Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zimní Djerba je dobrá na léčení

aktualizováno 
-
Jet v zimě na tuniskou Djerbu by se mohlo zdát poněkud pošetilé. Koupat v moři se nedá a mnohdy se nad ostrovem přehání silnější vítr. Ale teploty jsou pro Středoevropana příjemné - například teplotní průměr v prosinci je kolem sedmnácti stupňů a v lednu patnáct stupňů. Co ale v zimních měsících na Djerbě dělat, když letní radovánky nepřicházejí v úvahu?

Od druhé poloviny října až do konce května slouží ostrov jako místo příjemných procházek, jízdy na kole (někdy vám může šlapání do pedálů komplikovat již zmíněný vítr, ale Djerba je pro bicykl ideální, protože je to téměř rovina a nejvyšší kopeček u vesnice Guellala je pouhých 52 metrů nad hladinou blízkého moře) a především na něj jezdí lidi na léčení. Jednak v některých hotelech můžete podstoupit kúry, jež připomínají praxi našich lázní, ale výborný vzduch a suché klima i v zimě prší jenom několik dní v měsíci - jsou podle lékařů vhodné pro astmatiky a ještě více pro alergiky. »Poprvé v životě jsem si k růži čichla až na Djerbě,« říká jedna Češka postižená alergií, která jezdí na ostrov již pět let. »Velmi mi to pomáhá, protože většina problémů z domova tady rychle mizí.« Zimní měsíce jsou také naprosto ideálním časem pro návštěvu od Djerby nepříliš vzdálených zajímavých míst v pevninské části Tuniska. Výlety na Saharu bývají právě v této době nejlepší, protože teploty se přece jenom nešplhají k hrozivé čtyřicítce či dokonce padesátce jako v létě. Jenže pozor na zimní večery v Tunisku: na Djerbu si určitě přibalte teplý svetr a do pouště se vám bude hodit i bunda. Noci bývají zvlášť ve volné přírodě nečekaně chladné.

Autor:


Témata: Tunisko, lázně


Nejčtenější

Panorama Nepomuku s neodmyslitelnou kulisou Zelené hory.
Krajinou Černých baronů a milované historie. Cyklotoulky okolím Nepomuku

Zvlněná a přátelská krajina luk, polí a remízků v okolí Nepomuku byla osídlená generacemi předků, jejichž dávné působení můžeme pocítit v drobných i...  celý článek

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

Zdevastovaná zastávka Medzilaborce-město
Dobre tu už bolo. Bizarní svět kolem Lupkovského tunelu na Slovensku

Pokud máte dojem, že tunely souvisí s politikou, pak pro Lupkovský tunel na severovýchodním Slovensku to sedí stoprocentně. Po několikaleté pauze přes něj...  celý článek

Některé turistické stezky a cyklotrasy v Národním parku Šumava jsou po...
Šumavský park chce zakázat vstup do lesů. Na stezky padají stromy

Nevyrážejte do lesů kolem Nové Pece a Stožce, mnoho turistických tras je stejně neprůchodných. Takové varování vydal ráno Národní park Šumava. Silný vítr o...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

Zdevastovaná zastávka Medzilaborce-město
Dobre tu už bolo. Bizarní svět kolem Lupkovského tunelu na Slovensku

Pokud máte dojem, že tunely souvisí s politikou, pak pro Lupkovský tunel na severovýchodním Slovensku to sedí stoprocentně. Po několikaleté pauze přes něj...  celý článek

Podvečerní „poušť“ ve slovenském Záhorie
Jen tak si prožít poušť ve střední Evropě. Záhorie miluje i armáda

Nejrozsáhlejší písečné duny ve střední Evropě jsou tak dokonalou replikou pouště, že si je oblíbili i vojáci a ti, kteří jejich techniku vyrábějí. Vždyť...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.