Cenné rady od cestovatele, který byl v Thajsku

11:21aktualizováno  11:21
Byl jsem v Thajsku na Phuketu asi od 9.2.2005 do 16.2.2005. Původně jsme na základě informací z médií o tsunami změnili místo pobytu na KohSamui, ale zhruba po týdnu na KohSamui jsem se vydal na vlastní pěst na Phuket.

Letenku z KohSamui na Phuket (o letenku jsem požádal v místní cestovce ve 20:30, letenku jsme dostal cca ve 20:50 a odlétal jsem následující den v 08:00, doba letu  45 minut) jsem koupil za 2000 BTH, únorový kurz byl cca 0,63 Kč za 1BTH.

Malý detail: letenka z BangKoku na Phuket stojí cca 2500 BTH, když ji koupíte na Kaosan road v Bangkoku (na letišti jsem se neptal, ale mám od všeho www stránky kdyby bylo třeba...)

Na Phuketu jsem neměl ani ubytování, ale protože to tam již dobře znám, tak jsem s tím neměl probém.

Zajímavá historka z taxiku: Po nástupu do taxiku jsem řekl řidiči, že chci na Patong Beach do hotelu PatongBayGarden (www.patongbaygarden.com ). Tento hotel totiž uváděl na stránkách, že je už od 1.2.2005 plně v provozu. (Hotel je jako jeden z velmi mála hotelů přímo na pláži / ostatní shoptely jsou většinou až za silnicí). Taxikář mi cestou říkal, že si není jistý, jestli je hotel na 100% v provozu, ale že vypne taxametr a zastaví se se mnou u nich v kanceláři, kde mají mapu a přímo mi zjistí, zda je hotel OK, případně hned zabookují hotel nový.

Bohužel mi řekli, že hotel ještě v provozu není a nabídli mi něco jiného o kousek dál (v té době byl v provozu v první řadě s výhledem na moře jen jeden hotel na Patong pláži). Odmítl jsem s tím, že jim nevěřím a pokračoval taxikem na místo, že si hotel vyberu, až uvidím co a jak, a když se mi tam nebude líbit, tak se sbalím a poletím nazpět.

Zajímavost: Pokud bych si totiž hotel (ne PatongBayGarden, ale jiný za levnější cenu) zabookoval v kanceláři, budu platit cca 1400 BTH / noc, ale pokud už přijedete na recepci hotelu, zaplatíte 1900 BTH / noc a slevu nedostanete.

Turisté: lidí tam bylo fakt o něco méně než loni, ale lepší se to každým dnem.

Zajimavé odkazy: http://www.phuketgazette.com - noviny vycházející na ostrově Phuket, kde se dočtete vše, co potřebujete vědět.

Zajimavé detaily: Na Phuketu na pláži Patong beach již byl instalován a je v provozu varovný systém před tsunami. Když jsem tam v únoru byl, tak tam zrovna ukazovali, jak to funguje a měli tam kolem toho shromáždění, aby informovali lidi...

Zajimavé zkušenosti: Velmi dobří známí, co tam byli s námi na KohSamui, museli kvůli nějaké chřipce zůstat na ostrově o čtyři dny déle, kde postižená ležela čtyři dny na JIPce. Nikde nebyl žádný problém a tak, jak se o ně postarali a jakou měli péči, to prý nikdy nikde neviděli...

Manžel postižené dostal samozřejmě lůžko vedle manželky přímo v nemocnici od rána do večera kolem nich běhalo spousta lidí a pořád se jich ptali, jestli jim něco nechybí a podobně... Za 4 dny na jednotce intenzivní péče a pochopitelně vyléčení tak, aby mohli odletět, bylo vyúčtování v přepočtu zhruba 17 000 Kč... Druhá osoba samozřejmě nikde nefigurovala, aby pojišťovna proplatila vše a nedělal někdo potíže, že druhá osoba měla letět domů...

KDYBY NAŠE ZDRAVOTNICTVÍ BYLO NA TAKOVÉ ÚROVNI JAKO JE V THAJSKU, TAK BY JSME SE ASI MĚLI PODSTATNĚ LÉPE... Tam všechno jde, u nás je se vším problém. Mám vlastní zkušenosti s léčením anginy, se kterou jsem minulý rok odletěl do Thajska z ČR a asi se příště pojedu léčit tam :-) Jen těch 9 hodin v letadle je katastrofa...

Nejčtenější

Karaoke z Islandu
Přijeďte a zlomíte si jazyk. Nejtěžší karaoke píseň má přilákat turisty

Že je váš rodný jazyk komplikovaný a turisté vás nedokážou ve vaší řeči ani pozdravit? Udělejte z toho výhodu. Originální karaoke písnička s komplikovanými...  celý článek

Sedlo Zbojská
Divoký výlet do historie. Malý Slovenský ráj zbojníka Jakuba Surovca

Ve stínu legendárního Juraje Jánošíka působil v 18. století na Slovensku zbojník nemilosrdného jména Jakub Surovec. Jeho domovským rajonem byla oblast...  celý článek

Před letošní cestou na Gašerbrum I. měl obavu, zda v něm výstup nerozvíří...
Bál jsem se, že na Gašerbrumu najdu parťákovy ostatky, říká Marek Holeček

Letos poprvé vylezl jihozápadní stěnou na osmitisícovku Gašerbrum I. Před čtyřmi lety tam při druhém společném pokusu tragicky zahynul jeho parťák Zdeněk...  celý článek

Tisíc vojáků se střetlo u Slavkova u Brna. Připomněli si rok 1805, kdy...
Kde se psala historie. Procházka za bitvou tří císařů v okolí Slavkova

V dalším díle seriálu Cesty kulturní krajinou jsme tentokrát zamířili do krajiny okolo Slavkova u Brna. Na komentovanou procházku s ruční kamerou jsme se...  celý článek

"V den mých pětadvacátých narozen jsem se ráno podíval na svou kočku a uvědomil...
Moje kočka si žila lépe než já, říká muž, který brázdí svět bez motorů

V pětadvaceti opustil dobře placenou práci a rozhodl se věnovat své vášni – pomalému cestování. Dave Cornthwaite ukrajuje kilometry na paddleboardu, kajaku,...  celý článek

Další z rubriky

Filadelfie
Nebojte se couchsurfingu. Já jsem tak poznala Filadelfii, píše Češka

Jako au-pair v americkém Washingtonu D.C. jsem se během svého volna snažila poznávat nová místa. Jedna z mých nejzdařilejších cest směřovala do města...  celý článek

V této části parku nejsou značené stezky. Cestovatel se v terénu musí...
Mnozí nás mají za šílence. Trek drsnou divočinou Yukonu nás ale dostal

Žádné značené stezky, jen kompas a topografické mapy. A taky drsné počasí i všudypřítomní medvědi. Kdo miluje trekking v divoké přírodě, nebojí se a je schopný...  celý článek

Pont suspendu de la Riviére de l'Est
Au-pair z říše snů. Na Réunionu je na všechno dost času, říká Češka

Znáte ten pocit, kdy se doslova topíte ve svém životě? Všechno je špatně. Přesně tak jsem se cítila ke konci roku 2015. Rozhodnutí opustit práci, partnera,...  celý článek