V Krkonoších odmítají české hosty

  • 183
Restaurace v krkonošských střediscích diskriminují české návštěvníky. Tvrdí to pracovníci České obchodní inspekce, kteří teď v nejvyšších českých horách vyšetřují několik případů.

"V Krkonoších je nyní opačná situace, než jsme byli zvyklí po roce 1989. Cizinci přijíždějící do Čech byli znevýhodňováni dvojími cenami. V současné době prověřujeme stížnosti, že jsou v Krkonoších diskriminováni čeští návštěvníci," potvrdil ředitel hradecké pobočky České obchodní inspekce Karel Nohejl.

Hosté z Čech prý nejsou příliš vítanými zákazníky, hoteliéři a restauratéři prý raději dávají přednost bohaté klientele ze zahraničí.

"Hostinští na stoly umísťují cedulky Rezervováno a pokud přijde Čech, tvrdí, že místo je zadané. Pro cizince stůl okamžitě uvolní a hosta obslouží. Konkrétně jde o jednu restauraci poblíž Pece pod Sněžkou, stížnosti na ni jsme dostali hned z několika míst. Postihy za podobné jednání jsou přitom dost vysoké. Na místě jsme připraveni provozovateli uložit jednorázovou pokutu až do výše 50 tisíc korun," uvedl Nohejl.

Kromě provozovny u Pece pod Sněžkou nyní Česká obchodní inspekce prošetřuje stížnosti na další dvě krkonošské restaurace. Inspektoři ale nevylučují, že může jít i o konkurenční boj.

"Uvážíme-li, že v Krkonoších teď naříkají, že zájem turistů o hory slábne, je současné chování některých provozovatelů stravovacích zařízení skutečně zvláštní," dodal Nohejl.

V této souvislosti si přečtěte:

Stánkaři na pláži: šidí každý druhý

Krkonoše jsou také zlou můrou pro motoristy, jsou nejdražší v republice a těžko se tam nakupuje. Tak hodnotili lidé v průzkumu agentury CzechTourism zimní pobyt v nejvyšších českých horách. Názory turistů zjišťovala agentura ve všech rekreačních oblastech České republiky a v uvedených kritériích byly Krkonoše vůbec nejhorší.

"Takové hodnocení nás samozřejmě mrzí a naší snahou v dalším období bude tento pohled na Krkonoše změnit," míní Klára Kroupová ze Svazku měst a obcí Krkonoše. Svazek chce působit na podnikatele v regionu, aby své chování k zákazníkům změnili.

Jak to vidí horolezec a cestovatel Miroslav Caban

Myslím si, že obrovské rezervy ve službách nemají jen Krkonoše, ale celá Česká republika. Právě jsem se vrátil ze Spojených států, kde jsem pobýval dva měsíce. Projel jsem všechny národní parky, měsíc jsem byl na Aljašce. Nechci nikoho pomlouvat, ale v Americe jsou služby diametrálně odlišné. Mají tam čistá sociální zařízení, bezvadné služby v kempech, výborně značené cesty. Ve státech je popsána každá zajímavá rostlinka, aby turista věděl, kde je a co vlastně vidí. To všechno mi v Čechách stále chybí.

Také mě dost mrzí, že se v naší zemi tvrdě platí za každou mapku či průvodce, přitom by si informační centra měla uvědomit, že tyto prospekty jsou reklamou, která jim přivádí turisty. V naší zemi pracuje ve službách víc lidí, kteří s k tomu nehodí, nejsou úslužní a jsou nevrlí. Llidé nevrlí i milí se ale najdou v každém státě.

 

 

Pohled na Sněžku (25.10.2005)