Volat se nesmí ani v zácpě, při červené na křižovatce nebo stažených železničních závorách. Postižitelné je i posílání zpráv SMS nebo surfování v internetové síti. Pozor si musejí dát i cyklisté, kteří mohou být za telefonování během jízdy pokutováni 30 markami.
V 82miliónovém Německu mnozí řidiči považují opatření za pohromu, neboť mobil odhadem vlastní 48 miliónů uživatelů. Přístroj se tak stal stejně "nezbytným" vybavením jako právě automobil. Podle průzkumů zákaz odmítá aspoň polovina šoférů.
"Zákaz však má smysl," říká Maximilian Maurer z německého automotoklubu ADAC. Jízdní testy s mobilem a bez něj jasně ukazují, že telefonování vede mnohem častěji k chybám v řízení. Ministerstvo dopravy v roce 1996 registrovalo 20 mrtvých v důsledku použití mobilů, tehdy ale ještě tato forma komunikace zdaleka nebyla tak rozšířena jako nyní. Čerstvější údaje nejsou k dispozici.
Od února nesmí na německých silnicích řidiči za jízdy telefonovat z mobilního telefonu |