Nákup přes internet - ilustrační foto

Nákup přes internet - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Čtvrtinu zájezdů Češi kupují přes internet. Ve své pracovní době

  • 12
Čím dál víc Čechů si kupuje zájezdy přes internet, jen loni se jich takto prodalo 600 tisíc za čtyři miliardy korun. Zajímavostí ovšem je, že třetina kupujících si zájezdy vybírá v pracovní době, nejčastěji mezi 10.-12. hodinou, a pak mezi 13. a 15.hodinou. Vyplývá to z průzkumu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Průzkum na vzorku 100 000 zájezdů prodaných po internetu potvrdil, že 17 % zájezdů si Češi v minulém roce vybrali v pracovní den dopoledne mezi 10 a 12  hodinou, tedy v zaměstnání. Dalších 15 procent zájezdů se potom prodalo mezi 13 a 15 hodinou.

Co se týče jednotlivých dní v týdnu, nejvíce lidé objednávají zájezdy v první polovině pracovního týdne: nejčastěji v pondělí (20%), následuje úterý (19%) a středa (18%). Nejméně se zájezdy objednávají o víkendu: sobota (6%), neděle (8%). Hlavním důvodem je to, že o víkendech lidé nebývají v práci a jsou proto i méně na internetu.

Z hlediska měsíců si Češi kupují nejvíce zájezdy po internetu v červenci (20 % objednávek) a v srpnu (19 % objednávek). Nejméně se pak zájezdy po internetu prodávají v prosinci (2%), v listopadu (4%) a v lednu (4%). Prosinec je nejslabší hlavně proto, že jednak není sezona, jednak lidé spíše než dovolenou nakupují na internetu vánoční dárky a elektroniku.

Internetové prodeje stoupají

Prodej zájezdů po internetu stále roste, v minulém roce se takto u nás prodalo již 26% všech zájezdů, což znamená meziroční nárůst o 6 %. Celkem to tedy bylo přibližně 600 000 zájezdů za 4 miliardy korun.

Stále však zaostáváme za vyspělými zeměmi, v západní Evropě se prodá přes internet v průměru 35 % všech zájezdů a v USA si lidé přes internet koupí dokonce 40% všech zájezdů, upozorňuje Tomio Okamura, člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Je tedy zřejmé, že prodeje zájezdů přes internet budou stoupat i v nejbližších letech.

Cestovní kanceláře celkem loni prodaly v České republice 2,3 milionu zájezdů ( z toho 100 000 tuzemských a zhruba 50 000 přes zahraniční CK) za 15 miliard korun, což znamená, že se prodalo přibližně o 5% více zájezdů než předloni.