Američané si vybírají dovolenou podle internetu

Většina Američanů plánující dovolenou v zahraničí čerpá podle vedoucí České centrály cestovního ruchu v New Yorku Kateřiny Pavlitové informace z internetu. "Internet hraje v současné době prvořadou roli. Kdo chce přilákat americké turisty, musí mít k dispozici dobré stránky, nejlépe s konkrétním doporučením, jak v daném místě strávit volný čas," řekla dnes Pavlitová v Karlových Varech na mezinárodním filmovém festivalu Tourfilm 2001. Českým touroperátorům Pavlitová doporučuje také rozšířit nabídku pro americké klienty na celou střední Evropu.

"Střední Evropa je v zámoří pociťována jako homogenní celek," řekla. Podle
Pavlitové roste mezi Američany zájem také o lázeňské pobyty. "Spíše než o klasické dlouhodobé pobyty mají Američané zájem o kratší. Chtějí mít pocit, že jsou hýčkáni v luxusních lázních s atmosférou minulého století," řekla Pavlitová.
   

Mezi nové trendy se podle ní řadí i zájem o výlety z Prahy v malých skupinkách, nejlépe osobním autem s vlastním průvodcem. Důležitá je pro Američany také kvalita jídla. "Představa, že jedí jen hamburgery, již dávno neplatí. Gastronomie se stala v USA velkým koníčkem," upozornila Pavlitová s tím, že 25 procent výdajů v ČR američtí turisté utratí za jídlo. "Američané také potřebují téma, jinak se brzy nudí," upozornila dále. Zájem je podle ní o "genealogickou" turistiku, vinařské stezky, ale i
cokoli spojené s výrobou piva. "Pivo také patří mezi gurmánská témata, není považováno za plebejský nápoj," dodala.
   

Američané mají v průměru pouze dva týdny dovolené ročně. "O to pečlivěji ji ale plánují," řekla Pavlitová. Velkou roli hrají dobře zpracované programy, které američtí turisté nezřídka doslovně plní. "Za co nejkratší dobu toho chtějí co nejvíce vidět. Za kvalitu jsou ochotni hodně zaplatit," dodala.