Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Z Evropy dvakrát do Sydney za 10 tisíc. Bláznivé letenky pro fanatiky

aktualizováno 
Běžná cena za letenku do Austrálie je okolo 25 000 korun. Když ale chytnete jednu z šílených letenek, tak se za 10 000 korun podíváte z Evropy do Sydney klidně dvakrát. Akorát budete mít v Austrálii na pobyt pouhých 19 hodin a za týden strávíte v letadle skoro čtyři dny.

Chybný tarif španělské Iberie vás usadí do letadla na dlouhé hodiny, příznivce si přesto našel. | foto: ČTK

Občas se to stává. Do rezervačních systémů leteckých společností se vloudí chyba a cena letenky je mnohem nižší než obvykle. Výrazné jsou tyto chyby především u dálkových letů, ale třeba v loňském roce díky chybě nabízela italská Alitalia omylem letenky po Evropě i zadarmo (více zde).

Nejčastěji se chybné ceny objevují u letenek, kde je odlet a návrat do jiného města. Příkladem budiž třeba let na trase Praha - New York - Budapešť. Příčin chybného nacenění může být mnoho, někdy je důvodem nezapočítání palivových poplatků za jednu část cesty. A jelikož u mnoha dálkových letenek může být palivový příplatek i 90 procent z ceny letenky, tak i jeho částečné nezapočítání sníží cenu velmi výrazně.

Výše uvedené chybně naceněné letenky se objevují v posledních letech průběžně, někdy jsou velmi zajímavé, jindy atraktivitu snižuje vzdálené letiště odletu nebo příletu. 

Létání do zásoby

Výrazně výjimečnější jsou chybně naceněné letenky, kdy se lze podívat na druhou stranu světa za pakatel. Opět můžeme připomenout italskou Alitalii, která s naceňováním letenek měla dlouhodobé problémy a loni vypustila letenky do Tokia, Hongkongu nebo do Singapuru za 100 až 120 eur (aktuálně asi 2 700 až 3 200 korun).

Uvedená cena je čtvrtinová až pětinová proti obvykle nejlevnějším letenkám na daných trasách. Jenže výhodná cena měla háček, v cílovém místě bylo jen minimum času, návrat byl tím samým letadlem, kterým se do cíle doletělo. Takže podle cíle to bylo od tří do devíti hodin času. Přesto se našlo dost nadšenců, kteří se na cestu vydali. Praktický pozitivní efekt má takový výlet jediný, a to je nalétání určitého počtu mílí do věrnostního programu některé aerolinky.

Pokud byl let s Alitalií do Japonska na otočku bláznivý nápad, pak využití aktuální chyby španělských aerolinií Iberia je nápad naprosto šílený. Ale mílí získáte docela dost.

Dobrovolné mučení

Chyba se minulý týden pravděpodobně poprvé objevila na fóru Flyertalk.com a postupně se šířila po webech, které informují o levných letenkách. Ještě o víkendu bylo možné letenky koupit na různých letenkových portálech včetně webu samotné aerolinky.

Základem je nudný let z Paříže (letiště Orly) do Madridu. Jenže díky chybě bylo možné do trasy vložit různé exotické destinace. V Africe to byl Johannesburg nebo Lagos, v Asii například Singapur a dokonce bylo možné do trasy vložit i australské Sydney. A to nikoliv jednou ale rovnou dvakrát.

Chybný tarif Iberie

Na letence se tak objevilo například trasování Paříž - Sydney - Madrid - Sydney - Paříž, respektive vložené kombinace vzdálených měst. A to vše za ceny od 300 do 450 eur, tedy zhruba od 8 000 do 12 000 korun. V případě dvojité cesty přes Austrálii lze získat přibližně 35 000 a více mil do věrnostního programu.

Případný zájemce ale musí počítat, že poletí dvanáctkrát (reálně se totiž letí na trase Paříž - Londýn - Singapur - Sydney - Singapur - Londýn - Madrid a opět dokola), v letadle stráví přes devadesát hodin, na přestupech pak přes 32 hodin a pouze v Madridu budete mít necelých dva a půl dne. Dodejme, že ač je letenka vystavená na Iberii, reálně všechny lety letí britské British Airways.

Chybný tarif Iberie

Přestože zvládnout dvakrát za týden let do Austrálie v ekonomické třídě je absolutní tortura, tak se již našlo hodně odvážlivců, kteří si různé letenky koupili. A někteří si jich pořídili hned několik. Nutno dodat, že některé kombinace jsou časově méně náročné než lety do Austrálie, ale zase přinesou méně mílí do věrnostního programu.

Na vlastní riziko

Pokud vás cesta zaujala, připravili jsme pro trasu do Austrálie tabulku, kde je uvedeno, co přesně váš čeká. Celkem proletíte asi 71 928 km, což je zhruba 44 900 mil.

Poznámka: u všech chybných tarifů je možné, že aerolinka i vydané letenky zruší. Dopředu to nelze odhadnout. V případě uvedené chyby Iberie se objevují varování, že základem je prostá letenka Paříž - Madrid - Paříž a je možné, že aerolinka majitele multisegmentové letenky nakonec pošle nejkratší cestou z Paříže do Madridu a zpět. A pak by už cena 300 až 400 eur nebyla vůbec lákavá, přímo stejná trasa stojí čtvrtinu. Koupě je tak jen na vlastní riziko.  

Trasa:Datum:Doba letu:Vzdálenost:Čas na letišti příletu (přestup, přestávka):
Paříž - Londýn14.3.1:20368 km2:10
Londýn - Singapur14.3. až 15.3.12:5010 887 km1:30
Singapur - Sydney15.3. až 16.3.7:456 289 km9:25
Sydney - Singapur16.3.8:106 289 km1:30
Singapur - Londýn16.3. až 17.3.14:0510 887 km2:05
Londýn - Madrid17.3.2:251 244 km2 dny 8:50
Madrid - Londýn19.3.2:251 244 km1:05
Londýn - Singapur19.3. až 20.3.12:5010 887 km1:30
Singapur - Sydney20.3. až 21.3. 7:456 289 km9:25
Sydney - Singapur21.3.8:106 289 km1:30
Singapur - Londýn21.3. až 22.3.14:0510 887 km2:05
Londýn Paříž22.3.1:15368 km
Autor:




Nejčtenější

Dvaaosmdesátiletá Nina při tangu s devadesátiletým Oscarem v Buenos Aires (18....
Argentinské tango od srdce. Je jim 172 let a tančí na mistrovství světa

Vášnivé tango tančí už od 40. let minulého století. Devadesátiletý Oscar a dvaaosmdesátiletá Nina se v srpnu společně zúčastnili světového mistrovství v tangu...  celý článek

Campari na led, v tomto případě na ledovou tříšť. Lehce nahořklé a osvěžující
Módní Aperol slaví úspěch. Recept na skvělý aperitiv je ale starý 100 let

I když je Itálie kolébkou mnoha slavných aperitivů připravených z cinzana, martini, campari a dalších hořkých a kořeněných bitterů, mladí lidé z celé Evropy si...  celý článek

„Dnes už jsou bicykly o něčem jiném. Mají kola 29 palců, všechno je lehké z...
Hurikán, přepadení a 107 defektů. Jako první Čech objel svět na kole

Deset let příprav, tři roky dobrodružného cestování a pak dvě desítky let vzpomínání. V září uplyne 20 let od chvíle, kdy jeden z nejznámějších českých...  celý článek

Medvěd s uloveným lososem
Aljaška, z které mrazí. Lososí hostina pro medvědy na vlastní oči

Jeden z nejúžasnějších zážitků v pozorování zvířat, jaký se dá na naší planetě v divočině zažít, je tažení lososů, na které čekají hladoví medvědi a nedočkavě...  celý článek

Útočiště zde ovšem najdou i následovníci květinových dětí. Nepotřebují nic. Jen...
Chleba z banánů a radost ze života. Na Havaji jsou naštěstí všichni divní

Rozvalit se na lehátku a nechat o sebe pečovat, to je častá možnost, jak si užít dovolenou na Havaji. Jak se na sopečných ostrovech v Tichém oceánu žije na...  celý článek

Další z rubriky

Pláž Maho na ostrově Svatý Martin nabízí dechberoucí podívanou
Turistická sezona se stále prodlužuje, hurikán Irma mění cílové destinace

Hitem letošního podzimu budou Kapverdské ostrovy, výrazně také vzrostla poptávka po dovolené v Turecku a v Egyptě. Prodlužování sezony je trendem posledních...  celý článek

Solná poušť po dešti
Dotknout se nebe. Putování nádhernou Bolívií s bleskem za zády

Druhá půlka mého bolivijského pobytu byla stejně nabitá jako ta první. Vydáváme se na povedený trek do And, poté sestoupíme do Amazonské nížiny a nakonec...  celý článek

Kořeněné maso, pikantní omáčka a spousta zeleniny. Ovšem ten můj kebab je ze...
Proč není kebab jako kebab. A co je vlastně kebab?

V posledních letech obliba kebabu v českých městech vytrvale stoupá. Jenže spousta z nás v tom má trochu „hokej“. Co je vlastně kebab, jak se liší od gyrosu a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.