Tip na výlet: Svatý Kopeček

Svatý Kopeček - Na známé poutní místo Svatý Kopeček se jezdí a chodí doslova po staletí. Pro krátký výlet však lze vynechat baziliku minor i zoologickou zahradu a pokusit se o něco méně tradičního. Autobus číslo 11 jede od olomouckého hlavního nádraží do Radíkova. Upozornění: Do Radíkova jezdí jen asi každá čtvrtá "jedenáctka", i tak je to alespoň jednou za hodinu. Na konečné v Radíkově se půjde po zelené turistické značce.

Jde se lesem a poměrně brzy cesta protne silnici vedoucí ze Svatého Kopečka na Lošov. Lošov se však mine. Podél vody, která přitéká od Lošova, se pak dorazí až do Velké Bystřice. Vede tam stále zelená.

Ve Velké Bystřici se lze občerstvit třeba v restauraci hotelu Zámek. Pak se jde po žluté značce, na níž se narazí na velkobystřické nádraží, dolů podél toku Bystřice. Přestože se tu říčka vine již velmi širokým údolím, je cesta přes lesopark ve Velké Bystřici i níže, kde tok lemuje bujná vegetace, dost zajímavá. Pěšina, kterou využívají i cyklisté, vede částečně i přes Bystrovany.

V Olomouci se turista objeví ve čtvrti Bělidla. Když jej řeka Bystřička dovede až k Seliku, pokračuje podchodem pod železniční tratí až na Jeremenkovu ulici. Žlutá značka pak vede vlevo k nádraží. Turista se však vydá opačným směrem - vpravo k restauraci Na Špici, kde se lze opět občerstvit, pak nastoupit do některého z autobusů a završit tak levný půldenní výlet.