Sen mnoha cestovatelů o dobrodružné cestě, která by je nestála skoro nic, se může splnit. Tchajwanský úřad cestovního ruchu hodlá zpopularizovat svou zemi netradičním způsobem – zaplatí čtyřdenní výlet po ostrově padesáti týmům z celého světa.
Do soutěže nazvané "Tchaj-wan hledá průzkumníky" se mohou přihlásit cestovatelé z celého světa. Musejí být alespoň ve dvojici a pokud nemluví japonsky nebo čínsky, rozhodně musí mluvit anglicky.
Nejvtipnější vyhrává
Přihláškou je vlastní plán cesty po Tchaj-wanu na čtyři dny. A čím specifičtější itinerář, tím větší šance na úspěch u poroty.
Organizátoři doporučují zaměřit se například na místní dopravu, termální prameny, cyklistiku nebo určitý aspekt tchajwanského života – módu, kulturu, národní kuchyni.
K tomu musí zájemci natočit půlminutový šot, ve kterém se představí. Čím vtipnější a srozumitelnější bude jejich klip, tím mají větší šanci na úspěch.
Jednotlivé soutěžící Tchajwanský úřad cestovního ruchu představuje na této internetové stránce a kdokoliv jim může poslat svůj hlas.
Ze záplavy všech přihlášek komise vybere 50 nejlepších tipů na cestování po Tchajwanu. Těchto padesát týmů se o prázdninách vydá na svou cestu ostrovem, kterému se také přezdívá Formosa (Nádhera). Potrvá čtyři dny a poté jim úřad vyplatí příspěvek 28 tisíc tchajwanských dolarů. To je v přepočtu něco přes 16 tisíc českých korun.
Z každého dne výpravy musí dobrodruzi natočit krátké video a napsat k němu vyprávění, co prožili a co zajímavého viděli.
Vítěz bere půl miliónu
Na podzim se bude hlasovat o nejlepší výpravě. Porota přidělí zvláštní body za čtenost blogů a počet shlédnutí videa na internetové síti. Vítěze oznámí 15. listopadu.
Vítězný tým vyhraje jeden milion tchajwanských dolarů (něco přes půl milionu českých korun). Nemůže si je ale užít podle svých představ.
Přijetím výhry se dobrodruzi zavážou znovu na Tchaj-wan přijet v únoru nebo březnu příštího roku a strávit na ostrově celý měsíc. Z této cesty opět natočí krátké video o tom, co skvělého a neobvyklého zažili.
Tchajwanský úřad cestovního ruchu si od celé obrovské akce slibuje především zvýšení popularity ostrova. Sází na internet jako na nejrychlejší médium bez hranic a na to, že si cestovatelé budou odkazy na videa a blogy soutěžících posílat mezi sebou.
Během letošního léta a podzimu by tak nikdo na internetu neměl uniknout zmínce o Tchaj-wanu.
Dobrá reklama
Podobný záměr se velice vyplatil australskému státu Queensland, který vyhlásil soutěž o nejlépe placenou práci na světě. Šlo o velice štědře honorované místo správce tropického ostrova v Korálovém moři u pobřeží Austrálie. – více zde
Ministerstvo cestovního ruchu Queenslandu dalo na akci 1,7 milionu dolarů. Obratem získalo publicitu za 110 milionů dolarů.
Stejně uvažuje tchajwanský úřad cestovního ruchu. Na ostrově totiž většina turistů jen přesedá na letadla mířící na Bali. A lákadla ostrova, jehož přezdívku Formosa (Nádherný) mají na svědomí portugalští mořeplavci z roku 1544, jim zůstávají utajena.