Žabožroutská mňamka k Tour de France. Kolo Lapierre je králem Alp

  0:01
Na našem trhu méně známé francouzské silniční kolo oslnilo až „německou“ solidností, bytelností, superbezpečnými sjezdy a pekelnými alpskými převody. Tohle je kolo do megahor.

Občas nám vytknete, že testujeme příliš drahé výrobky, k nimž nemá normální čtenář šanci se dostat. Přiznáváme, že je to trochu záměr. Protože nejsme oborový cykloweb a máme na velký svět kol jen jednu rubriku a omezené možnosti, snažíme se vám ukazovat nejlepší a nejzajímavější novinky. A ty jsou pochopitelně také drahé. Ale vaše připomínky si bereme k srdci. V rámci probíhající Tour de France jsme otestovali kolo, které je z pořadatelské země, je zajímavé, ale zároveň zdaleka nepatří k nejdražším.

Parametry

Rám PULSIUM CARBON
Vidlice LAPIERRE PULSIUM CARBON - Carbon Steerer
Přehazovačka SHIMANO 105 RD-5800 GSL 11-SPEED
Přesmykač SHIMANO 105 FD-5800FL
Řazení SHIMANO 105 ST-5800 2x11-SPEED
Brzdy SHIMANO BR-5800
Kliky SHIMANO 105 FC-5800L 50x34 170mm / 172,5 (M) / 175 (L,XL,XXL)
Kazeta SHIMANO 105 CS-5800 11-SPEED 11-32T
Řídítka ZIPP Service Course 80 anatomic, šířka: 40 (XS) / 42 (S,M,L) / 44 (XL, XXL)
Zapletená kola SHIMANO RS010
Pláště MICHELIN DYNAMIC SPORT 700x25
Sedlo FIZIK Aliante Delta Mg
Sedlovka LAPIERRE CARBON SP-297N-ACF, délka: 350mm, průměr: 27,2mm

Ne každý ví, že v pelotonu jsou zastoupeny dvě francouzské značky - Look a Lapierre. V českých končinách nejsou moc frekventované. Rozhodli jsme se proto otestovat značku Lapierre, již sedlají jezdci známé francouzské stáje FDJ, např. jeden z nejlepších francouzských cyklistů Thibaut Pinot.

Kolo Lapierre model Pulsium 300 není sice identickým kolem, na němž jeli závodníci v horách, ale na podobném modelu překonávali například etapu, kde byly úseky s kočičími hlavami. Stroj je speciálně vyvinutý právě pro pohodlí závodníků tam, kde je náročný, hrbolatý povrch.

Tento trend přináší v posledních dvou, třech letech zajímavý vedlejší efekt. Díky svým speciálním vlastnostem začala být tato kola, která závodníci brali zejména na „severské klasiky“ a vybrané etapy Tour de France, brzy velmi oblíbená i mezi obyčejnými sportovními či jen svátečními jezdci. Mezi těmi, kteří nepotřebují koukat tolik na absolutní rychlost, ale chtějí mít v sedle dostatečné pohodlí.

Zadní, horní část rámu s pružícím elastomerem

Mohutná střední část stavby rámu se šlapáním

Přední část rámu s řídítky

A jak se tedy na takovém kole jezdí? Musíme hned zkraje přiznat, že Lapierre Pulsium 300 není kolo postavené „do super-rychla“. Souvisí to samozřejmě i s komponenty. Sada Shimano 105 je solidní, ale nemůže se rovnat lehoučké a supertuhé top závodní sadě Shimano Dura Ace. Své hrají i obyčejná relativně těžká hliníková zapletená kola Shimano RS 010 (asi nejslabší článek celého stroje) oproti lepším hliníkovým nebo dokonce karbonovým. Pokud tedy na Lapierre Pulsium 300 přesednete z profi závodního Specialized S-Works Tarmac, což se právě stalo autorovi článku, ucítíte hned rozdíl v rychlosti. Pulsium 300 je pomalejší.

Kolik to stojí

Maloobchodní cena kola Lappiere Pulsium 300 je 55 tisíc korun.

Je to dáno i stavbou a skladbou rámu. Pulsium (všechny jeho modely) se pyšní do horní trojúhelníkové části karbonové stavby implantovaným pružícím modulem - elastomerem, který dělá kolo pohodlnější. Samozřejmě mu ale zároveň ubere něco na rychlosti. Zajímavým detailem je pak konstrukce zadní stavby, která umožňuje v případě potřeby použít zadní plášť až do šíře 32 mm.

Pokud pomineme rychlost, zůstávají v podstatě jen pozitiva. Autor článku dlouho neseděl na silničním kole, které by poskytovalo takovou kombinaci komfortu při jízdě a zároveň pocitu bezpečí v rychlých sjezdech. Zatímco při jízdě po rovině a na horším povrchu Lapierre skvěle žehlí nerovnosti, ve sjezdu jede pocitově jako přikovaný k asfaltu.

Lyžařovi bych to připodobnil k závodní obřačce. Sedí, sedí a zatáčky jede jako po kolejích. Jakoby nemá žádný limit. Zvyknete si závratně rychle. Je to dáno především bytelnou konstrukcí a geometrií karbonového rámu a vidlice.

Druhou velkou výhodou jsou na naše poměry neobvyklé převody. Už když kolo vyndaváte z krabice, upadne vám brada nad obří „plackou“ – největším pastorkem. Zatímco u běžných kol této kategorie na našem trhu mají největší pastorky vesměs 26 až 28 zubů, Pulsium 300 má neuvěřitelných 32. Okamžitě pochopíte proč.

Kolo je prostě určeno na pohodlné výlety do pořádných kopců. Lehce vyjet a bezpečně sjet. Na tomhle vyšlápne Jeseníky, Passo Stelvio nebo Alpe d´Huez i sváteční jezdec.

Autor:
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  3.5 12:01

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Už toho máme dost! Jak se populární destinace perou s přemírou turistů

1. května 2024

Velké pokuty za prkotiny, deklasování turistů na chodící peněženky, vytváření organizovaného...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rekordní jeskyně světa. V unikátním žebříčku je zastoupené i Česko

2. května 2024

Po celém světě bychom napočítali více než 1 200 veřejnosti přístupných jeskyní, které ročně...

Český výletník: Kde Československo nezaniklo. Hranice roztrhala dvě obce

27. dubna 2024

Vždycky mě lákalo vidět, jak vypadá osada Sidonie na Zlínsku, jejíž část se „stěhovala“ na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy

26. dubna 2024

Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...

Očima šotouše: vyberte nejkrásnější fotografii Karkulky nebo Rosničky

3. května 2024  14:33

Dubnové kolo naší fotografické soutěže Očima šotouše pro všechny milovníky železnice jsme tentokrát...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  3.5 12:01

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Český výletník: Když sochy hrají golf. Zkuste si netradiční stezku v Praze

3. května 2024

Golfové hřiště v Praze-Hostivaři je zároveň originální sochařskou galerií a jednou měsíčně nabízí...

Luxusní pláže i panenská příroda. Co a kdy objevovat na italské Sardinii

2. května 2024

Premium Evropský Karibik. To označení si italský ostrov plně zaslouží. Najdete tu identicky průzračné moře...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...