Ryanair nabídl Praze umístění šesti svých letadel a vytvoření 33 mezinárodních linek s kapacitou více než dvou milionů cestujících. Díky novým linkám by dopravce navíc potřeboval přes dva tisíce nových zaměstnanců.
Expanzi ale podmiňuje snížením letištních poplatků. Praha je pro Ryanair v jeho síti jedním z nejluxusnějších, ale současně nejdražších letišť. Nízkonákladový dopravce létá hlavně na menší letiště, kde je provoz levnější.
S velkou pravděpodobností půjde ale jen o marketingový tah Ryanairu, jak na sebe znovu upoutat pozornost. Letiště totiž zlevnění nechystá. "Podmínky jsou pro všechny dopravce stejné," vysvětlila mluvčí Michaela Lagronová.
Pomůžeme letišti před kolapsem, rýpl si Ryanair
Ryanair se mimo jiné opřel i do státních Českých aerolinií, jejichž stav je podle průkopníka levného létání po Evropě na hranici bankrotu.
"Ryanair poslal nabídku pražskému letišti, která by mohla pomoci uchránit letiště před kolapsem způsobeným ČSA. Ten je více než pravděpodobný poté, co ČSA byly nucené zastavit téměř celou svoji flotilu proti bankovním úvěrům, čímž narušily celý svůj provoz," řekl mluvčí Ryanairu Stephen McNamara.
ČSA se proti výrokům Ryanairu okamžitě ohradily. Považují je za účelový útok. "Jde o typickou propagační kampaň, jaké společnost Ryanair často podniká na úkor svých konkurentů," reagovala mluvčí ČSA Hana Hejsková.
Podobně Ryanair útočil v minulosti i na ostatní klasické letecké společnosti, na některá letadla dokonce umístil i reklamy, v nichž se s konkurenčními aerolinkami loučil. V případě ČSA to prý neplánuje. "ČSA nás nezajímají," dodal Daniel DeCarvalho z tiskového oddělení Ryanairu.
Kam létajíRyanair z Prahy létá do Dublinu, Birminhgamu, Frankfuirtu-Hahnu a Stockholmu, z Brna do Londýna. Expanzí tak výrazně zaostává například za Bratislavou, odkud vypravuje dvacet různých linek. Větší expanze by mohla nastat až po plánovaném otevření nízkonákladového letiště ve Vodochodech. |