náhledy
Na výstavě bude k vidění netradiční draisina vyrobená ve 20. a 30. letech 19. století, zřejmě olomouckým měšťanem Antonem Schigartem, jejíž dřevený rám zdobí čalouněné sedlo a dračí hlava.
Autor: Luděk Peřina, ČTK
Výstava historických jízdních kol na zámku v Čechách pod Kosířem na Prostějovsku. Exponáty jsou zapůjčeny z depozitáře Vlastivědného muzea Olomouc.
Autor: Luděk Peřina, ČTK
V 60. letech 19. století na konstrukčně jednoduchou draisinu navázal dokonalejší Michauxův velociped pohánění klikami s pedály na předním kole, o který měla veřejnost ještě větší zájem.
Autor: Luděk Peřina, ČTK
Autoři expozice věnované historickým bicyklům upozornili, že zásadní zlom nastal v roce 1885, kdy bylo na trh uvedeno takzvané bezpečné kolo s pedály ve středu rámu a koly o menším průměru.
Autor: Luděk Peřina, ČTK
Dějepisci techniky přisoudili vynález jízdního kola bádenskému lesmistrovi baronu von Draisovi, jehož „běhací stroj“ byl poprvé představen v roce 1817.
Autor: Luděk Peřina, ČTK
O bicyklu poháněném šlapáním podle historiků snil už Leonardo da Vinci, který je považován za největší osobnost renesanční doby. V technických rukopisech z jeho pozůstalosti byla totiž nalezena kresba jízdního kola.
Autor: Luděk Peřina, ČTK