Diskuze

V Česku létá přes 20 tisíc nadšenců. Průkaz pořídíte za 60 tisíc

Českým nebem sviští každý rok stovky nových pilotů ultralehkých letadel. Za výcvik a letecký „řidičák“, tedy pilotní licenci, totiž neutratíte životní úspory. A samotné letadlo koupíte za cenu motorky. „Dřív si šikovní piloti doma v garáži přidělávali k rogalům motory z trabantu,“ vzpomíná instruktor Jiří Koubík pro týdeník 5plus2.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OS

Clanek je urcite koncipovan jako PR, nicmene na zadnou konkretni skolu, ale na letectvi obecne.. stejne jako jakykoliv jiny sport. A kdyz chci nekoho nalakat, urcite zacnu od toho, co je nejlevnejsi. Jak je videt ze statistik, ono vlastne to UL letani ani toho PR tolik nepotrebuje, ono uz je proste a jednoduse vetsi poctem pilotu a SLZ nez to "velke" letani. Nevim o kolik je pilotni licence na ULL mene skutecna nez PPL nebo vyssi. Opravnuje me pohybovat se vzduchem, takze skutecna bude ;) Popravde kdyz pri bezpecnosti prohlidce pred vstupem na plochu na zahranicnich letistich vytahnu ceskou licenci CPL, mam pocit, ze ta pripada tem kontrolujicim daleko vice neskutecna, protoze na ni neni ani foto.. Jinak kdyz jste u te terminologie, tak "letadlo" je kazdy letajici aparat tezsi nez vzduch, tudiz i SLZ ;-) Jak se slecna dotazovala nekde nize, od velkych letadel si opravdu chodime odpocnout do UL. Pekne svatky a spoustu krasnych zazitku s ultralighty i "velkymi" stroji.

4 0
možnosti
AK

Ono to v tom článku o motorových rogalech nebude moc přesný. Kolem roku 1984 jich bylo už postavených více.

0 0
možnosti
Foto

Tak já třeba létám na závěsném kluzáku (rogale). Stojí to minimum a už se mi podařilo být i 4h ve vzduchu... Jako jsem z toho moc nadšená. Už se mi podařil i 4h let. Moc by mě ale zajímalo jaký je rozdíl v pocitu z letu v těžkých motorových strojích oproti ultralightům, paraglidů nebo právě rogalům.

Já bych si třeba tipla, že dopraváci když si chtějí odpočinout od práce, jdou si zalítat na ultralightu, nebo zaplachtit. Nebo?

4 0
možnosti
Foto

Někteří dopravní piloti létají i o svém volnu, jiní naopak vůbec. Většina z těch, které znám, se nějakým způsobem angažuje v leteckých školách - buď jako instruktoři v letadle nebo učí teorii (ale tento vzorek pilotů není reprezentativní, protože je znám právě odtamtud).

Já nemám osobní zkušenost z rogala či paraglidů, ale myslím, že tam má člověk mnohem větší možnost kochat se tím samotným letem. Nikam nespěchá, počasí ho většinou nestresuje, má možnost si to pořádně užít - a navíc létá jen a pouze pro radost, takže se tím nemusí stresovat. Má mnohem větší volnost, kudy poletí - to je kolem Prahy trochu omezené. Mezi létáním na moderním ultralehkém letounu a třeba na Cessně za VFR pravděpodobně moc rozdíl nebude. Ale tohle srovnání je jen můj odhad - taky mě párkrát napadlo, jaké to jiné létání než moje asi je. Každé létání je krásné!

Mne nejvíc chytlo IFR létání. Za letu, kdy je třeba hodně špatné počasí, nemám moc čas přemýšlet, jaké to je - ale po letu se ke mně dostaví pocit dobře odvedené práce, pocit z toho, že jsem všechno udělal dobře, že jsem i přes ty všechny podmínky letěl bezpečně. Na zemi většinou moc věcí nepoznám - ale pamatuji si, když jsem poprvé vystoupal nad mraky. Tu krásu, i když jsem si předtím tisíckrát viděl na fotkách, jsem si předtím ani neuměl představit. Narozdíl od většiny ostatních pilotů já si nepamatuju moc dobře své první sólo, zato si vybavím každý detail ze svého prvního let v opravdu špatném počasí.

Každé létání je krásné! Ať se vám tam nahoře líbí i nadále - třeba se tam jednou potkáme!

3 0
možnosti
LM

L39u54k41a59s 58M14u41d82r63a

20. 12. 2016 11:39

Článek je ukázkové zavádění na falešnou stopu, snad možná PR pro "ultralehké létání".

Takže stručně - "ultralehký letoun" není letadlo, ale sportovní létající zařízení. Skutečná pilotní licence samozřejmě jde pořídit mnohem levněji než 1,5 miliónu (PPL), a to i pro komerční využití (CPL).

Myslím si (nemám k dispozici žádný ucelený zdroj informací, jen zkušenosti), že držitelů ATPL bude u nás více než pouhých 1600. Někteří stále ten průkaz mají, ale aktivně v přepravě cestujících už nepůsobí.

Jinak v dnešní době pilot kontrakt sežene, ale rozhodující je, jak se dotyčná společnost postaví k jeho praxi a přezkoušení na daný typ. Ono je totiž těžké splnit podmínku mít zkušenosti, zároveň platné typové zkoušky (nejlépe na více typů), a zároveň být mladý a perspektivní...

3 0
možnosti
Foto

Máta úplnou pravdu - když jsem článek četl, napadlo mě též, proč "zapomněli" zmínit výcvik PPL.

Doplním jen jeden postřeh: mám někde opsané statistiky z roku cca 2013 a tam jsem objevil následující čísla:

- 10000 průkazů všech profesí evidovaných na ÚCL, z toho 4200 pilotů

- letadel v českém leteckém rejstříku: 2000, z toho 1000 letounů a 110 vrtulníků

- SLZ evidovaných LAA: 4000

- pilotů LAA: 9000

Takže to číslo 1600 je pravděpodobně počet CPL+ATPL evidovaných na úřadě v ČR. Nebudou tam ale započteni Češi, kteří mají průkaz evidován v jiné zemi - například piloti Ryanairu musí mít průkaz převeden do Irska, takže ti v tomto čísle započteni dost pravděpodobně nejsou.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků

25. března 2024

Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?

22. března 2024

Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...

Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu

25. března 2024

Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na palubě české La Grace: Vlny tu kradou jídlo a medúzy ucpávají kohoutky

26. března 2024

Dnes brzy ráno odstartoval ve Francii největší námořní festival ve Středozemním moři. Letos má i...

OBRAZEM: Nejdivnější armáda světa. Tisíce mužů chrání posmrtný klid císaře

29. března 2024

Až osm tisíc bojovníků bylo zrozeno z hlíny, podobně jako golem, aby chránili posmrtný klid jednoho...

Český výletník: Říkali mi, že v Kolíně nic není. Tak jsem tam vyrazil

29. března 2024

Všichni si myslí, že ho znají, protože přes něj jezdí každý někam vlakem. Ale doopravdy ho zná...

Děravé království v údolí Loiry. Nejen zámky, ohromí skalními domy i koktejly

28. března 2024

Premium V některých se pěstují houby, v jiných zpracovávají jablka, v dalších farmáři chovají bource...

Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla

28. března 2024

Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...