Alpine Show potvrdila trend: turisté si kupují univerzální oblečení

O víkendu proběhla v Praze kontraktační výstava turistického, kempového a horolezeckého vybavení Alpine Show. Potvrdilo se na ní směřování výrobců do segmentu trhu na pomezí sportu a odpočinku. Už jim totiž nestačí pravověrní turisté nebo horolezci, ale chtějí dodávat své zboží i těm, kteří se jen občas projdou po lese nebo se projedou na kole v terénu. Podle obchodníků je podzimní trend jasný - nejvíce se bude prodávat výbava pro lehký trekking.

"Lehké kotníkové boty se totiž dají nosit nejen na turistiku, ale také do města a na vycházky," je přesvědčený zástupce italských boty Asolo v Česku Aleš Fiala. "Začínají jít na odbyt i trekové polobotky, které je možné používat pro celodenní nošení." 

O podobném trendu hovoří i zástupce tuzemské firmy Schwarzkopf: "Od loňska se dobře prodávají bundy, do kterých lze připnout spodní zateplovací vrstvu z fleece." Tak se z vrchního oblečení stává univerzální, protože ho lze nosit v teple a vlhku jako samostatnou bundu, v chladu místo svetru jen vnitřek a když uhodí podzimní mrazíky, dohromady jako teplý a nepromokavý komplet. "Pár klasických péřových bund  za zimu také prodáme, ale dnes jsou už jen výsadou expedic do vysokých hor."

Podle Schwarzkopfu se z hodně teplého oblečení nejvíce kupují bundy zateplené umělým vláknem, které jsou sice určeny především pro lyžování a snowboarding, ale dají se nosit i do města.