Diskuze
Cyklistům je Česko malé. Když se ze šlapání do pedálů stane fenomén
Děkujeme za pochopení.
fantomas-se-zlobí
Za
Za masivním rozšířením cyklistiky bych neviděl pád komunismu ale spíš lepší zpřevodování dnešních kol na kterých dnes vyjedou "všichni" "všechno". Dřív s jedním tácem vepředu a trojkolečkem vzadu to chtělo přeci jen poněkud větší odhodlání.
řehoř z řep
Re: Za
Zpřevodování kol není vynález posledních dvaceti let, to už existuje dlouho. Akorát za komunismu bylo zpřevodované kolo tak trochu nedostatkové zboží, jako ostatně skoro všechno. Takže ono to s tím pádem komunismu souvisí.
Hroznej_puberťák
Re: Za
Třeba trojtác dřív vůbec nebyl. Z toho, co šlo tak nějak běžně sehnat (při troše trpělivosti bez známostí), se dalo poskládat pětikolečko s největším pastorkem 28, a normální dvojtác na klínky měl rozsah 46-52 (Walter 44-54 měl málokdo). Pokud někdo chtěl lehčí převody, musel si pomoct sám. To se např. vzal převodník 40 z dětského kola, uřízl se od klik tak, aby tam zůstaly packy po obvodu, vysoustružily se tvarovky s osazením, aby to drželo, převodník (původně na širší řetěz) se sebral o milimetr na šířce na soustruhu či bruskou, a rázem byl "horský" dvojtác. Nebo se vzaly jakési jugoslávské kliky s dvojtácem 42-52 s podivnou osou, které nikdo nechtěl, protože to bylo nekompatibilní se vším, odbrousilo se zalisování na tu kliku a držák se navařil na českou klínkovou kliku... Pokud někdo něco chtěl, musely se dělat neuvěřitelné věci, to už si dneska většina lidí ani nedokáže představit.
Nahlas se ti směju
Re: Za
Zpřevodování kol není vynález posledních 20 let, ale v dobách komunismu skutečně nebyly trojpřevodníky 22/32/42 ani osmi- a devítikolečka 11-32... Ani ta kola nebyla tak odolná, geometrií nebyla stavěná do terénu atd.
Hekynen
Re: Za
No, 9-ti kolečko nebylo nejenom za komančů, ale neměli ho ještě ani vrazi z vólstrýtu
Nahlas se ti směju
Re: Za
Výborně, pochopil jsi smysl mého příspěvku... Píšu totiž to samé...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
Český výletník: Kde Československo nezaniklo. Hranice roztrhala dvě obce
Vždycky mě lákalo vidět, jak vypadá osada Sidonie na Zlínsku, jejíž část se „stěhovala“ na...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu
Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...
Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy
Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...
Prodej rodinného domu 132 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 495 000 Kč