Teherán listopad 1943, Jalta únor 1945 a Postupim červen 1945 byla tři místa setkání vrcholných představitelů USA, SSSR a Velké Británie. Tady v Potsdamu (Postupimi) proběhlo už finální poválečné dělení Evropy i světa.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Glienickeský most v Postupimi. Přímo tady pod středním nosníkem probíhala hranice mezi západním a východním Německem. Na tomto mostě se také vyměňovali špioni nebo politicky nepohodlní lidé.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Na letišti Schönhagen u Postupimi se během války cvičili piloti pro německou armádu. Po sjednocení Německa bylo skvěle rekonstruované a jsou zde také opravny malých letadel.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Řídicí věž letiště Peenemünde, které zahájilo svou činnost v dubnu 1938. Byla zde testována letadla Heinkel 176 i první raketové letadlo Messerschmit 163 a následně i střely V1.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Střela V2 s patrnými tvary moderních nosných kosmických raket. Pod střelou je patrný ocelový trn, který sloužil k rozptýlení horkých plynů šlehajících z rakety těsně před startem. Střel V2 bylo použito celkem asi tři tisíce
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Střela V1 a vpravo od ní odpalovací rampa. Těchto střel bylo během druhé půlky roku 1944 a počátku roku 1945 odpáleno více než 9 500 především na Londýn.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Zbytky zařízení elektrárny, která napájela továrnu vyvíjející střely V1 a V2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Sovětská ponorka přístupná veřejnosti slouží jako ponorkové muzeum v Peenemünde.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Vnitřek ponorky ukazuje chaos potrubí a přístrojů, kterými byla celá ponorka naplněná.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Pláže a jezero ostrova Usedom, na kterém leží město a továrna Peenemünde.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Moře u střediska Warnemünde severně od Rostocku
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Provoz na sportovním letišti Heist u Hamburgu
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Seřazovací nádraží v Hamburku bylo jedním z hlavních cílů bombardování.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístavní doky, loděnice a překladiště na Labi v Hamburku byly kromě továren ve městě a okolí hlavními cíly bombardování. Přístav má celkovou rozlohu asi 75 km2.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Kostel sv. Mikuláše v centru Hamburku sloužil při bombardování jako zaměřovací bod. I proto z něj zbyly jen trosky a věž. V okolí je dnes pouze nová zástavba.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Kostel sv. Mikuláše v centru Hamburku sloužil při bombardování jako zaměřovací bod. I proto z něj zbyly jen trosky a věž. V okolí je dnes pouze nová zástavba.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Tovární letiště firmy Airbus. Tady se dnes zákazníkům předávají typy A320 a A380.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Labe severně od Hamburku, pár kilometrů před ústím do Severního moře
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Start letadla Britten Norman Islander 2 ke dvacetiminutové cestě z ostrova Helgoland na pevninu do Cuxhavenu
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Terminál a řídicí věž letiště Helgoland-Düne
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Spodní a horní Helgoland s přístavem
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Spodní a horní Helgoland s přístavem
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Útesy ostrova Helgoland
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Ostrov Helgoland s přístavem
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Přístav Helgoland a vzadu ostrůvek Düne s letištěm
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Zbytky německého opevnění ostrova Helgoland
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Komunikační věž a maják ostrova Helgoland
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Marina a část městečka Helgoland
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Celkový pohled na ostrov Helgoland s přístavem
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Brémy, které byly za války bombardovány mnohokrát. Byly zde doky, letecká továrna Focke-Wulf, rafinérie i výroba ponorek, tedy spousta důležitých cílů.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz
Letiště Brémy je jen kousek od středu města.
Autor: Jiří Pruša, pro iDNES.cz