Diskuze
Cyklistům je Česko malé. Když se ze šlapání do pedálů stane fenomén
Děkujeme za pochopení.
fantomas-se-zlobí
Za
Za masivním rozšířením cyklistiky bych neviděl pád komunismu ale spíš lepší zpřevodování dnešních kol na kterých dnes vyjedou "všichni" "všechno". Dřív s jedním tácem vepředu a trojkolečkem vzadu to chtělo přeci jen poněkud větší odhodlání.
řehoř z řep
Re: Za
Zpřevodování kol není vynález posledních dvaceti let, to už existuje dlouho. Akorát za komunismu bylo zpřevodované kolo tak trochu nedostatkové zboží, jako ostatně skoro všechno. Takže ono to s tím pádem komunismu souvisí.
Hroznej_puberťák
Re: Za
Třeba trojtác dřív vůbec nebyl. Z toho, co šlo tak nějak běžně sehnat (při troše trpělivosti bez známostí), se dalo poskládat pětikolečko s největším pastorkem 28, a normální dvojtác na klínky měl rozsah 46-52 (Walter 44-54 měl málokdo). Pokud někdo chtěl lehčí převody, musel si pomoct sám. To se např. vzal převodník 40 z dětského kola, uřízl se od klik tak, aby tam zůstaly packy po obvodu, vysoustružily se tvarovky s osazením, aby to drželo, převodník (původně na širší řetěz) se sebral o milimetr na šířce na soustruhu či bruskou, a rázem byl "horský" dvojtác. Nebo se vzaly jakési jugoslávské kliky s dvojtácem 42-52 s podivnou osou, které nikdo nechtěl, protože to bylo nekompatibilní se vším, odbrousilo se zalisování na tu kliku a držák se navařil na českou klínkovou kliku... Pokud někdo něco chtěl, musely se dělat neuvěřitelné věci, to už si dneska většina lidí ani nedokáže představit.
Nahlas se ti směju
Re: Za
Zpřevodování kol není vynález posledních 20 let, ale v dobách komunismu skutečně nebyly trojpřevodníky 22/32/42 ani osmi- a devítikolečka 11-32... Ani ta kola nebyla tak odolná, geometrií nebyla stavěná do terénu atd.
Hekynen
Re: Za
No, 9-ti kolečko nebylo nejenom za komančů, ale neměli ho ještě ani vrazi z vólstrýtu
Nahlas se ti směju
Re: Za
Výborně, pochopil jsi smysl mého příspěvku... Píšu totiž to samé...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Prodej rodinného domu 132 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 495 000 Kč