korun
Volata / Volata Cycles
Firma Volata Cycles vytvořila všestranný, více na silnici orientovaný stroj, který nabízí technologické lahůdky 21. století: elektrické řazení, hydraulické diskové brzdy, GPS navigaci, automatické rozsvěcování světel, tichý pohon řemenem a houkačku. Odolnější širší pláště umožní střídat asfalt s prašnými šotolinovými cestami. Mobilní aplikace ride-tracking pak aktivuje GPS systém proti krádeži s detekcí pohybu. Při podezřelém pohybu lze na dálku zapnout i houkačku.
Cena: cca 85 000 korun
The Electric Juggernaut / Rungu
Výrobce tuto brutální FAT e-tříkolku označuje za zelenou alternativu k oblíbeným terénním čtyřkolkám. Cykloobluda Rungu dosahuje maximální rychlosti asi 32 km/hod a dojezd má něco málo přes 30 km.
Cena: asi 105 000 korun
Sladda / Ikea
Sladda je zajímavým vstupem nábytkářského obra Ikea na trh s jízdními koly. A nijak nevybočuje ze stylu. Naopak. Tohle kolo je jednoduché a praktické, s dvojitě lakovaným hliníkovým rámem, převody v nábě, řemenovým pohonem a světly. K tomu praktický přední a zadní nosič včetně závěsného vozíku. Levné, čistě navržené, prostě dost dobré.
Cena: 15 000 korun
G3 / GoCycle
Skládací e-kola nejsou ničím novým, ale GoCycle nabízí velmi elegantní řešení. G3 umožňuje maximálku 32 km/hod a díky programovatelným režimům jízdy slušný maximální dojezd 80 km. Skutečná krása „gétrojky“ ale spočívá v tom, co není vidět - baterie, kabely a řetěz jsou ukryty v rámu z hořčíkové slitiny. Stylové jsou i světlomety a multifunkční palubní deska integrovaná do řídítek. Montáž a úpravy jsou rychlé díky nářadí ukrytému pod sedlem. Cena: 110 000 až 118 000 korun
Ready Made Road OG1 / Speedvagen
Velmi sportovně orientovaná značka Speedvagen byla proslulá mimo jiné i dlouhými čekacími lhůtami, někdy až několik let. Minimalistický silniční model Ready Made Road OG1 je však k dispozici za pár týdnů. Model je nabízen v pěti skladových velikostech ve dvou matných barevných provedeních - armádní zelené nebo báječně levandulové. K tomu mix komponentů Shimano a Mavic.
Cena: 130 000 korun
Tribel Gran Turismo / Smikeson
Německá neoklasicistní tříkolka je prostá a krásně stylová: hliníkový nebo ocelový rám s předním spoilerem a pedály z hruškového nebo bukového dřeva. Řídí se volantem stejně jako auto, pohon obstarává ozubený řemen a převody jsou v poměru 2:1. V případě, že se řidič dostane do příliš prudkého sjezdu, rychlé zastavení umožní elegantní ruční brzda. Krásu Tribel Gran Turismo dotvářejí andělsky bílé pneumatiky.
Cena: 10 200 až 16 000 korun
Invalidní vozík Cogy / Tess Co
Ztratit schopnost chůze je zničující. To je důvod, proč se japonská společnost Tess Co rozhodla posunout hranice jízdního kola a vytvořit invalidní vozík s pohonem pomocí pedálů. Pro pacienty, kteří mohou vyvinout aspoň minimální pohyb nohou a šlapat. Na rozdíl od kola se vozík může díky ručnímu ovládání pohybovat i dozadu a ve všech směrech.
Cena: 78 000 až 87 000 korun
PodRide / Mikael Kjellman
Velomobil je jedním z těch zářivých konceptů, který se nikdy zcela nechytil. První takový stroj, francouzská zvláštnost nazvaná Mochet Velocar, spatřila světlo světa v roce 1931 a měla být dosažitelnou alternativou k tradičním benzinovým automobilům. Byl roztomilý a chytrý, ale stejně jako desítky podobných výtvorů poháněných pedály, které v následujících dekádách přicházely a odcházely, se mu změnit svět nepodařilo.
Teď tu máme PodRide a velomobil znovu vypadá jako bezva nápad. Švédský vynálezce Mikael Kjellman vyrobil jednomístný vozík připomínající auto, potažený voděodolnou tkaninou, s čelním sklem a stěračem, malým kufrem a připojením pro přívěs. 250wattový elektromotor zvyšuje sílu nohou a umožňuje maximální rychlost 25 km/hod a dojezdem asi 60 km. Civilizovanější než tradiční kolo a lépe zvládnutelné než i to nejmenší auto, PodRide může být ideální vozítko pro městské prostředí, komunitní střediska či univerzitní areály.
Cena: 68 000 korun