Při stavbě využije již existující, dosud nezpevněné vozovky. Ta má být mimo jiné pokryta asfaltem a opatřena po celé délce svodidly. Projekt má stát asi 20 milionů dolarů.
Spory o Tibet
Záměr dopravit olympijskou pochodeň na Everest je podle mnohých veden snahou Číny mezinárodně potvrdit svou suverenitu nad Tibetem, který se spolu s Nepálem o nejvyšší horu světa dělí. Čínská armáda Tibet vojensky obsadila v roce 1951. Proti tomu se po více než padesáti letech koná každoročně mnoho demonstrací ve všech koutech světa.
Minulý měsíc rozvinulo pět amerických studentů právě v základním táboře pod Everestem, kam má silnice vést, transparenty volající po nezávislosti Tibetu. Čína je zatkla a poté vyhostila ze země.
V dubnu organizátoři pekingské olympiády oznámili ambiciózní plán nejdelší trasy olympijské pochodně v dějinách - během 130 dnů má oheň urazit 137 tisíc kilometrů (více než třikrát víc, než je obvod zeměkoule) a protnout hranice pěti kontinentů.
Mount Everest není jediným kontroverzním bodem na trase olympijské pochodně, tak jak ji vytyčila čínská vláda. Podle Číňanů by měla vést trasa i přes Tchaj-wan, jehož samostatnou existenci pekingské úřady neuznávají. Tchajwanský olympijský výbor k tomu uvedl, že taková trasa je nepřijatelná.