Diskuze
Bary, luxus, sexy letušky. Tak se létalo v Boeingu v 70. letech
Děkujeme za pochopení.
M53a93r88t11i93n 81J42i36r36o66u94s50e38k
Já jsem cestoval 2x letadlem na trase Praha-Varna, jednou IL-18 a jednou TU-134. Ten druhý let byl pro čtyřčlennou rodinu a 14 dní pobytu u moře za 12.000 Kčs. U toho prvního si cenu nepamatuji. Ale byly tam normální řady sedadel, tohle, co je v článku také nebylo běžné.
R46a85d25e16k 26J53a85n57a55t78a
Však to jsou taky fotky z 1. třídy letadel na Západě, ne charter Balkan Airlines :-)
J29o87s66e55f 24A46n98t92o55š
Za ty peníze, co za to tehdy chtěli, bych neletěl za celý život ani jednou. pokud letíte někam tři hodiny, tak se to dá dnes v pohodě vydržet.
F53r40a15n13t61i55s98e38k 37S48t58e37b42l43o
A hlavne si tam clovek mohl zapalit cigaro!!!
M80i81c91h93a91l 98M77i32l70l97e24r
dobre, ze se na palubach letadel dnes nekouri.
R68u23d37o36l27f 88R37o73s48a
To není nic co bývalo a už není, v podobných cenových relacích to existuje stále, říká se tomu private jet... Vlastně by se dalo říct, že to co bylo v 70. letech zůstalo, ale navíc k tomu přibyla možnost létat méně luxusně ale zato výrazně levněji. Takže článek sice zajímavý ale zavádějící.
J95a97n 40Č81e62k60a26l
Co to je za blábol? Tak porovnejte ceny letenek... Tehdejší "jet set" dnes létá soukromými letadly, a míru luxusu mají úplně stejnou, plus vládu nad časem odletu i destinací. Akorát vzniklo masové létání, a celé to spektrum se posunulo, nic víc...
D86a54v84i72d 31P51ě16c92h
A vemte si, pro kolik lidí (třeba i těch Američanů) byl jediný let celoživotním zážitkem. Někteří tu možnost neměli nikdy. Dneska už letadlem letěl skoro každý, já to mám skoro jako rutinu.
M77i31c68h17a87l 92M41i70l12l19e59r
letecka doprava se od zacatku 70.let znacne rozmohla vsude na svete.
Kdyz jsem se v te dobe usadil v Australii, jeste docela normalni alternativa pro zdejsi mladez, ktera se tenkrat vydavala na delsi poznavaci cestu do sveta a zacinala ji tradicne pobytem ve VB, byla cesta do Evropy lodi.
Jeste v 70.letech provozovaly regulerni pasazerskou dopravu mezi Australii a Evropou lodni spolecnostii z VB, Italie, Recka. Pres Suez to trvalo do Londyna 4 tydny, pres Panamu obvykle 6 tydnu a kdyz se jeden cas nemohlo pres Suez jezdit, kolem Afriky 5 - 5 1/2 tydne.
Qantas zacal letat "jumbem" B 747 na tradicni "klokani trase" Sydney-Londyn a Melbourne -Londyn v 1971 a pak na dalsich linkach. Umyslne pockali s nasazenim jumba dele nez jine aerolinky; pockali si na serii B, ktera jim lepe vyhovovala na ty velke vzdalenosti. Soucasne nabidli slevu, uctovali "charterove" ceny na normalni linky a to znacne zpopularizovalo leteckou dopravu z Australie do zamori a opacne.
Na rozdil od americkych aerolinek a jejich luxusnich pridavku k letu, Qantas se soustredil na praktickou stranku cestovani, znacnou casovou a financni usporu a bezpecnost provozu.
Dnesni "klokani trasu" Sydney - Londyn QF1 provozuje Qantas v A380 a vcetne 2 hodinoveho mezipristani v Dubaji to zabere kousek pres 25 hodin tam a 23 hodin na ceste zpet s QF2.
Doplnkem:Lodni pasazerska doprava tady uplne ustala nekdy behem 80.let a je provozovana jenom ve forme poznavacich lodnich zajezdu kolem sveta (nebo jejich useku), tj s mnoha zastavkami. Mezi Sydney a Southamptonem (pristav pro Londyn) to zabere nejakych 8 tydnu se zastavkami v Tichomori, zapadnim pobrezi USA, Mexiku, pres Panamu, Karibik a vych pobrezi USA. Do Southamptonu pres Asii, Indicky ocean, Suez a Stredomori to trva obvykle 7 1/2tydne.
P31e63t92r 46N82e51c19h41a41n81i61c73k62ý
Mě to hlava moc nebere. Já když někam letím, tak proto abych se dostal z místa A do místa B a ne abych jedl kaviár, nasával u baru a obsluhovaly mě modelky. To jsou všechno zbytečné náklady navíc
M12i72c81h68a51l 62M94i47l30l79e69r
vsak take to dnes v economy nikde nevidis.
O74n38d33ř93e69j 28Z54d23e48r58a73d86i92č17k11a
Dneska je za ty penize cesta soukromym letadlem, takze bych to nevidel tak dramaticky.
J31o22s20e74f 21P25e57t16r14á24s20e72k
No většina z nás se asi špatně narodila..Já když jsem letěl v roce 76 do Rumunska, byla to jediná dovolená letecky a u teplého moře za celé mé dětství. Letěli jsme na palubě IL 18, nějak jsem si ale nevšiml luxusu z článku. Pohodlí jak v rozhrkaném autobusu, limča a párek. Když ted občas letím ekonomickou třídou, tak v podstatě žádná změna.
M29i48c23h22a11l 83M32i71l54l27e25r
ale prosim te!
Sovetska letadla ve sluzbach lido demo aerolinek...to si fakt myslis, ze v nich pro delniky a rolniky vbudovali burzoazni pohodli? Leda tak komousskym pohlavarum do jejich vladnich specialu.
Ja letel s Il-18 (CSA) a Caravelle patrici JATu koncem 60.let a vsechno to byla normalni evropska economy.
V1969 jsme letel s Il-62 (CSA) do Singapore, tam presedal na DC-9 patrici tehdejsi Malaysia Singapore Airlines a dal na Boeing 707 patrici Qantasu. Normalni economy. Jako sardinka jsem se necitil, ale misto k tancovani take nebylo. Jidla byla chutna, nekolik chodu na jednom tacu jak je dnes porad zvykem na dlouhych tratich, ale zadny luxus.
J71a22n 36S48e34m14i38k
v prepoctu na mesicni plat je dnes let v 1.tride mnohem levnejsi nez tehdy v ekonomicke tride.
takze srovnavate nesrovnatelne. za "tehdejsi penize" muze kazdy dnes letet prvni tridou a mit lepsi luxus nez tehdy v economy
...a ty fotky salonku v B747....myslim ze jsou to fota nejakych navrhu,priklad designu, ne to co realne letalo
J85a87n 60S49e41m82i36k
p.s. mojemu stryci se postestilo dostat pocatkem 80. let fo USA na vedeckou staz..... kdyz mi o tom vypravel, cena letu Praha-New York v economy me sokovala.... zhruba ekvivalent jeho platu ne univerzite za 9 mesicu
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu
Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...
Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy
Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna
Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...