Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Volební sliby chyby! 4 km cyklostezek místo 80 slíbených

  14:57aktualizováno  14:57
Praha - Bylo před volbami, když pražští radní slibovali osmdesát kilometrů cyklostezek a sto padesát kilometrů cyklotras. Teď, po necelém roce, jsou hotovy čtyři kilometry.
Cyklisté se potýkají i s řadou špatných technických řešení.

Cyklisté se potýkají i s řadou špatných technických řešení. | foto: Profimedia.cz

Tempo je to podle odborníků hodně pomalé. Primátor Pavel Bém přesto věří, že se cyklisté slibovaného počtu kilometrů dočkají.

"Budování cyklostezek je velmi pozvolné. Město to dělá tak, že nikdo nemůže říct, že se nic nebuduje, zároveň se však staví strašně pomalu,“ komentuje postup magistrátu odborník na cyklodopravu Michal Křivohlávek z občanského sdružení Auto*mat.

Ten navíc kritizuje nově udělané úseky - jsou buď špatně řešeny, nebo v pražské dopravě k ničemu. Příkladem je podle Křivohlávka stezka vedoucí ze Staroměstského náměstí na Pohořelec.

"Na Brusnici je po dopravní stránce špatně udělaná. Místo aby vedla přímo k cíli, musí jet cyklisté oklikou. Pouze lokální význam pak má dvousetmetrový úsek ve Kbelích,“ podotýká Křivohlávek, který vyčítá magistrátu ještě jednu věc - v Praze téměř neexistují cyklostezky, které by sloužily dopravním účelům, tedy cestám do práce.

Primátor je spokojený

S tím, že je tempo vzniku cyklostezek a cyklotras pomalé, nesouhlasí primátor Bém.

"Výstavba probíhá dle mých představ a směrem ke čtyřem stům padesáti kilometrům tras po Praze v roce 2010. Jediné, co mne trochu trápí, je centrum města, ale tady toho mnoho vymyslet nelze,“ říká primátor. Těžištěm stezek v centru jsou podle něho vltavské náplavky. „V listopadu pak bude zprovozněna stezka na Štefánikově mostě, a to v návaznosti na nábřeží kapitána Jaroše,“ doplňuje Bém.

Podle Pavla Poláka, šéfa magistrátní skupiny, která řeší problém cyklistiky v Praze, by mohlo být ještě letos dokončeno 15 kilometrů cyklostezek a 19 kilometrů cyklotras.

"Záleží na tom, jestli vše půjde tak, jak má. Vznikne třeba stezka v Chuchli,“ upozorňuje Polák.

K optimistickým prognózám hlavního města je Michal Křivohlávek skeptický.

"Pokud se bude stavět tímto tempem, nemohou slibovaný počet kilometrů stihnout. Možná to skončí tak, že narychlo dají do ulic žluté cedulky značící trasy a řeknou, že je to hotovo. Město chce dostat cyklisty ze silnic, místo aby jim vytvořilo podmínky pro bezpečnou jízdu,“ zlobí se Křivohlávek.

Cyklista v Praze
Cyklista na Železničním mostě

Problém: špatné řešení cest

Cyklisté se však nepotýkají jen s nedostatkem cest, ale i s řadou špatných technických řešení. "Chronickým problémem jsou schody, sloupky a betonové zábrany uprostřed cest,“ vyjmenovává Křivohlávek.

Připomínky mají cyklisté také ke stezkám v Evropské a Podbabské ulici v Praze 6, které vedou přes autobusové zastávky a stojí na nich sloupy nesoucí tramvajové vedení a lampy. Cyklisté nemají kudy projet.

 Nové a problémové
 Kde přibudou cyklostezky  Kde si dát pozor na překážky
 Přední Kopanina  Hloubětín, Letná - schody
 Malá Chuchle  Evropská, Podbabská - lampy a sloupy nesoucí trolej
 Mariánské hradby  stezka z centra do Modřan - městský mobiliář
 Komořany--Zbraslav  trasa z Hloubětína do Hrdlořez - betonové zátarasy
 Oprava stezek na náplavkách  Perlerova, Ovenecká, Pernerova - zaparkovaná auta
 Štefánikův most  
 Modřany-Cholupice  

Autoři: ,




Nejčtenější

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

Typický obrázek z německé Rujany: plážové „domečky“ jako ochrana před stálým...
Hrachovka z pytlíku, vlny studené. Jak se za Československa jezdilo k moři

Praotec Čech nás zavedl do středoevropské kotliny, rok 1918 nás v ní hranicemi uzavřel. Výsledek: nemáme moře. A přece jsme po jeho vlnách vždycky toužili....  celý článek

V červnu 2016 byly otevřeny nové turistické stezky v Adršpachu.
Jak vyzrát na Adršpach. Fronty a přeplněná místa přenechte nezkušeným

Adršpašské skalní město praská ve švech pod náporem turistů a fronty se stojí na vstup do skal i na parkoviště. Jak z toho ven a současně si bizarní pískovcové...  celý článek

Provensalské Grasse je hlavní město francouzských parfémů
Kde nos potřebujete víc než oči. Výlet do města, kde voní každá ulice

Letní návštěva jihofrancouzské Provence se nemusí omezit jen na notoricky známá místa a přímořská letoviska. Vyrazte pár kilometrů do vnitrozemí, kde se mezi...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Řeka, vodník, mořská panna, zlaté rybky, vrbička. Tak vypadá idylka na Ohři.
Slavný opilec, rybářský ráj a město piva. Lehký cyklovýlet okolím Žatce

Cyklotoulky v okolí Žatce, by se klidně mohly jmenovat chmelové či pivní. Ale nejen pivem živ je člověk, takže k němu přidáme ještě projížďku kolem řeky až k...  celý článek

Bratislavský hrad je po právu hlavní dominantou.
Cyklovýlet okolím Bratislavy: 40 kilometrů naplněných pohodou a vínem

Poloha na Dunaji, poblíž Podunajské nížiny z jihovýchodní strany a Malých Karpat ze severní strany, právem dělá z Bratislavy skvělou turistickou destinaci. A...  celý článek

Specialized Turbo Vado 4.0
Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.