Cestovní kancelář drží turisty v nejistotě

Přirovnání k mrtvému brouku padne na brněnskou cestovní kancelář Daniela, která se dostala do finančních potíží a zkomplikovala řadě klientů zaplacenou zahraniční dovolenou. Postižených zákazníků přitom přibývá a ozývají se další kanceláře, jimž Daniela dluží peníze. Asociace českých cestovních kanceláří a agentur bude jednat o jejím vyloučení ze svých řad.

CK Daniela mlčí
Přes všechny problémy firma dosud nevyhlásila úpadek a její majitelka Daniela Bartoňová není k zastižení.

Před sídlem firmy v Kozí ulici stále stojí poutač na zájezdy "last minute", ale v kanceláři sedí jen brigádnice, která se zákazníkům omlouvá za to, že kancelář není schopna splnit své závazky. Otevírací doba se zkrátila na pár hodin denně.

Cestovní kancelář Daniela zprostředkovávala zájezdy, vybírala od zájemců peníze, ale firmám pořádajícím zájezd nezaplatila.

"Daniela nám nepředala peníze za dva lidi, kterým před časem prodala námi pořádaný výlet do Chorvatska. Shodou okolností CK Daniela prodala za dobu své existence jediné dva zájezdy naší firmy, a to jsou právě ty problémové," řekl Miroslav Hrdlička z cestovní kanceláře Geops.

O tom, že CK Daniela má zásadní problémy, svědčí i vzhled webových stránek kanceláře. Poslední last momenty CK nabízí z července. Podívejte se sami ZDE.

"Aby vůbec mohli klienti vycestovat, museli zaplatit znovu, ale tentokrát přímo nám. Firma Daniela jim v dopise slíbila, že od ní dostanou peníze později zpět," dodal Hrdlička z Geopsu.

"Vrácení peněz někdy v budoucnosti nevěřím, jedinou možností je asi trestní oznámení. Pokud vím, majitelka si jen občas odnese nějaké vybavení z kanceláře, ale jinak je nezvěstná," stěžuje si žena, která si zaplatila zájezd, ale nikam neodjela.

Zákazníkům zbývají pouze žaloby
Poškození zákazníci se hromadně obracejí na asociaci, jíž je kancelář Daniela členem.

"Rádi bychom jim poradili, ale nemáme žádné bližší informace. Není s kým komunikovat, majitelka nebere telefony a na vzkazy neodpovídá. Kancelář nevyhlásila úpadek, proto není možné žádat u pojišťovny náhradu škod. Klienti by případně mohli vyvolat úpadek žalobami," míní tajemník asociace kanceláří Miroslav Ehl. Podle něj jde o neetické chování firmy, proto bude asociace jednat o jejím vyloučení.