Obecně platí na rakouských dálnicích maximální povolená rychlost 130 km/h. V zónách IG-L (ImmissionsschutzGesetz-Luft)je ovšem na určitých místech povoleno jezdit pouze 100 km/h a dokonce v těchto místech existovaly výjimky na základě §49 odstavce 4 rakouského zákona o motorových vozidlech.
Tam se definovalo to, jak má vypadat registrační značka pro elektromobil a vozidlo poháněné vodíkem. Na základě toho vznikla výjimka zvýšení rychlosti pro elektrická vozidla registrovaná v Rakousku.
Tento přístup se však nelíbil okolním zemím. Například německý autoklub zajistil právní služby pro jeho člena, který jel v IG-L zóně se svou teslou stejně rychle jako zvýhodněný elektromobil s rakouskou registrační značkou. Případ se dostal až k Evropské komisi a ta toto diskriminační opatření zrušila na základě nerovného zacházení.
Elektromobilisté ze zahraničí tak nově mohou jezdit v daných úsecích stejně rychle jako domácí. Podmínkou je však speciální registrační značka pro vozidlo s nulovými emisemi. V případě českých aut tedy registrační značka EL. Více o IG-L zónách čtěte zde.